חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנשיא ביידן: "אתם לא לבד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת הבוקר (רביעי) לביקור במדינת ישראל. בהצהרתו המיוחדת אישר שהמתקפה על ביה"ח בעזה אמש לא התבצעה על ידי ישראל

שתפו :

לעמ

לקראת השעה 11:00 נחת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנתב"ג והתקבל בחום מחבק על ידי רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג.

 

 

לאחר מכן נשאו הצהרות משותפות:

רה"מ נתניהו הודה לנשיא ביידן : "אני רוצה להודות לך על התמיכה שלך. ראיתי את התמיכה שלך בכל יום מאז שהתחילה המלחמה, שיתוף פעולה שהיה לנו בימים האחרונים הוא חסר תקדים. יותר מכך, העולם רואה את התמיכה שלך. מתחת קו ברור בין כוחות הציוליזיציה לכוחות הרשע. תיאר נכונה את הטבח שהתבצע כ"רשע טהור", וזה בדיוק מה שזה היה". לסיום הוסיף נתניהו: "ביקורך כאן הוא הביקור הראשון של נשיא ארצות הברית בזמן מלחמה – מה שמראה את המחויבות העמוקה שלך לישראל".

הנשיא ביידן בהצהרתו אמר:

אני נזעק מהפיצוץ בית החולים, וממה שאני רואה – זה נעשה ע"י 'הצד השני' ולא על ידכם. אבל, הרבה אנשים לא מאמינים ולכן אנחנו צריכים להוכיח להם. אנחנו גם צריכים לעזור לאזרחים פלסטינים חפים מפשע". עוד הוסיף: "רציתי להיות כאן כדי להראות לכולם היכן ארה"ב עומדת. חמאס רצחו יותר מה-1300 איש, כולל 31 אמריקנים. הם לקחו בני ערובה, כולל ילדים. החמאס גורם לדאע"ש להראות רציונלי במידה מסוימת".

 

 

שלמה פילבר, הבעלים של "דיירקט פולס", מציע פרשנות מעניינת:
"זווית אחרת: ביידן וארה"ב נותנים לישראל כיפת ברזל של מלאי תחמושת ותמיכה בינלאומית ללא הגבלה.
ארה"ב וביידן כבר הצהירו שהם תומכים בדרישת ישראל שארגון החמאס יעלם מהעולם.
מכאן מתפצלים האינטרסים. ישראל רצתה לקחת 2 מליון עזתים כבני ערובה במצור, כדי לשחרר את החטופים. ארה"ב מוכנה שיוגלו כפליטים עם סיוע ולא שישארו באיזור הלחימה.
בנוסף, הצדדים לא הסכימו בשאלה מי ישלוט בעזה ביום שאחרי. ביידן כפה על שרי החוץ של מצרים, ירדן ורש"פ להתכנס כדי לנסות לכפות עליהם להיות אחראים על תושבי עזה ביום שאחרי. אף אחת ממדינות אלו לא באמת מעוניינת בתיק הזה.
השיגור הכושל של הג'יאהד האיסלמי "הציל אותם", ונתן להם תירוץ לבטל את הכינוס ולהתפזר.

רגע לפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני בהשתתפות נשיא ארה"ב ב"כאן 11" מפרסמים: "הדרג המדיני הנחה את צה"ל להמנע מתקיפות בעזה עם הגעתו של ביידן לישראל. יחד עם זאת, גורם ביטחוני אמר ל״כאן חדשות״ כי לא יימנעו מסיכול משגרי רקטות או מחבלים".

הצהרת ביידן על כך שאין לישראל קשר לפיצוץ בבית החולים בעזה שכנעה מדינות אחרת ליישר קו.
שר החוץ של בריטניה: ״יותר מדי אנשים נחפזו אתמול בלילה לחרוץ מסקנות. זה עלול לעלות בעוד חיים. הקפידו על העובדות״.
שר ההגנה האיטלקי: "יש להעניש את חמאס על פיצוץ בית החולים בעזה".

הפגישה המצומצמת בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן נמשכה מעל לשעה – כפול מהזמן המתוכנן.

המשתתפים בפגישה המורחבת עם ביידן מהצד הישראלי: שר הביטחון יואב גלנט, יו״ר ש״ס אריה דרעי, השרים בני גנץ, רון דרמר וגדי איזנקוט. ראש המל"ל, צחי הנגבי,  ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה,צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל ושגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג. מהצד האמריקאי: מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, סגן עוזר הנשיא למזרח התיכון ברט מקגורק ומ"מ שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט.

הצוות של ראש הממשלה נתניהו הציג את התיעוד של חדשות 12 שמוכיח שהירי על בית החולים יצא מהרצועה. אפשר לראות בצורה חד משמעית, שהשיגור יצא מהרצועה ונפל בבית החולים.

 

לאחר הישיבה המורחבת, התכנס צוות המטבחון המצומצם עם נשיא ארה"ב. בפתח הישיבה אמר הנשיא ביידן: "הקבינט הזה התכנס והוא מאוחד וחזק ואתם לא לבד, נעבוד איתכם למנוע טרגדיה דומות במזרח התיכון". רה"מ נתניהו: "חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה. ראינו איך רקטה שלו פוגעת באזרחים בבית חולים. ישראל תעשה ככל יכולתה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע"

בעת נאומו של הנשיא ביידן בתל אביב נשמעו אזעקות בעוטף עזה ודקות ספורות אחריהן גם בגבול הצפון – ביידן הזכיר את הפיגוע במגדלי התאומים, וברמיזה לתגובה האמריקנית שכללה פלישה לאפגניסטן, אמר: "אנחנו לפעמים עושים טעויות כשאנחנו כועסים ורוצים צדק". הוא הודיע כי יעביר סיוע חסר תקדים לישראל לצד זאת הדגיש כי "רוב הפלסטינים אינם תומכי חמאס" וכי יועברו 100 מיליון דולר "לעקורים בעזה ובגדה".

לגבי החטופים בעזה אמר הנשיא ביידן: "אלה שמחכים לשמוע מה קרה עם המשפחות לא לבד. אנחנו עובדים עם שותפים ברחבי האיזור, מחפשים כל דרך להביא הביתה את אלה שנלקחו כבני ערובה בידי חמאס. אני לא יכול לדבר בפומבי על כל הדברים, אבל אני מבטיח לכם שכנשיא ארה"ב אין דבר בסדר עדיפות גבוה יותר מאשר להחזיר את כל בני הערובה, החטופים".

במהלך הביקור נפגש עם רחל אדרי מאופקים שהחזיקה מעמד בדירה עם חמישה מחבלים, בזמן שהגישה להם אוכל ושתיה. שהאכילה והשקתה אותם. איתה גיבורים נוספים, בנאומו התייחס לאותם גיבורים: "ראינו סיפורים נפלאים של גבורה, ישראלים שהיו ערבים זה לזה, שכנים שרצו להגן על שניהם בקיבוץ, פתחו את ביתם כדי להראות לניצולים, חיילים במילואים. אזרחים שרצו להציל אנשים, הרופאים שהיו במסיבה ודאגו לכל אלה שנפלו, לפני שהפכו לקורבנות בעצמם. מתנדבים שעזרו למשפחות עם קבורת יקיריהם לפי המסורת היהודית. אנשי מילואים שנטשו את משפחותיהם, אפילו תוך כדי ירח דבש. אנשים בחו"ל, שבאו בלי היסוס. וכל כך הרבה סיפורים נוספים".

 

אחרי שפירט על הסיוע לישראל ועל התמיכה של ארה"ב  אמר הנשיא ביידן: "אני רוצה להגיד לכם – המחבלים לא ינצחו, החירות תנצח. אני רוצה לחזור להתחלה, ישראל אתם לא לבד. ארה"ב איתכם. סיפרתי את הסיפור קודם ואספר אותו שוב, בפעם הראשונה שנפגשתי עם ראש ממשלת ישראל לפני 50 שנה, ישבתי עם גולדה מאיר במשרדה וישב שם עוד אדם שהפך להיות ראש הממשלה אחר כך. היא הראתה לי מפה ואמרה כמה המצב גרוע ולפתע הסתכלה אלי ואמרה לי "אולי תרצה להצטלם?". הבטתי בה, היא קמה מהשולחן והלכה איתי למסדרון, שם עמדו צלמים. אנחנו עמדנו כתף אל כתף ומבלי לומר דבר נוסף היא אמרה: מדוע אתה נראה מודאג כל כך סנאטור ביידן? אמרתי לה 'מדוע? כמובן שאני מודאג'. היא התבוננה בי ואמרה – אל תדאג סנאטור ביידן, לנו הישראלים יש נשק סודי – אין לנו מקום אחר ללכת אליו".

בסיום נאומו אמר: "ובכן, היום אני אומר לכל מדינת ישראל, גם לארה"ב אין מקום אחר ללכת אליו. אנחנו עומדים איתכם והולכים איתכם צעד צעד לקראת הימים הטובים שיבואו, והם יבואו. כפי שאומרים בעברית ואני לא אנסה כי אני ממש נורא בשפות, אני אומר את זה באנגלית – עם ישראל חי! עם ישראל חי! ישראל תהיה בטוחה, דמוקרטית ויהודית, היום, מחר ולנצח, ואלוהים יגן על אלה הנאבקים למען השלום. אלוהים יגן על מי שעדיין במצוקה. תודה רבה לכם".

סיכם את הביקור רה"מ נתניהו: ״אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם בכמה דברים מפגישתי עם הנשיא ביידן. אתמול בלילה, עוד טרם המראתו של הנשיא לישראל, הצגתי בפניו הוכחות חותכות לכך שהג׳יהאד האיסלאמי, ולא צה״ל, הוא זה שירה את הטיל והוא זה שפגע בבית החולים בעזה. הנחיתי את מערך ההסברה הלאומי שלנו ואת צה״ל להפיץ את ההוכחות הללו, והעולם היום יודע את האמת. הוא ישמע את זה גם במועצת הביטחון.

זאת הפעם הראשונה שנשיא ארה״ב מגיע לישראל בזמן מלחמה. דיברתי איתו על הזוועות שעברו עלינו. על הכאב הנורא של השכול והיגון שפוקדים את כולנו. על גבורת לוחמינו. על תעוזת אזרחינו ועל האחדות שבתוכנו.

בביקור היום השגנו דבר בעל חשיבות עליונה עם תרומה עצומה לביטחוננו: סיוע ביטחוני עצום למדינת ישראל, סיוע בהיקף חסר תקדים, כולל סיוע שמעצים עוד יותר את יכולת המלחמה שלנו.

בעניין החטופים, הבהרתי בפני הנשיא ביידן שלושה דברים: ראשית, דרשתי את החזרת החטופים, ואנחנו עובדים יחד להחזרתם בכל דרך אפשרית. שנית, עד להשבתם, אנחנו דורשים ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו. שלישית, לא נאפשר סיוע הומניטרי של מזון ותרופות משטחנו לרצועת עזה. הנשיא ביידן בא לכאן לא רק במילים מרגשות ומנחמות, שנגעו בלב האומה כולה, הוא בא הנה גם במעשים: בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה".

 

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בזמן ביקור הנשיא ביידן ובו הכרת תודה לארה"ב ולנשיא ביידן על תמיכתם בישראל בעת מלחמה.

צפו בסרטון המרגש:

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום