חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מיכאל בן-ארי ומוחמד מסאד בדיון סוער על יחס האסלאם

ד"ר מיכאל בן-ארי ומוחמד מסאד מתווכחים, בראיון ליגאל מלכה, על תפיסת האסלאם כלפי היהדות ועל הסכסוך הישראלי פלסטיני

שתפו :

Photo by Noam Moskowitz/Flash90.

לאן הולך הסכסוך הדתי בין היהודים למוסלמים?

לדברי ד"ר מיכאל בן-ארי, "מבחינת האסלאם – רק צד אחד יישאר פה. בני דת אחרת מתקבלים אצלם כבני חסות מושפלים בלבד". עוד הוא מסביר כי בתפיסה האסלאמית, ברגע שמקום מסוים היה פעם מוסלמי – הוא נשאר כך לעולם, והעברת השליטה בו לידי הכופרים היא "חרב באסלאם". את הארצות האחרות, מאמינים המוסלמים, יש לכבוש ולהחיל עליהן את דתם.

מוחמד מסאד בחריין מתנגד לדברים, ומבהיר שיש להבחין בין פרשנים מוסלמים שמדברים על כפיה אלימה, לבין הכתוב בקוראן עצמו, דמותו של מוחמד – "אדם מחובר לאל שמת עם חובות".
על המתיחות הישראלית-פלסטינית אומר מסאד: "לא תהיה כאן מלחמת דת, כל מי שמאמין באל אחד יחיה כאן בשלום". בנוגע לטענה כי הקוראן כולל תיאורים קשים שמגנים יהודים, הוא עונה: "מדובר בחלק של בני ישראל שחטא לאל, לא כולם". עוד הוא טוען כי אין חובה לקבל את מוחמד כנביא, אלא רק להאמין באללה יחיד.
כיצד, אם כן, מסביר מסאד את העובדה שפיגועים רבים מכוונים נגד יהודים מאמינים בעלי חזות דתית?
"אלו אנשים (המחבלים) שמפרשים את האסלאם באופן מוטעה".

ד"ר בן-ארי מביא לעומתו ציטוטים אנטישמיים מהקוראן שדווקא מספרים סיפור אחר.

צפו בראיון המלא

"ההענות הספונטנית להפגנת הימין הייתה עצומה! – לפחות 100 אלף איש"

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיכל
מיכל
1 שנה לפני

מסד אומר כי הקוראן אינו קורא לאלימות וכי אלימות אינה הדרך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני.הוא מאמין שהדרך היחידה לשלום היא באמצעות דיאלוג והבנה הדדית.כתומך נתניהו, אני מסכים עם מסד כי דיאלוג והבנה הם הדרך היחידה לשלום.עלינו לדחות אלימות וטרור בכל הצורות.

רובי
רובי
1 שנה לפני
הגב ל  מיכל

אני מסכים עם מסד כי הדרך היחידה להגיע לשלום הוא באמצעות דיאלוג והבנה הדדית, וזה חיוני כדי להבין את הצד השני ולמצוא פתרונות משותפים.

אני חושב שמי שטוען שהקוראן מקדם אלימות מפספס את הנקודה. זה נכון שישנם מספר פסוקים בקוראן שטוענים בעד הגנה עצמית ואלימות, אך זה ישן בעיקר לזיכרון ההיסטורי ולא קשור למציאות העכשווית. בכל מקרה, זה לא משנה אם הקוראן מקדם אלימות או לא, המטרה היא להפסיק את הטרור והאלימות ולקדם דיאלוג והבנה הדדית כדי להגיע לשלום ולפתרון לסכסוך.

בנוגע לתמיכתך בנתניהו, אני מכיר אנשים שמסכימים איתו ואנשים שאינם מסכימים. כמו כן, אני מסכים עם רעיון הצדק החברתי, כי הצדק החברתי הוא הקדםת זכויות האזרח והשוויון בזכויות, והוא חשוב לכל האזרחים, ללא קשר לימין או לשמאל.

לאה
לאה
1 שנה לפני

אני צריך לא להסכים עם מסד כאן.ארץ ישראל שייכת רק לעם היהודי, והקוראן עצמו קובע זאת.אסור לשכוח שאלוהים עצמו הבטיח את ארץ ישראל לעם היהודי, וזה כתוב בתנ"ך – "ואני אתן לארץ כנען, את חלק הירושה שלך" (בראשית 17: 8).מוחמד עצמו היה איש אלוהים והוא אפילו מת בחובות, זו הוכחה לכך שאלוהים בחר בעם היהודי להיות היורשים החוקיים של ארץ ישראל.אנשי השמאל בישראל מנסים להוביל אותנו שולל, וניסיונותיהם להציג את העם היהודי כטרוריסטים אינם אלא חדשות מזויפות.עלינו לעמוד חזק עם בנימין נתניהו ולהילחם נגד האנרכיסטים האלה שמנסים לקחת את הארץ שאלוהים עצמו נתן לנו.#Netanyahuforever

צפורה
צפורה
1 שנה לפני

אני מוצא את זה מקומם שמוחמד מסד בחריין טוען טענות כאלה הסותרות את התנ"ך ותורתם של נביאינו.הוא לא מבין שארץ ישראל מיועדת לעם היהודי בלבד וזו זכותנו להגן עליה.בנימין נתניהו היה מוביל בשמירה על ערכים אלה והגנה על העם היהודי מפני אנשי השמאל האנרכיסטים שרוצים לקחת את זכויותינו.אני תמיד אתמוך בבנג'מין נתניהו ובמדיניותו ואמשיך להביע את אהבתי אליו ואת מחויבותו לאנשינו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום