חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משה פייגלין: "זו אנרכיה שזולגת להפיכה צבאית"

ח"כ לשעבר משה פייגלין הורשע בשנות ה-90' בעוון המרדה בשל חסימות הכבישים שאירגן במחאה נגד הסכמי אוסלו, בדיוק כמו המתנגדים כנגד הרפורמה המשפטית. בראיון לזיו מאור הוא מסביר מה ההבדל ביניהם

תגיות

שתפו :

פייגלין
צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

חסימות כבישים וקריאה למרי אזרחי כפי שאנו רואים היום, לא נולדו כמובן בשבועות האחרונים. ח"כ לשעבר משה פייגלין קרא כבר בתחילת שנות ה-90' לשיתוק החיים כדי לעצור את הסכמי אוסלו. בראיון לזיו מאור הוא מסביר מה היחס שקיבל מהמערכת המשפטית ומה ההבדלים המהותיים בינו לבין המפגינים של היום: "הרשיעו אותי על חסימת כבישים. הגעתי למשטרת ראשון לציון ואחרי 12 שעות כבר הייתי בביהמ"ש השלום ברחובות עם כתב אישום. ממש יעילות של המערכת.. לא ידעתי בכלל שאני מובל למשפט. קיבלתי חצי שנה על תנאי ועשרת אלפי שקלים קנס על הקריאה לציבור לעבור על החוק ולשבש את אורחות החיים במדינה, הואשמתי על המרדה ויחד איתי הורשע שמואל סאקט והרב בני אלון ז"ל".

מוסיף פייגלין: "מרי אזרחי בלתי אלים, סרבנות מצפונית, אני בעד. כשהחיילים אומרים "אני לא מוכן לשרת בשטחים" ומוכנים לשבת בכלא אני תומך בהם. זה נאצל. משום שמגיע הרגע שבו האזרח האחראי חש שהחברה שבה הוא חי חוצה קו מוסרי שאסור לחצות אותו. הוא לא רוצה להחריב אותה, הוא לא אנרכיסט, אבל הוא לא מוכן שזה יקרה. מה המכשיר האחרון שיש לו? החבר'ה אלה לא אומרים "בואו תעצרו אותנו". אף אחד לא הולך כמונו עם חולצות שעליהן כתוב "אני מוכן להעצר למען מולדתי". לא ברחנו ממעצר ולא אמרנו כמו הטייס: "לא סירבתי, פשוט הפסקתי להתנדב". זו באמת יצירת אנרכיה ואפילו זליגה לכיוון של הפיכה צבאית".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

"הסרבנים מגיעים מיחידות שאינן מייצגות את רוב הצבא"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נתן
נתן
1 שנה לפני

פייגלין איש חכם
חייבים להסביר "אין להבין את הרפורמה בלי להבין את ההפיכה\שינויים השיפוטית של ברק"
וכל שאר ההסברים סופם להיגמר בלי הבנה של התמימים

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום