חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"גנץ שינה את מדיניות הצבת המחסומים ביו"ש בממשלה הקודמת"

למרות רצף הפיגועים הקשה ביהודה ושומרון, חוק "גירוש מחבלים" שעבר בכנסת כבר בחודש פברואר אינו מיושם

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

"חוק גירוש מחבלים" אושר בכנסת בפברואר השנה אך עד עתה אינו מיושם. מביך לומר שהסיבה היא טכנית: משרד הביטחון אינו מעביר מידע לשר הפנים. צה"ל והשב"כ לא העבירו את המידע הדרוש שיאפשר לשר הפנים לשלול אזרחות של מחבלים ולגרשם לשטחי הרשות הפלסטינית או לרצועת עזה.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר השבוע: "כפי שהתייחסו באדישות לחוק הזה – גם אני אהיה אדיש כיו"ר קואליציה לחוקים של משרד הביטחון ומשרד הפנים". ח"כ כץ, אחד מיוזמי החוק שעבר ברוב של 94 קולות, אמר בזמנו מעל דוכן הכנסת: "האחריות למנוע את הפיגוע הבא היא עלינו, לא על אף משפטן".

יישום החוק מצריך הוכחה שמחבלים בעלי אזרחות ישראלית קיבלו כספים מהרשות הפלסטינית. 

מהשב"ס נמסר: "מבדיקה שנערכה עולה כי כלל הנתונים בהקשר להוראות החוק המדובר, אשר מצויים ברשותו ובאחריותו של שב"ס, הועברו".

ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 13, צבי יחזקאלי, אמר בראיון לרדיו 103 שאכן אין הרתעה מספיקה בשטח, והעריך שמדינת ישראל לא ערוכה למבצע צבאי: "אין לך יכולת במצב שלך היום מבחינת תפיסת הביטחון של ישראל, ההנהגה וכו', לצאת למבצע שיגדע את הטרור". בנוסף, "בתוך השטחים אנחנו דמוקרטיה שלא מבינה שהפלסטינים מפעילים עלינו מלחמה, אנחנו לא מסוגלים להתמודד עם זה".

כאשר נשאל מדוע הצבא לא יוזם הצבת מחסומי פתע ולמה אין הרתעה בהשוואה לימים עברו, השיב יחזקאלי: "זאת המדיניות שהתחיל גנץ בממשלה הקודמת. אני לא שייך לוויכוח על איזו ממשלה אשמה. אני חושב שזאת לא אשמה, זאת תפיסה ביטחונית שקיימת לגבי השטחים, שבה אתה רואה את הרשות הפלסטינית כפרטנר ואת התושבים הפלסטינים ככאלה שרק רוצים להתפרנס. השטח מוצף בנשק, מחיר של אם-16 ירד ב־50 אחוז בחודשים האחרונים והמחבלים האלה באו עם אם-16".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום