חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצעדה לאביתר: אלפים רבים השתתפו בדרישה להסדיר את הישוב

כ-20,000 איש, כולל רבנים ונבחרי ציבור, צעדו אל מאחז אביתר בדרישה להסדיר את הישוב

תגיות

שתפו :

שריה דיאמנט, פלאש 90

היום (יום ב') בשעות הצהריים התקיימה צעדה למאחז אביתר בנוכחות רבנים בכירים בציונות הדתית, שרים וח"כים.

כ-20,000 צועדים הגיעו לנקודת היציאה בצומת תפוח. כזכור, לפני כשנה וחצי התקיים סקר קרקע במאחז על מנת לאתר אדמות מדינה, מתוך כוונה להקים עליהן ישיבה ובעתיד אף יישוב. כ-60 דונם של אדמות מדינה נמצאו באיזור אך טרם הוחלט כיצד להתקדם, אם בכלל.

בין המשתתפים חברי הכנסת מכל מפלגות הקואליציה בהם: בועז ביסמוט, אביחי בוארון, טלי גוטליב, שמחה רוטמן, עמית הלוי, משה סעדה, אריאל קלנר, קטי שטרית, צבי סוכות, לימור סון הר מלך, יוסי טייב ועוד.

גם ראשי רבני הציונות הדתית לקחו חלק: הרב אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור ואחרים.

חיילים רבים אבטחו את הצעדה הססגונית והשמחה, ולמרות הטענות לשיבוש בעבודת הצבא ולסיכון החיילים, גורם צבאי מספר שצה"ל לא התנגד: "מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס לא התנגד לתהלוכה לאביתר. הפוך. כל עוד מדובר בתהלוכה חוקית ומתואמת – היא תתקיים".

השר איתמר בן גביר: "אנחנו לא נכנעים לטרור, לא באביתר לא בתל אביב. מי שנכנע לטרור ייכנע בכל מקום, אנחנו כאן כדי לומר שעם ישראל חזק".

יוסי דגן: "ברוכים הבאים לאביתר, היישוב המתחדש. אנחנו מעבירים מסר ברור לממשלת ישראל ולעולם כולו שעם ישראל מצפה ודורש להקים ישובים חדשים, שעם ישראל מחכה לאביתר ואנחנו נחזור לכאן בצורה מלאה. אנחנו לא ניתן לגל הטרור להוריד לנו את הראש".

בתוך כך, בכפרים הסמוכים לאביתר, ובראשם בכפר ביתא, התקיימו עימותים בין מאות פלסטינים לצה"ל, במסגרתם נפצעו 57 פלסטינים. משרד החוץ של הרשות הפלסטינית גינה את האירוע:

"אנו מסתכלים ברצינות רבה על הצעדה לאביתר ועל השתתפותם של שרים ופקידים בצעדה ומגנים זאת  כצעדה לתמיכה בהרחבת ההתנחלויות".

קרדיט וידאו: חדשות הבזק

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום