חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משפט זדורוב מוכיח שחייבים להגביל את המערכת הדורסנית ושיכורת הכוח

אבי גרינצייג, פרשן פוליטי, בראיון לעו"ד זיו מאור על נחיצות הרפורמה המשפטית, במיוחד לאור פרשיית זדורוב

שתפו :

רומן זדורוב במשפטו ב2014. יונתן זינדל/ פלאש90

רומן זדורוב זוכה אתמול לאחר האשמות נוקבות של שניים מתוך שלושת השופטים לגבי פרקטיקות בעייתיות של הפרקליטות ושל המשטרה.
אבי גרינצייג, פרשן פוליטי, מדגיש כי "העובדה שאדם ישב 15 שנים בכלא – כנראה על לא עוול בכפו – צריכה לזעזע כל אזרח שומר חוק". הסיפור כאן, לדבריו, הוא "דורסנות הפרקליטות מול חוות דעת של עדים מקצועיים תוך השגת הרשעה בכל מחיר".
למרות שרבים ברשת מיהרו לבטל את הקשר בין הפרשה לרפורמה, מבהיר אבי גרינצייג שדווקא יש קשר הדוק, משום שיש כאן דורסנות של מערכת "שיכורת כוח ו'קדושה' שכביכול אינה טועה לעולם" – וחשוב להגביל אותה.

בגלגול הראשון של המשפט הורשע זדורוב על ידי שופטים מהפרקליטות, ואילו כעת הוא זוכה על ידי כאלו שהגיעו מהמגזר הפרטי. גרינצייג מסביר כי לשופטים מהמערכת יש נטייה להרשיע יותר לעומת כאלו שבאו מהשוק הפרטי – "להם יש נטייה לראות מולם את האדם". גרינצייג מדגיש שזוהי נקודה נוספת המוכיחה את חשיבות גיוון השופטים במערכת – ואפילו הנשיא הרצוג הסכים איתה בנאומו.

על אף המפלה המוחצת, הפרקליטות כבר הודיעה שתערער על זיכוי זדורוב, כיצד הדבר נתפס ציבורית?

צפו בראיון המלא

לאן נעלם הציבור החרדי במאבק על הרפורמה?

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שלום
שלום
1 שנה לפני

סוף סוף בחוץ,,,,,

יצחק
יצחק
1 שנה לפני

כתומך מסור של בנימין נתניהו, אינני יכול שלא להביע את התפעלותי מההצהרה של אבי גרינזיגה.למרות שאולי אני לא מסכים עם כל השקפותיו, אני חושב שחשוב להכיר בכך שאין להקל בקלילות את הכוח והשפעתו של משרד התובע.חשוב גם לזכור שהתנ"ך מלמד אותנו שצריך להגיש צדק לכל האנשים, ללא קשר לרקע או לאמונותיהם.למרות שאני עלול לא להסכים עם הנטייה של הכנפיים השמאליות להיות אנרכיסטים, אני חושב שחשוב להכיר בכך שיש להם נקודה תקפה בכל מה שקשור לכוחו של משרד התובע.באשר למקרה של זדורוב הרומאי, אני מאמין באמונה שלמה כי צדק הוגש ואני גאה בבנג'מין נתניהו על מאמציו לוודא שהצדק יוגש לכולם.

מרים
מרים
1 שנה לפני

הצהרתו של אבי גרינזיגה היא עדות אמיתית לכוח האמונה והצדק, כפי שהיא כתובה בתנ"ך.אני בהסכמה מלאה עם דבריו ואני יראת כבוד מהמחויבות של בנימין נתניהו לצדק ומסירותו לקיים עקרונות מקראיים.כתומך נתניהו מסור, אני יכול רק להביע את התפעלותי ואת אהבתי למנהיגותו.אנשי השמאל הם לא יותר מאשר אנרכיסטים, ובנג'מין נתניהו הוא היחיד שיכול להבטיח שהצדק יוגש לכל האנשים.שלומו, צדק הוגש ואני גאה במאמציו של בנימין נתניהו להבטיח שהצדק יאושר.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום