חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" בחרנו לצלם בלוד כדי להעביר לצופה הישראלי את הסיפור שאף אחד לא רוצה לספר"

שרה העצני כהן, יו"ר תנועת ישראל שלי בראיון למנורה חזני על הבטחון בערים המעורבות לאחר פרעות מאי 2021.

שתפו :

להעביר לצופה הישראלי את הסיפור האמיתי שאף אחד לא רוצה לספר.

 

לאחרונה חלה עליה חדה במספר הבקשות שהוגשו השנה לרישיונות נשק- 19,000 בקשות מול 9000 בשנה ממוצעת. ארגון ישראל שלי שפרסם את הנתונים טוען כי זוהי תוצאה ישירה של הפרעות בערים המעורבות וכי  יש בכך הצבעת אי אמון במערכת הביטחון והאכיפה בישראל.שרה העצני כהן מתנועת ישראל שלי שוחחה עם מנורה חזני בנושא.

 

אתם רואים קשר ישיר בין הפרעות בערים המעורבות לבין העלייה בבקשות לרשיונות נשק. למה את חושבת שיש קשר בין הדברים?

 

יש קשר חד משמעי כל תינוק יודע שברגע שאתה מרגיש לא בטוח אתה מנסה להשיג כל אמצעי כדי להגן על עצמך. במקרה הזה אנחנו משחקים באש אבל פשוט אין ברירה. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה, אבל האמת שאלינו מגיעים הרבה מאוד עדויות של אנשים שאומרים אנחנו לא התקרבנו לרשיון נשק ומאז הפרעות במאי 2021 אנחנו רצנו להוציא נשק כי אנחנו זכאים לפי הקריטריונים. סוג השני של פניות שמגיעות אלינו הוא של אנשים שמבקשים מאיתנו כארגון אקטיביסטי אם אנחנו יכולים להגמיש את הקריטריונים כי כרגע הם לא זכאים והם היו רוצים להגיש בקשה לנשק.

 

אתם הוצאתם סרט שמתעד את הפרעות בערים המעורבות שנקרא חמישה ימים במאי. מהסרט עולה תמונה מאוד קשה מהרבה היבטים, אני חושבת שאחד הדברים הכי בולטים זה הקריאה למשטרה והמשטרה לא מגיעה. מה לדעתך הסיבה לנתק הכ"כ חמור הזה בין המשטרה לבין הציבור?

 

אני חושבת שזה בין המשטרה לבין עצמה קודם כל. אני יכולה להגיד שהסרט שאנחנו הפקנו באופן עצמאי כי פשוט הבנו  שאם אנחנו לא נפיק אותו אף אחד לא יפיק אותו. הסרט הוא ספציפית על לוד, היו גם פרעות בעכו, יפו, רמלה וכביש 25 בדרום ומורשת בצפון. אנחנו התמקדנו בסרט הזה בעיר לוד מכיוון שהיינו שם פיזית ויכולנו מעדות ראשונה להגיד את מה שקרה שם. בחרנו לצלם בלוד כדי לנסות להעביר לצופה הישראלי את הסיפור האמיתי שאף אחד לא רוצה לספר. המכון למחקרי ביטחון לאומי מוציא מחקר אחרי מחקר שאומר שלא היה שום רקע לאומני בפרעות ושמדובר בפערים חברתיים. הם אומרים שהיה סך הכול 520 אירועים אלימים בעשרה ימים. רק לחמ"ל שלנו בלוד שהיה יומיים בסך הכל הגיעו יותר מ600 קריאות לאירועים אלימים מצד ערבים כלפי יהודים.

 

 

והאמת באמת עוברת בסרט הזה? האם הקול של התושבים בערים המעורבות נשמע?

 

אני מקווה שכן, אנחנו מנסים להשפיע ולהציף כמה שיותר את הדברים האלה ואת האמת. אני יכולה להגיד שעם הסרט הזה אנחנו הצלחנו להגיע לקהלים רחבים. האינדיקציות שאני מקבלת הן פשוט שאנשים מתקשרים אלי. מתקשרים אלי אנשים מתוך הצבא, מהמשטרה, שראו את הסרט הזה סתם כי הוא רץ ברשת ונתקלו בו בקבוצות וואטסאפ. אנחנו יזמנו שהוא יגיע גם לצמרת המשטרה וגם לצמרת הצבא. האם בסוף הסרט משפיע? אני חושבת שכן. אבל האם הוא זה שעושה את ההבדל התשובה היא לא. הוא עוד חולייה בשרשרת של תודעה ציבורית שאנחנו עשינו עכשיו חלק אחד בה ואנחנו ממשיכים לעשות גם על ידי תקיפה של מכונים שמנסים לעוות את המציאות, וגם לספר את הסיפור, את הקולות, העדויות, להציף חומרי ארכיון.

 

צפו בראיון המלא עם שרה העצני כהן.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום