חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' תמיר היימן: אסור לישראל לחיות תחת איום גרעיני

אלוף במיל' תמיר היימן, מנכ"ל המכון למחקרי ביטחון לאומי, בראיון לאלעזר שטורם על המצב הגיאו-מדיני

תגיות

שתפו :

פלאש 90

אלוף במיל' תמיר היימן, לשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל, מאמין כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה לא נפתחה בגלל נאט"ו: "ההבנה של פוטין שאם הוא לא יבלום את ההתרחבות הדמוקרטית בתוך אוקראינה, זה ישליך על מוסקבה ויעצים את הביקורת על השלטון הטוטליטרי שלו", אומר היימן. "נאט"ו זה רק גילום צבאי של תפיסה ליברלית, זה לא הסיפור עצמו".

בהתייחס לכאוס של צבא רוסיה בתוך אוקראינה, שגרם לזה שכבר יותר משנה היא טובעת בבוץ האוקראיני ונראה שהיא לא מתכוונת לוותר, אומר היימן שזה יכול לקרות גם לישראל: "אם אין תוכנית אופרטיבית ואם אין תוכנית קיפול, אפשר להגיע למשבר". הוא מציין שזה קרה לישראל בשלב מסוים במלחמת לבנון הראשונה.

עוד הוא מציין שהבחירה של ישראל שלא להתייצב מאחורי אוקראינה, לפחות לא באופן מובהק, נתפסה בצורה מוזרה בקרב המדינות הליברליות, מכיוון שההתייצבות מאחורי אוקראינה הייתה של מדינות ליברליות מערביות שביקשו להציג תפיסה אחידה שמתנגדת לסין ולרוסיה. על כך אמר היימן כי ״כשאנחנו התמהמהנו הסתכלו עלינו מוזר. לא ברור לכם איפה הצד הנכון של ההיסטוריה?״

ומה באשר להמשך תוכנית הגרעין של איראן?

"אסור לחיות תחת האיום הגרעיני של איראן", הוא פוסק בנחרצות. "צריך לעשות הכל. זה מסוכן מדי. מערכת קבלת ההחלטות שלהם היא לא דומה למה שאנחנו מכירים – יש שם מרכיב דתי מאוד חזק, מרכיב רגשי, וזה יכניס את המזרח התיכון למירוץ חימוש".

צפו בראיון המלא:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום