חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב זיני: "בן גוריון ויגאל אלון היו פי אלף יותר יהודים מהשמאלנים היום"

הרב אליהו זיני בראיון לללי דרעי על הפילוג בין ימין לשמאל, ועל הפתרון שהוא מציע

שתפו :

אופיר טובול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתחילת הראיון מתייחס הרב זיני לדבריו של אופיר טובול, מייסד תנועת "תור הזהב", שתיאר את החברה הישראלית כמחולקת לשתי קבוצות – ימין ושמאל – שלשתיהן יש "זכות קיום שווה ובלתי מסויגת". הרב זיני מוצא את הדברים נאיביים, וכופר בטענה האחרונה, מכיוון שלדבריו, "השמאל מתרחק כבר עשרות שנים מהזהות היהודית".

טובול ניסה למצוא את "שביל זהב", אך הרב זיני מתנגד לכך נחרצות: "האחדות לא תחזור על ידי "מודוס ויוונדי" שכולל ויתורים הדדיים, אלא על ידי משהו הרבה יותר יהודי ונכון: כל צד יחפש בצד השני את הטוב ויקבל אותו. צריך כאן סינתזה ולא חלוקת שלל".

את תלונות השמאל מכנה הרב "שקריות", ומסביר מדוע: "הם מפחדים מדת ומדיקטטורה, בעוד שבמשך 75 שנים הם חילנו בזדון עם שנשאר דתי יותר מ-3,000 שנה". הרב זיני אמנם זוקף לזכותם את בניית הכלכלה, הצבא והמחקר, אך מסתייג ומבהיר שהתחומים הללו אינם בלעדיים להם, וכי "הכל צריך להמשיך, אך תחת זהות יהודית".

צפו בראיון המלא

"הכריחו את העובדים לשבות ולא רצו לשלם להם"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חוליו
חוליו
1 שנה לפני

כבוד הרב היה צריך לפרט מה הכוונה להחזיר לשמאל מימד יהודי? צריך לפרט על מנת להוריד את הבהלה האם הכוונה לחזרה לסטטןסהקוו של היהדות במרחב הציבורי שנקבע עי בןנגוריון ואגודת ישראל. אנא עשו ראיון על נושא זה

Last edited 1 שנה לפני by חוליו
אור
אור
1 שנה לפני

הסמולללללא כלללל הסמול …זה המסית והמדיח: לפידיוט הטיפש ללא
ת. בגרות אידיוט לא מדופלם שזורק אבנים למאגרי החיים ואשר לא אכפת לא מהרפורמה המשפטית כי לא אכפת לו מהריבון !!! אשר אילו היה רק באחוזון, היה מוצא איך לסתום לו את החרא היוצא מגרונו

Tim
Tim
1 שנה לפני

http://www.amendaliyah.com. ,,,, Yes

Please help us who are blood born Jews to be able to make our return Aliyah with the freedom of religion and conscience as our founding fathers proclaimed in 1948.
THE STATE OF ISRAEL will be open for Jewish immigration and for the Ingathering of the Exiles; it will foster the development of the country for the benefit of all its inhabitants; it will be based on freedom, justice and peace as envisaged by the prophets of Israel; it will ensure complete equality of social and political rights to all its inhabitants irrespective of religion, race or sex; it will guarantee freedom of religion, conscience, language, education and culture; it will safeguard the Holy Places of all religions; and it will be faithful to the principles of the Charter of the United Nations.

Placing our trust in the “Rock of Israel,” we affix our signatures to this proclamation at this session of the Provisional Council of State, on the soil of the homeland, in the city of Tel-Aviv, on this Sabbath eve, the 5th day of Iyar, 5708 (14th May, 1948). – David Ben-Gurion

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום