חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם משרד הדתות בראשות השר כהנא מעודד אפליה מגדרית פסולה?

תחת הכותרת "הטובות למועצות הדתיות", מפרסם משרד הדתות מודעה המעודדת נשים להגיש מועמדות לתפקיד "ממונה במועצה הדתית"

שתפו :

מודעת דרושים של משרד הדתות קוראת לנשים להגיש מועמדות לתפקיד ממונה על מועצה דתית. במודעה נכתב: "בעקבות המדיניות החדשה, שקבע השר לשירותי דת, בכוונתו למנות ממונות במועצות הדתיות, אשר אמונות על ניהול המועצה הדתית". המודעה, המעוטרת בסמל הרשמי של מדינת ישראל, מנוסחת בלשון פוליטית מובהקת. בין שאר התוכן השנוי במחלוקת נכתב: "לתפקיד זה מעולם לא מונתה אישה, על כן אנו קוראים לך – הגישי מועמדותך!".

על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אפליה על רקע מגדרי מהווה עבירה על החוק. אף בניסוח המודעה אין מקום להפליה מגדרית, על פי לשון החוק: "מעסיק או הזקוק לעובד, לא יפרסם מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה להכשרה מקצועית אלא אם כן הצעת העבודה צוינה בלשון זכר ובלשון נקבה, בין ביחיד ובין ברבים".

אכן, בסוף מודעת הדרושים שפרסם משרדו של כהנא כתוב כך: "המודעה מנוסחת בלשון נקבה, אך פונה לשני המינים כאחד". אמנם יש לתהות האם מדובר באמירה צינית לאור העובדה כי במשך כל המודעה מופיע מניפסט פוליטי לטובת העסקת נשים דווקא כממונות על מועצות דתיות. יש, אם כן, ספק רב בחוקיותה של המודעה המקוממת.

משרד הדתות עלה לכותרות לאחרונה בעקבות הסערות שחולל העומד בראשו, השר כהנא, בניסיונו לכפות רפורמות בתחומים שונים כמו מערכת הכשרות ובתי הדין לגיור, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ולעמדתם של גדולי ישראל.

ממשרד הדתות נמסר: "המודעה פונה לגברים ונשים כאחד ומזמינה את כלל הציבור להגיש מועמדות באתר המשרד. תוכן המודעה נוסח בצורה זו בכדי לחדד את המסר ולמשוך את תשומת לבם של הנשים."

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום