חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתווה הגיוס החדש: על הצביעות של בני גנץ ואביגדור ליברמן

במושב הקיץ הקרוב של הכנסת יעלה לדיון מתווה הגיוס החדש והורדת גיל הפטור לחרדים שיאפשר להם לצאת לעבודה בגיל מוקדם יותר. פרשן רדיו ״קול חי״ אבי רבינא מסביר איך גנץ וליברמן מתנגדים עכשיו למתווה כשהם הציגו את אותם עקרונות בעבר

שתפו :

שמאל
צילום: יונתן זינדל פלאש90

עם הקמת ממשלת נתניהו השישית, הסיעות החרדיות הציבו תנאי לפיו חוק הגיוס החדש יעבור במקביל לתקציב המדינה. ואכן, לקראת כנס הקיץ של הכנסת, בממשלה נערכים להעברת חוק גיוס מוסכם על ראשי הקואליציה, בתקווה שיעמוד גם במבחן בג"צ.

במרכז המתווה של סמוטריץ', הורדת גיל הפטור מגיוס לחרדים לגיל 21, ומנגד שירות החובה יקוצר לשנתיים בלבד, כך שהצבא ישאיר את המשרתים לטווח ארוך יותר, לפי הצורך, וכל אחד ישרת לפי תפקידו עד 32 חודשים. מי שישרת יותר – יקבל העלאת שכר, לצד מתן הטבות למשרתים בזמן הגיוס וגם אחריו כדוגמת העדפה במכרזים, מימון מלא ללימודים גבוהים, ימי נופש שנתיים ועוד.

פרשן רדיו ״קול חי״ אבי רבינא מתייחס לטענה המושמעת על השוויון בנטל: "אתמול בני גנץ הציג כאילו מתווה אלטרנטיבי, כאילו משהו חדש והציע לחרדים להתנדב. הרי ארגוני החסד הרבים מושתתים ברוב גדול על ציבור חרדי. אם זו אלטרנטיבה אז זה קיים כבר היום. אין ספק שהח"כים החרדים יכולים לעשות יותר מבחינה הסברתית".

עוד אומר רבינא כי "הצביעות הגדולה היא שבנט וגנץ הציגו את אותו מתווה באישור של אביגדור ליברמן להורדת גיל הפטור ועכשיו גנץ וליברמן תוקפים את זה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

דנה ורון לא מתנצלת: "אני לא דתיית מחמד"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

גאנצ-שמאנץ ליברבלופ הם שני צדדים של אותה מטבע אשר מהרגע שהשתלטו על חלקה קלה לחמוס הם עושים זאת טוב יותר ממוריהם ב SSR עליה השלום… כ״כך שקופים, שבא לבכות… המהפכה בוא תבוא ומפלגת בג״ץ תתרסק.

אור
אור
1 שנה לפני
הגב ל  אור

אין הנחתום המעיד על עיסתו … ולכן איני מטקבק כאן. (אור).

Ud שווה ניסוי…להעיף את הלפידיוט לאירו ולשמוע רשמיו
Ud שווה ניסוי…להעיף את הלפידיוט לאירו ולשמוע רשמיו
1 שנה לפני

שוויון בנטל ללא שוויון בקטל, זה דבר והיפוכו

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

כי מי שמציע זה ביבי ולכן מתנגדים שביבי יקח התהילה לעצמו פשוט שנאה שמביאה חורבן של אותם בני כת קורח לא השתנה כלום אותה התנגדות לתורה מחטא העגל ועד עכשיו כוחניות

אור
אור
11 חודשים לפני

כשלפידיוט 1 זורק גפרור דולק לערימת קוצים, זה לא ממש פירומן, זה פירומן חולה מאד !!!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום