חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מי שחי באשליה אווילית ופתטית שניתן לתת את איו״ש לפלסטינים – טועה"

בציון 21 שנה לפיגוע הרצחני במלון "פארק" בנתניה בליל הסדר, משוחח יזהר דוד, שפעל בשב"כ באותה תקופה, עם אלעזר שטורם

שתפו :

זירת הפיגוע במלון "פארק" בנתניה, ויקיפדיה

יזהר דוד שירת כמנהל שטח ביחידת רכזי שב"כ בשומרון, והוא מחבר הספרים "מסוכלים" ו"פצצה מתקתקת", אשר על האחרון מבוססת הסדרה "פאודה".

בפיגוע בנתניה נרצחו שלושים ישראלים – זהו מספר הנרצחים הגבוה ביותר מקום המדינה בפיגוע אחד. הוא הוביל יומיים אחר כך למבצע "חומת מגן". לדברי דוד, "הפיגוע מסמל את כל הכשלים של האינתיפאדה השנייה וגם את ההצלחות בה". באותם ימים היה דוד בתפקיד ביטחוני באיו"ש, והוא עד היום אינו מבין איך לא הוקמה ועדת חקירה אחרי האינתיפאדה השנייה שהביאה למעל 1000 נרצחים.

מחבל הפיגוע הקטלני היה נראה על פניו "תמים" – מורה שגויס בירדן – והביא בסופו של דבר לשני פיגועי התאבדות. "האינתיפאדה השנייה הייתה רצופה תקלות קשות", אומר דוד, "ואחת מהן היא שלא אפשרו את כניסת השב"כ לשטח – כל הזירות בערו אז, ואני רואה מחבל מוציא פיגועי התאבדות ואיני יכול להיכנס".

עוד חושף דוד כי הפיגוע לא היה אמור להיות במלון "פארק" וגם לא היה מתוכנן להיות כל כך גדול. המחבל והנהג שלו נסעו בתחילה למדרחוב בהרצליה ליד מלון "דניאל", ונדהמו לראות מקום ריק – כולם חגגו את ליל הסדר באותה עת. גם ברחובות תל אביב המצב היה דומה, אך אז נזכר המחבל כי עבד בעבר במלון "פארק" בנתניה, ושבשעות אלו מוגשת שם ארוחת הערב – מה שהביא אותו לנסוע לשם.

הפיגוע סיים את "מרץ השחור" שבו נרצחו 135 בני אדם.

בסופו של דבר, במהלך "חומת מגן", לקח לדוד יומיים בלבד לחסל את חוליית המחבלים שתכננה פיגועים רבים. המסקנה החשובה שהוא מעלה היא שאם מונעים מהשב"כ להכנס למקומות, מאבדים איסוף מודיעיני ואת היכולת לחיסול טרור.

צפו בראיון המלא

 

ח"כ צבי סוכות: "אנחנו הולכים לתקן את פשע הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון"

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בר כוכבא
בר כוכבא
1 שנה לפני

comment image?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=lVX3Cv11B9cAX9WNgh-&_nc_ht=scontent.fblq4-1.fna&oh=00_AfCLV02FU9NJ1bIWTTRXvDKGFkocICJpH2aG88qF74z8LA&oe=6427C336

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום