חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ אלישע האס: מי היה המצביא שצה"ל לומד ממנו עד היום?

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לשעבר, פרופ' אלישע האס, בשיחת עומק עם אורנה ישר על המנהיג שהוביל את עם ישראל בפריצה הראשונה אי פעם לארץ ישראל

שתפו :

צילום: פלאש 90

יהושע בן נון, ירש את הנהגתו של משה רבינו והכניס את עם ישראל לארץ דרך הירדן לאחר שנבקע לשניים. מינויו של יהושע נקבע על פי ציווי אלוקי, והוא מקבל גם את גיבויו המלא של משה שמאציל ליהושע מתכונותיו הייחודיות.

האתגרים המופיעים מעת הכניסה לארץ ישראל משתנים לגמרי לאחר ארבעים שנות הליכה במדבר. משה רבינו, נביא ולאחר מכן מצביא, כפי שמדייק בדבריו פרופ' אלישע האס – מוביל דור שנחסכה ממנו כל התמודדות גשמית: המן יורד מהשמים ומשביע את רעבונו בלי שום מאמץ, ענני הכבוד מקלים את קושי המסע ומעניקים לעם הגנה ואפילו הבגדים שלבשו לא בלו לאורך כל השנים. בנוסף לכך, ההליכה במדבר חוסכת לעם ישראל את השכנות עם עמים אחרים שעשויים להשפיע לשלילה על העולם הרוחני.

לעומת זאת, נדרש יהושע לייסד ממלכה יהודית בתוך ארץ ישראל, עם כל האתגרים הטבעיים שעומדים בדרך, בלי כל הניסים הגלויים שליוו את המסע במדבר.

יהושע מנהל את המערכה נגד העמים שיושבים בארץ בתבונה רבה, ומתגלה כמצביא דגול שיודע לפעול בתכסיסי מלחמה ולנצח קרב אחרי קרב.

לאחר מכן הוא מצליח לשמור על האמונה באלוקים בעם ישראל לאורך כל שנות הנהגתו, התמודדות לא פשוטה בכלל בהתחשב בתופעת האליליות שפרחה באותה עת.

צפו בראיון המלא:

פרופ׳ האס על המנהיג האולטימטיבי שברח מכל פריימריז

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום