חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשלא מחילים ריבונות – הופכים ל"כובשים"

נדיה מטר ויהודית קצובר, יושבות ראש תנועות "הריבונות" ו"האמהות של יהודה ושומרון", בראיון ליוסף רוסו על מאבקן להחלת הריבונות ועל הקשיים של ממשלת הימין

שתפו :

צילום: הדס פרוש, פלאש/90

נדיה מטר ויהודית קצובר נושאות את דגל החלת הריבונות באיו"ש. מטרתן הסופית היא שתתקיים ריבונות בכל שטחי ארץ ישראל – A,B,C, אך בימים אלו הן מתמקדות באיזור בקעת הירדן – שהצורך בריבונות בו מהווה קונצנזוס בקרב כל הקצוות הפוליטיים.

כיצד הן מתייחסות לתחושת הרגרסיה בנושא? יהודית קצובר מסכימה כי מאז ההסכמים עם האמירויות, נתניהו השהה את נושא הריבונות. עם זאת, לטענתה יש התקדמות מצד השר בצלאל סמוטריץ' שלוקח אחריות על המנהל האזרחי, וכן מצד השרה אורית סטרוק שעובדת בימים אלו על השוואת החוקים באיו"ש.

על רקע תחושת הקפאון בממשלה החדשה, נדיה מטר מבקשת להזכיר כי תהליכים לוקחים זמן וכי יש להתאזר בסבלנות, אך יחד עם זאת היא מזהירה שלא להיות אדישים ולא להשאר בבתים. קצובר מצטרפת לדברים ומבהירה כי היה נכון מצד הממשלה לתקוף קודם כל את הנושא המשפטי שמקרין על כל התחומים.

עוד התייחסה מטר להסכמי אוסלו שעדיין מכתיבים את הטון: "אוסלו חי ובועט וזו הטרגדיה". הקונספציה הזו מתבטאת בכך שעדיין מדברים במונחים של שטחי B וC, וגם בעצם קיומה של הרשות הפלסטינית "שהיא המצאה של הסכמי אוסלו, והגיע הזמן לפרק אותה".

בסיום הראיון מדגישה נדיה מטר את חשיבות ההפגנות, וקוראת שלא להפקיר את הרחוב לשמאל – "על הימין לצאת כולו להפגנת המיליון בשבוע הבא".

צפו בראיון המלא

 

 

 

 

ח״כ ד״ר צגה מלקו: המחאה חשפה את המעמדות במדינה והבהירה מי נחשב יותר

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום