חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' האס: "ישראל איננה מדינה נורמלית – ללא זהות יהודית היא תתפורר תוך דור"

פרופ' אלישע האס, ביופיסיקאי ויו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לשעבר, בראיון לאורנה ישר על יום העצמאות: על מה עלינו להודות? כיצד קשור לכך איינשטיין? ומה פשר ההאחזות העיקשת של מתנגדי הרפורמה במגילת העצמאות?

שתפו :

Photo by Erik Marmor/Flash90     

"יום העצמאות הוא החג החשוב ביותר של הדור הזה ושל הדורות הבאים", מצהיר פרופ' אלישע האס. "ביום הזה אני אומר הלל בכוונה רבה יותר מאשר בפסח". עוד הוא מבהיר שנס מדינת ישראל הוא "בקנה מידה עולמי – לא קרה ולא יקרה דבר כזה".

פרופ' האס חולק על רבים בישראל שמכנים את התנועה הציונית "מהפכה", ורואה בכך "טעות טראגית". לדבריו, ההתעוררות הציונית מהווה התפתחות שהשלימה דינאמיקה של 80 דורות לפניה. "ביום העצמאות עלינו להודות על העבר – הדורות שהקימו את המדינה, כמו גם על העתיד – שבו נקיים את יעודנו".

השנה לא ניתן להתעלם מהמשבר החברתי-פוליטי בישראל שבו הרבו לדון במגילת העצמאות. לדברי פרופ' האס, ההתעסקות הזו הינה "בריחה וביטוי לנתק ברצף הדורות היהודיים". עוד הוא מסביר כי עם ישראל הוא למעשה אורגניזם שמעביר תכונות מדור לדור, וכי "אין מהפכות בטבע – רק התפתחות. המוחים נגד הרפורמה מוותרים על ההתפתחות הזו ולכן נותר להם להשליך את יהבם על מסמך שנכתב בחופזה והוגדר על ידי בן-גוריון כטיוטה".

פרופ' האס מבהיר כי המפעל הציוני תמיד יהיה נתון למתקפות, ולכן עליו לפתח חוסן פנימי. "ההשתוללות הנוכחית", לעומת זאת, מחלישה אותו.
על הקולות הקוראים להפרדת דת ממדינה אומר האס: "זו טעות גדולה שנובעת מההנחה השגויה שישראל היא מדינה נורמלית וטבעית. אם ניקח ממנה את הזהות היהודית – היא תתפורר תוך דור אחד".

צפו בראיון המלא

 

 

 

מרגש: העדה הדרוזית דחתה חג דתי שחל ביום הזיכרון

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

החרפה של לאפידיוט, מתחילה בסיום ביה״ס היסודי אותו ממש לא סיים, אלא ״קודם״ ע״י אחד מהואסאלים של אביו רב הפעלים במיגזר וכך השתכנע שלימודים ותעודות זה לא הקטע שלו… עד היום ממשיך הלפידיוט במסכת שקריו, לא מצש בגלל שהוא אידיוט ועל זה אין עוררין, אלא בגלל שכך יותר ״קל״ לו, כי אף אחד לא חכול להעשים אידיוט מצוי המפקד משא ומתן שעורך עשרות שנים כי ישראל החזקה לא מוותרת ללחיבוללה, אבל הוא קופץ בראש מוותר ושונא מהמדינה יתרון עצום שנקלע ללה רק בגלל שהמתווכים הקודמים גמרו בי״ס עממי והוא לא. זה הקטע שלו הוא הרי ראש המכשלה הנוכחית ״ושכל היתר יקפצו לו

קירי קוביץ
קירי קוביץ
1 שנה לפני
הגב ל  אור

זה מזכיר לי שאני פוגשת תלמיד שלי לשעבר בשוק, מוכר מאפים שנעשים במאפייה של אביו. ולאחר צבא, ושואלת מה הוא עושה והוא עונה מתפרנס. מרוצה? כן. ואח"כ? זה מה שאני רוצה. ומה עם לימודים? ענה, הבן שלך צריך ללמוד כי אין לו ברירה. אבל אני לא. למה? ענה, אני מרויח כאן הרבה כסף. כשהילד שלך יסיים הוא ימצא עבודה ולא יגיע למה שאני מרויח. ממש התאכזבתי, אבל אתה ילד מוכשר, זה לא מספיק, אתה צריך השכלה בשבילך ובשביל הילדים שלך.
עברו כ 20 שנה והוא באותו מקום. אני לא שואלת יותר.. אולי הוא צודק? אולי הוא אוטודידקט..
מה שמתאים לאחד, לא בהכרח מתאים לאחר. אבל המודעות הכי חשובה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום