חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אושרה עסקת החטופים בהצבעה בממשלה

בלילה בין שלישי לרביעי בישיבת ממשלה דרמטית, אושרה ברוב גדול, עסקת חטופים ראשונה במהלכה יועברו במספר פעימות כ-50 חטופים בעיקר ילדים ונשים מעזה לישראל. איזו מפלגה שהייתה נגד העסקה, הצביעה בסופו של דבר בעד ולמה?

שתפו :

עומר מירון, לעמ

"ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים – נשים וילדים – במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף. ממשלת ישראל, צה״ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים,  להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל", זו ההודעה הרשמית ממשרד ראש הממשלה שפורסמה לאחר הישיבה הלילית.

השר בני גנץ אמר בסיום ישיבת הממשלה: "שמח לברך את נתניהו על הדרך שבה הוביל את עיסקת השיחרור ביחוד בכל ההיבט המדיני שלה. אני שמח שמתאפשר לי לברך".

גם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד בירך על העסקה: "אנחנו נותנים גיבוי למתווה המוסכם, למדינת ישראל חובה עליונה להמשיך ולפעול להחזרת כל החטופים הביתה עד האחרון שבהם. מחבקים ומחזקים את משפחות החטופים".

 

מפלגת "הציונות הדתית" הייתה נגד העסקה בטרם ישיבת הממשלה אבל בסופו של דבר שרי המפלגה הצביעו בעדה.

שרת ההתיישבות  אורית סטרוק: ״הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי. מתווה שחרור החטופים הוא 1 מהישגי המלחמה – זו מסקנתי לאור סקירות מפורטות, שאלות שנענו לעומקן, ועיון ברשימת המחבלים לשחרור. החיילים שהביאו בלחימתם את  ההישג הזה, ימשיכו בלחימה ביתר עוז מיד לאחריו. הממשלה כולה, מקצה לקצה, נחושה להגיע לניצחון״.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״זה לא סוד שלפני הדיון בממשלה סברנו אחרת, אולם במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה ושהממשלה, הקבינט ומערכת הביטחון כולה מחויבים ללא סייג להמשך המלחמה עד להשמדת חמאס. על כן החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה והצבענו בעדה״.

אחד מהפרמטרים שהביאו לשכנוע של מפלגת "הציונות הדתית" להצביע בעד העסקה היה הגדרת מסגרת זמן ברורה לעסקה. זה התבטא בסעיף שאושר באותה עסקה שכדי לוודא שחמאס לא ימשוך את הזמן, בישראל הגבילו את העסקה כולה ל-10 ימים בלבד, מאז תחילת הפעימה הראשונה. כלומר, בהנחה וחמאס יביא חטופים נוספים יהיה יום הפוגה  נוסף על כל 10 ישראלים וחלון זמן של מקסימום עד 10 ימים. בחלוף עשרת הימים, העסקה בטלה ותדרוש החלטת ממשלה נוספת לעסקה חדשה.

מי שהצביע נגד העסקה היו שלושת השרים ממפלגת "עוצמה יהודית". אבל כאמור העסקה עברה ברוב גדול של 35 שרים שהצביעו בעד.

 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ‏"הלבטים מובנים, כואבים וקשים אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת רה״מ והממשלה לקדם עיסקת שחרור  חטופים. ‏זוהי חובה מוסרית וערכית שמבטאת נכונה את הערך היהודי והישראלי של פדיון שבויים ואני מייחל לכך שתהווה צעד משמעותי ראשון להשבת כלל החטופים הביתה. מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל דרך להשגת המטרה הזאת, לצד השבת הביטחון המוחלט לאזרחי ישראל".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אליעזר
אליעזר
5 חודשים לפני

המתווה שהחומץ
ביום הכניסה הראשון היה צריך מנהיג המדינה "החלמאי"ביחד עם קבינט המחדלים להכריז – כי הפשע הנתעב הוביל להכרזת מלחמה שתתנהל כך :1)הענשת כל גורם כזה או אחר שטבח והרג באזרחי המדינה
2)על הצד החמאסי דאעשי להיכנע כבר עכשיו או שכל יום לחימה ישראל מספחת לשטחה 1 קמ"ר ממדינת הרשע לעצמה !
3)מי שיכנע יזכה למשפט הוגן שבסופו יוכל לבחור את הדרך בה יוצא להורג
פירוק כל תשתיות האמל"ח לגמרי והכרזה שכל נושא נשק בעזה מהיום והלאה ייחשב אוייב וייהרג ללא אזהרה נוספת
4)נזקי המלחמה יוטלו על עזה ותושביה למשך שנים במס אותו תגבה מדינת ישראל עד להשלמת החוב במלואו
רוצים הרתעה? רוצים שקט לגדל את בניכם ובנותיכם פה במזה"ת – כל דרך אחרת לא תצלח !!

אליעזר
אליעזר
5 חודשים לפני

לאחר המלחמה והשגת היעדים
יוזמנו ראשי החמולות הגדולות חמש או 6 במספר בניהם תחולק עזה כולה לרובעישליטה אוטונומיים ,,יאסר בהם חינוך והסתה כנגד ישראל- הם ישבעו אמונים לישראל ויכריזו על זכותה של ישראל לקיום חופשי ודמוקרטי – יאפשרו לאזרח ישראלי ערבי שברצונו להעתיק את משכנו מישראל לעזה מקום בה ,יכריזו כי אין ולא תהייה זכות השיבה למי שנפלט/עזב/גורש -כולל גורמי טרור שחיו ופעלו והצליחו לחמוק ממנה
עזרה לגורמים אלה בעתיד תחשב הפרת ההסכם ואיבוד השטח לטובת חמולה אחרת ,,או לחמולה חליפית מתונה יותר
כל גורם שמזוה עם גורמים הרואים בטרור כדרך לגיטימית להפרת השלום בין הצדדים לא יורשה להשתתף בבחירות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום