חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"מ נתניהו: "במלחמה יש שלבים וגם בהשבת החטופים יש שלבים"

הלילה התקיימה הצהרה משולשת של רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ בפתח הישיבה הדרמטית לפני ההצבעה על עסקת החטופים

שתפו :

חטופים
לעמ

בהצהרות המצולמות מודים השלושה כי המתווה של שחרור החטופים קשה – אך באותה נשימה אמרו כי הוא הצעד הנכון. ההתנגדות הקשה לעסקה היא מצד שרי עוצמה יהודית והציונות הדתית ומספר ח"כים בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: ״הישיבה הזאת נועדה לדון בהשבת חטופינו, אבל אני מבקש להתחיל בדבר שצריך להיות מובן מאליו – יש בחוץ דיבורי הבל, כאילו אחרי ההפוגה להשבת חטופינו, אנחנו נפסיק את המלחמה. אז אני מבקש להבהיר: אנחנו במלחמה – ונמשיך במלחמה. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו; לחסל את החמאס, להשיב את כל חטופינו ונעדרינו ולהבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמאיים על ישראל".

עוד הוסיף: "אתמול (שני) בערב פגשתי יחד עם חברי קבינט המלחמה את בני משפחות החטופים. הקשבתי קשב רב למצוקה שלהם. הם תיארו בקול רוטט, לפעמים בדמעות, את הסיוט שבו הם נתונים. אמרתי למשפחות היקרות: 'השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה – ואני מחויב לה יחד עם חבריי'.

כפי שאמר הרמב"ם: 'אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים'. לא נרפה מן המאמץ עד שנפדה את כולם, עד שנשיב את כולם – את הילדים והילדות, את האימהות והאבות, את הצעירים והצעירות, את הקשישים והקשישות, את החיילים והחיילות – את כולם. במלחמה יש שלבים, וגם בהשבת החטופים יש שלבים, אבל אנחנו לא נרפה עד שנשיג את הניצחון המוחלט ועד שנחזיר את כולם. זאת החובה הקדושה שלי, של כולנו.

בימים האחרונים שוחחתי עם ידידנו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וביקשתי את התערבותו לטובת שיפור המתווה שיוצג לפניכם. הוא אכן שופר כדי שיכלול יותר חטופים ופחות מחירים. השיחות האלה נשאו פרי, הנשיא ביידן נרתם לעניין ואני מודה לו על כך. עכשיו לפנינו הערב החלטה קשה, אבל היא ההחלטה הנכונה. כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא; הם הבהירו במלוא הערכתם המקצועית שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה ושהמאמץ המודיעיני יישמר בימים אלה. הם הבהירו שהמאמץ המלחמתי לא רק שלא יפגע, אלא להיפך, הדבר יאפשר לצה״ל להערך להמשך הלחימה".

בסיום ההצהרה אמר רה"מ נתניהו: "אני מבקש להבהיר כאן שוב: המלחמה נמשכת והמלחמה תימשך עד שנשיג את כל יעדינו – לחסל את החמאס, להשיב את כל חטופינו ולהבטיח שביום שאחרי החמאס, עזה לא תאיים יותר על ישראל, לא יהיה בה שום גורם שתומך בטרור, שמחנך את ילדיו לטרור ושמאיים על מדינת ישראל. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח – ויחד ננצח".

אחריו דיבר שר הביטחון, יואב גלנט שפתח והתייחס לפן המוסרי והערכי של נושא החטופים. הוא ציין את העבודה הקשה של גורמי הביטחון השונים בהם השב״כ והמוסד. עוד אמר גלנט כי ״ללא המשך הלחץ – לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות שרוצים להביא".

 

השר בני גנץ הדגיש כי המתווה שגובש הוא חלק ״מתפיסה כוללת של החזרת כלל החטופים והנעדרים מהמערכה הזו, ומהמערכות הקודמות״. גם הוא התייחס לקושי הטמון באישור המתווה, אבל ציין כי ״זהו המתווה הנכון שלוקח את המירב האפשרי ומממש אותו״. בסיום אמר: "יש רגע בחיים, שעליו אמרו חכמינו כי אין ספק מוציא מידי ודאי והספק יכול להיות הרבה מאוד דברים שאולי נגיע אליהם בהמשך. הוודאי הוא כאן ועכשיו וצריך להביא אותו הביתה וצריך אחר כך להמשיך להלחם כדי להביא עוד הביתה. זו המשימה שלנו".

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יחזקאל מזרחי
יחזקאל מזרחי
5 חודשים לפני

במלחמה כמו במלחמה עם אוייב מדברים מלחמה לא דיבורים.
אתה חזרת לדבר פוליטיקה ונאורות התחהרת לשמאל שבך .
אתה אחראי כרגע על אובדן ההרתעה של צהל.
ערביי יוש ירימו ראש גבוהה יותר כי שם נתת הוראה לקוסמטיקה במקום לנקות את הנגע
בעזה חיילנו יהו כברווזים במטווח ויאמרו שאלו פלגים קיצוניחם בעזה אשמים ולכ כולם.
חיזבאללה ממשיך כבשלו.
טין הרתעה לאוייב.
ערביי ישראל עד עתה על הגדר ומעתה יחךו המהומות כי אתה אפשרת.
נתניהו תתפטר תן את התפקיד ליודע לדבר מלחמה

אליעזר
אליעזר
5 חודשים לפני

אבדת את גב השדרה של העם
ססמאות העם הזה כבר בלע עשרות שנים ,,ביצוע והצלחה ונצחון היו בהישג יד -וכמו כל מנהיג שיותר דואג למעמדו הבינלואמי בדעת הקהל -במקום לראות את טובת עמו לנגד עינין -נכשלת ובגדול !!לא סתם קבלת קואלציה ימנית אוהבת הארץ שנתנה לך גב -אבל אתה תקעת בה בגבה את הסכין שוב ושוב ושוב-כשחברת לקבינט החלמאי שאין שם אחד שהמחדל הזוועתי לא קשור אליו אישית!!טעית והטעת בעיסקת שליט והמחיר יהיה מונח לפניך ולפני מקבלי ההחלטות בבתי העלמין !!מי שידרוש ממך צדק ומישפט הם אלו שנטבחו ונרצחו בעסקת שליט – במקום להכניע אותם עוד ועוד ולהציב להם תנאים חדים !!מהיום הראשון הייתם צריכים להודיע -כל קמ"ר יסופח למדינת ישראל וכך בכל יום ויום שהחטופים לא ישוחררו -כך היית מקבל גם לחץ מדיני עולמי על החמאס- גם מכה בהם עד כניעה – כי התנאי הוא פירוקם מכל נשק ואמל"ח שיכול להזיק-ראית עד האף-כמנהיג בעל שעור קומה נכשלת וחבל !!כי קבלת אחדות מקיר לקיר ונכשלת ,,,ואת הדם הזה ידרשו ממך אלה שיפלו בגלל התהליך האווילי שאתה מסכים אליו !!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום