חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההתקרבות בין סעודיה ואיראן: "הנסיך סלמאן הגיע למסקנה שארה"ב נחלשת"

מהן הסיבות להתקרבות בין היריבות הותיקות סעודיה ואיראן? כיצד זה ישפיע על ישראל ומה הקשר ליחסים עם ארה"ב וסין? המזרחן יוני בן מנחם על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון

שתפו :

בתקופה האחרונה נרשמה התקרבות בין איראן לסעודיה. חלק מההתקרבות נרשמה כשאיראן הודיעה כי סלמאן מלך סעודיה הוזמן לביקור במדינה. ההודעה של משרד החוץ בטהרן היא עדות נוספת להתקרבות בין שתי המדינות, אחרי שנים של עוינות. "הנשיא האיראני איברהים ראיסי שלח הזמנה למלך סעודיה, בתמורה להזמנתו לריאד", נמסר מטהרן.

"כרגע יש שינוי לרעתה של ישראל", מנתח המזרחן יוני בן מנחם: "נתניהו הגדיר לאחר כניסתו לתפקיד שהוא רוצה להשיג נורמליזציה עם סעודיה ועכשיו סעודיה מתקרבת לאיראן ולכל ציר הרשע: לסוריה, לחמאס שהיה מוגדר בסעודיה כארגון טרור. אנחנו רואים שסעודיה מתקרבת לציר ההתנגדות שנלחם נגד ישראל. יש פה סיבוב פרסה רציני שצריך להדאיג מאוד את ישראל. לפי כל ההערכות המהלכים האלו יאטו מאוד את המגעים לנורמליזציה וגם ישפיעו על ההסכמים שכבר הושגו.

בן מנחם: "ביידן רואה בבן סלמאן את אויב זכויות האדם והמפלגה הדמוקרטית מאוד מקפידה על הנושא הזה, כשזה נח לה. הנקודה השניה היא העובדה שבן סלמן עשה הערכת מצב והגיע למסקנה שארה"ב נחלשת במזרח התיכון, היא מאבדת את כושר ההרתעה, האיראנים לא מפחדים מהאמריקנים, ארה"ב לא מסייעת לישראל במאבק מול איראן וזה מעלה את השאלה מי יגן על סעודיה מפני האיראנים. הם הולכים לפי הכלל 'אם אתה לא יכול לנצח אותו, תצטרף אליו'".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ד"ר מוטי קידר: איראן יכולה להביס את ישראל ללא נשק גרעיני

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

זה. טיפש יהיה גדול טפשים אפילו יותר מטופש מהלפידיוט.הצבוע צבוע

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום