חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ אלישע האס: היא היתה ״הראשונה שידעה״

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לשעבר, פרופ' אלישע האס, בשיחת עומק על דמותה של מרים הנביאה, אחותו של המנהיג הדגול ומנהיגה ייחודית בפני עצמה, וגם: על דמויות נשיות בתנ"ך ובמסורת היהודית

שתפו :

הסיפור של משה רבינו, המנהיג הגדול ביותר של עם ישראל, התחיל בתיבה קטנה שצפה על פני היאור של מצרים בעודו תינוק. למרות מה שהיה נדמה, משה הקטן לא היה לבד – אחותו הגדולה מרים ניצבה מרחוק והשגיחה עליו בסתר מבין קני הסוף. לאחר מכן משמשת מרים כגורם מתווך בין בת פרעה ליוכבד ה"מינקת" אחרי שהתינוק מסרב לאכול מאישה זרה.

על פי המדרש, מרים היא זו שהודיעה להוריה על כך שנולד להם מנהיג שמיועד לגדולות.

שנים לאחר מכן, כשעם ישראל עומד על שפת הים אחרי הנס הגדול, נוטלת מרים את התוף בידה ופותחת בשירה שאליה מצטרפות שאר נשות ישראל. מעשה זה מלמד על תכונת המנהיגות שאפיינה את מרים ומן הסתם באה לידי ביטוי גם בהזדמנויות אחרות שלא מסופרות במפורש.

בפעם הבאה מפגישה אותנו התורה דווקא עם כישלונה של מרים, כאשר לקתה בצרעת כתוצאה משיחת לשון הרע שנסבה על אחיה הקטן, משה רבינו.

מדוע חשוב לתורה לתאר גם את הנפילות של גדולי האומה?

לדמותה של מרים הנביאה מצטרפות דמויות נשיות רבות לאורך ההיסטוריה של עם ישראל שפעלו בגדלות רוח וגילו מנהיגות ייחודית. מה שמוכיח כיצד מקבלת האישה בתורה את מקומה המכובד והחשוב באופן טבעי וללא כל צורך במאבק.

צפו בשיחה המלאה:

 

פרופ' אלישע האס: "אדם שלמד גמרא יכול להיות עילוי בהייטק יותר ממי שלמד לימודי ליבה"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום