Search
Close this search box.

מאיה אוחנה-מורנו: "אנחנו במצב קיצוני ובלתי נסבל – הקשבה תיצור שינוי"

מאיה אוחנה-מורנו, אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, בראיון לללי דרעי על מיזם מעגלי השיח שהיא מקדמת כדי לאחד את הקרע בעם

תגיות

שתפו :

Photo by Avshalom Sassoni/Flash90

מאיה אוחנה מורנו עומדת בראש מיזם "אנשים אחים אנחנו" שמטרתו לארגן מעגלי שיח בין אנשים מקצוות שונים בעם. המיזם צובר תאוצה במהירות ועומד כיום על מעל 120 מעגלי שיח. המסר העיקרי הוא: "גם כשחושבים אחרת, אנשים אחים אנחנו". אין כאן מטרה להגיע להסכמה בין כולם, אלא לגרום לאנשים להקשיב לאחר – "הקשבה יוצרת שינוי".

כיצד זה עובד בפועל?

למעגלים מגיעים אנשים ממגוון דעות, והם נפגשים לפחות פעמיים בהנחיה מקצועית. המעגלים קטנים בכוונה, כדי ליצור דיון אמיתי בו כל אחד יוכל להשמיע את דעתו.
בדיונים נשמעים מצד אחד קולות מהצד הימני שמתוסכל מהעובדה שניצח בבחירות ובכל זאת צריך להתנצל, מולם עולים קולות הטוענים שאינם מזדהים עם מה שנוצר במדינה.

אוחנה-מורנו מבהירה כי "העניין הוא לא הרפורמה המשפטית, אלא הזהות היהודית של המדינה". היא מוסיפה שיש הרבה פחד מכיוון שאנו הולכים לקראת שינוי. "הפחד גורם לכל אחד להתבצר בעמדתו. כשמבינים שאין כאן "מנצחים" ו"מפסידים" נולדת סקרנות". עם זאת, במעגלי השיח נשמעים לא פעם דברים קשים: "זה נובע מכאב שצריך להשמע".

מה צריך לקרות כדי שהשיח יגיע למקבלי ההחלטות?

צפו בראיון המלא

 

פגיעה בחופש הדת: עיריית תל אביב אוסרת על קיום תפילה בציבור בהפרדה מגדרית

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עדי
עדי
1 שנה לפני

מאז שהיא נתנה גיבוי לבנט ושקד,אני חושבת שאין ראוי להקשיב לה בסוגיות ציבוריות. אמנם בנט היה בפרק זמן מסויים עם בעלה הי"ד אבל למרות זאת האחים שלו יבדלו לחיים ארוכים גם הם לוחמים התנגדו לשימוש שהיא עשתה בשמו של בעלה הי"ד שכדי להכשיר את צמד הנוכלים הפוליטיים..ולי יש חשש שגם הפעם הפעילות של מאיה באה לטרפד את הרפורמה המשפטית. גם אם אין בכוונתה לעשות זאת.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום