חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם צפוי בקרוב "חומת מגן 2"?

לאחרונה עלו קריאות למבצע ״חומת מגן 2״ בתגובה לשרשרת הפיגועים. ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי עונה האם מדובר בציפייה מציאותית

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

יותר מדי דם נשפך כאן בשבועות האחרונים כשפיגוע רודף פיגוע. לנוכח האירועים, יצא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכותרת חדשה: "חומת מגן 2" – הפעם במזרח ירושלים. מפכ"ל המשטרה התנגד, אחר כך תמך ואז שב והתנגד.
כדי להבין מה יכולה המשטרה לעשות באיזורים הערביים בירושלים, מראיין עו"ד זיו מאור את ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי.

"חומת מגן" המקורי היה מבצע צבאי בג'נין בשנת 2002. האם ניתן להשוות את היכולות ואת הסמכויות שהיו בידי המשטרה אז לאלה של ימינו?
לדברי בורובסקי, לא.

הוא מזכיר שהמבצע הנ"ל בא לאחר סדרה של פיגועים ואוטובוסים מתפוצצים. למשטרת ישראל יש כיום יכולת לצאת למבצע של "אגרוף מניעתי" – על ידי הרבה לחץ ופעילות המייצרים בצד השני תחושת נוכחות, כדי למנוע את הפיגוע הבא. זאת בשונה מ"חומת מגן" שבה המטרה הייתה להרוג מחבלים.

עוד מסביר בורובסקי כי כבר למדו מהאינתיפאדה האחרונה שארגוני מחבלים מעוניינים להמנע משיוך המפגעים אליהם, ולכן מפעילים אנשים משולי החברה כמו צרכני סמים.

על רקע הדברים האלה סבור בורובסקי כי המחבל בן ה-13, כמו גם מבצע הפיגוע בנווה יעקב, לא היוו טרור בודדים, אלא הופעלו על ידי תשתית מקומית.

עוד טוען בורובסקי שכדי למנוע את הפיגוע הבא ולאתר את אלו שעלולים לבצע אותו, על כוחות הביטחון הפועלים באיזורים ערביים לנקוט בגישה שירותית ולא אכיפתית. משום שכך מייצרים הדברות עם החלק החזק.

צפו בראיון המלא

 

עו"ד כנרת בראשי: "היועמ"שית משרתת את האג'נדה הפרטית של גדעון סער"

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום