חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״אם המתיישבים היהודים הם טרוריסטים – האם יתנו גם להם להסתובב עם נשק צה״לי גנוב?״

עליית מדרגה באכיפה הבררנית כלפי מתיישבים ביהודה ושומרון

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

רצף של אירועים ביהודה ושומרון מצביע על כעס של המתיישבים כלפי אוזלת היד והאכיפה הבררנית של מערכת הבטחון.

במוצאי שבת האחרון, תינוקת בת שנתיים נפצעה בפניה מאבן שיידו מחבלים בחווארה.

מנגד, מתיישבים שרפו שנאי חשמלי וגרמו להפסקת חשמל זמנית בכפר אום צפא ברמאללה.

מתיישבים מעטרת טוענים שאחד השוטרים משך לאחד המפגינים בזקנו והטיח אותו על הרצפה.

מתיישב אחר טוען כי נעצר בשבת ללא סיבה וכאשר סינן לעבר אחד הקצינים ״נקניק״ תקפו אותו קצינים באלימות קשה ואף אזקו אותו.

כל זאת לאחר יום מתוח בו מח"ט בנימין, אליאב אלבז, נראה מכוון את נשקו כלפי יהודי בעימותים ליד נווה צוף.

שעות לאחר מכן נצפה המח"ט בשער היישוב עטרת, מבצע בידוק ביטחוני קפדני עם חייליו לתושבי הישוב. בהמשך התעמתו כוחות משטרה עם המתיישבים, הוחרמו רכבים ונעצרו מתיישבים.

הרמטכ״ל, ראש השב״כ ומפכ״ל המשטרה פרסמו הודעה:

״בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר… צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון. צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים כולל מעצרים מנהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהרתם למאבק בהם״.

ארגון "תורת לחימה" בתגובה:

״כל נטילת חוק לידיים הינה פסולה – מי שצריך לפעול נגד הטרור הערבי זו רק המדינה ומערכת הביטחון ולא אנשים פרטיים, *אך ראשי מערכת הביטחון מתחמקים מאחריותם.* מזה חודשים ארוכים יהודים נרצחים ללא הפרעה בידי מחבלים הנהנים מנשק כולל צה"לי מבסיסי צה"ל הפרוצים לכל דכפין, חופש תנועה בשם "זכויות אדם" וחסינות המאפשרת להם לקיים קיני טרור בהם אלפי מחבלים המקיימים כנסים וצעדות לאור יום בעוד ידי לוחמינו כבולות, בנוסף, יהודים סופגים בכל שעה עגולה אבנים ובקבוקי תבערה, והרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל בוחרים "להזדעזע" מפגיעה ברכוש ועבירה על החוק על ידי אזרחים ישראלים (למעט אם הם דרוזים שם בחרו להצטלם) ולכנותה "טרור", כדי להסיט את השיח הציבורי מהמשבר הביטחוני החריף. מדוע פורעי חוק יהודים הם מכנים 'טרור לאומני' וטרוריסטים ערבים הם מכנים 'טרור הבודדים'?

הדבר מעלה תהיה: אם ראשי מערכת הביטחון מגדירים את האלימות שהתבצעה על ידי פורעי חוק יהודים כ"טרור", ומתכוונים לפעול מולם כפי שהם פועלים מול טרוריסטים ערבים, האם המשמעות היא בין השאר לתת להם להסתובב חופשי עם נשקים גנובים מבסיסי צה"ל?

מערכת הביטחון נמצאת בשבר ערכי וביטחוני חמור, אל הוואקום הזה נכנסים אזרחים הנוטלים את החוק לידיים באופן עברייני ופסול(!) מוטב שראשי מערכת הביטחון יעשו חשבון נפש, יתנצלו בפני משפחות החללים והפצועים ויתחילו להלחם באויב במקום לנהל מסעות יח"צ מביכים.

תושבי היישוב עטרת מדווחים כי בשעות האחרונות מתקיים עוצר על תושבי הישוב עטרת ונערך בידוק קפדני לכל הרכבים שמבקשים לעבור בשער הכניסה ליישוב. התושבים מציינים שהמהלך מתבצע בהובלת מח"ט בנימין.

מח"ט בנימין יחד עם כוחות שב"כ, רעולי פנים, חוסם כעת את שער הכניסה והיציאה בישוב עטרת. 

כמה ביקשנו שיקומו מחסומים שיחסמו את כפר המרצחים אל מועייר אחרי מעל 20 מטענים שהניחו ופיגועים רבים אחרים כולל חוליית ירי וסורבנו כי אין ענישה קולקטיבית. מסתבר שענישה קולקטיבית היא כלי לגיטימי רק כלפי מתיישבים".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מ"הציונות הדתית ", פירסם רשימת יעדים: 

‏1. צה"ל ומערכת הביטחון חייבים לפעול בנחישות גדולה בהרבה מול הטרור ומול הפרות סדר מצד ערבים כפי שהתרחש בשלושת הימים האחרונים באזור הישוב עטרת בבנימין. לא ניתן לקבל מציאות שבה המתיישבים חשים כברווזים במטווח בצירים ובסביבות הישובים ברמה יום יומית וסופרים את מתיהם.‏

2. גם במצב המורכב הזה לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאבדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת ואני קורא לכולם להמנע ממעשים שפוגעים בהתיישבות.

3.הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות, חמורות ככל שיהיו, הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית. מעצרים מנהליים כנגד מתיישבים הם צעד דרקוני ולא דמוקרטי, והעובדה שהם מופעלים רק כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון ולא נגד קבוצות אלימות אחרות במדינת ישראל היא אפליה קשה.

4.הענישה הקולקטיבית שמתבצעת כעת בישוב עטרת היא חמורה ומקוממת. חודשים אנחנו דורשים להחזיר את המחסומים ולבצע בידוק יסודי בכניסה וביציאה לכפרים עוינים ונענים בשלילה בשל ההתנגדות לענישה קולקטיבית. איך יכול להיות שבאום צפא – הכפר ממנו יצאו פורעים ערבים שוב ושוב בימים האחרונים – אין שום בידוק ובעטרת כן?! אני קורא לצבא לחדול מכך באופן מידי.‏

5. עלינו להרגיע את השטח ולהמנע מאובדן שליטה. על צה"ל ומערכת הביטחון להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט יד קשה מול התפרעות הערבים ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולהימנע מלקחת את החוק לידיים.

‏השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "איום באינתיפאדה של הדרוזים בגולן – שומרי הסף מתקפלים. ארגוני הפשע במגזר הערבי מקימים מיליציות – שומרי הסף מונעים מעצרים מנהליים. שמאל שורף את איילון – שומרי הסף מוחאים כפיים. אבל למתיישבי יו״ש מבצעים ענישה קולקטיבית, עוצרים במעצרים מנהליים ומפעילים יד קשה. משילות סלקטיבית – קווים לדמותה.

שר המורשת עמיחי אליהו: ״לומר "אלימות המתנחלים" זה בדיוק כמו לומר "השמאלנים בוגדים". זו לא הכללה. זה קמפיין מתועב, נוטף שנאה. חברים, אסור להתבלבל!״

ח"כ ויו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, שמחה רוטמן: "זו חובתנו לדרוש שכך ייעשה, וצריך לומר את האמת, שאחרי תקופה ארוכה שבה כוחות צה"ל סורסו מסיבות מדיניות או משפטיות, הדיסקט עוד לא התחלף. וכאן הדרישה שלנו כנבחרי ציבור וגם כמתיישבים צריכה להיות ברורה וחדה:
תנו לצה"ל לנצח, ותדאגו שכל הדרגים, משר הביטחון והרמטכ"ל ועד אחרון החיילים בשטח מבין שהמשימה היא לנצח את הטרור. לא להכיל, לא לייצר שקט מלאכותי שיתפוצץ לנו בפנים.
לנצח!
זו הדרישה שלנו תמיד מכל ממשלות ישראל, ועכשיו כשאנחנו הממשלה, זו הדרישה שלנו מעצמנו.
רק תגובה קשה ונחרצת לכל אירוע טרור, קטן כגדול, תהפוך את הטרור לבלתי משתלם. את ההשתלטות על הכפר העויין אום צפא, היו צריכים לעשות חיילי צה"ל. הפורעים הערבים שחסמו כבישים באבנים ובבקבוקי תבערה והציתו רכבים של צה"ל, היו צריכים להיעצר. כנגדם היה צריך להפעיל את כל הכוח והעוצמה שיש למדינת ישראל להציע. אסור שהמשימה הזו תבוצע על ידי אזרחים. גם בגלל שמאווירת אנרכיה כולם מפסידים וגם בגלל שזה נותן נשק בידיהם של אוייבי ישראל, מבית ומחוץ.  אסור שהמשימה תתבצע על ידי אזרחים גם אל מול החידלון שלנו כמדינה.
זוהי חובתה של ממשלת ישראל להפעיל אגרוף ברזל מול הטרור, ולעשות זאת עכשיו".

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
9 חודשים לפני

לא יעזו הדיבורים כי הם בלי שיניים ואין מערכת יש מדיניות של יצירת עובדה של מדינה ערבית בשטחי יהודה שומרון והבקעה כמו שרצו הבולשביקים בקום המדינה לכן מנעו מערבים לחזור למקומם בארצות ערב שמשם הגיעו לפה תודה רבה לסתום העין וחבריו שכל מעייניהם היה אגו שלטון כוח כמו מי שמנענע את העריסה של ההפגנות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום