חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השמאל האנרכיסטי מחזיר בתשובה?!

מדינת ישראל התשפ"ד: המאבק בזהות היהודית מתגבר אך גורם לאפקט הפוך ומפתיע בחברה הישראלית

שתפו :

איתי רון, פלאש 90

המצב בו דווקא במדינת ישראל מתקיימת רדיפה מתמשכת נגד היהדות וסמלי הדת, מעורר דאגה רבה ואכזבה מכך שיהודים יכולים להיות כל כך אנטישמיים.

 

נזכור את ההסתה המתמשכת נגד ציבור חרדי באוטובוסים וברחובות בחודשים האחרונים ונקבל מציאות שרחוקה מאוד מ"חזון הנביאים" שמוזכר במגילת העצמאות.

דווקא בגלל ההקצנה הזאת, החלה התעוררות בקרב חלקים רבים בחברה הישראלית. רצף האירועים האחרון גורם להם "לחשב מסלול מחדש" ולהתחבר בחזרה לזהות היהודית.

 

 

הרב יגאל לווינשטיין, הותקף ע"י קומץ אנרכיסטי בזמן שכל "חטאו" היה להעביר שיעור תורה בת"א. דווקא מתוך המפגינים עצמם, נרשמה התחזקות: "בשיחה המדוברת בראש יהודי החליט אחד מהמפגינים להכנס פנימה. הוא בא ללוות אותי מהרכב. באו לעזור לי כמה בחורים מישיבת עוז ואמונה, והוא הצטרף ועשה עבודה יוצאת מן הכלל. השוטרים והוא עזרו לי, ההפגנה נמשכה בחוץ, והוא ישב בשיעור. זו קבוצה שכבר מכירים בה זה את זה, והבינו שהוא אדם זר. מישהו ניגש אליו ורצה להוציא אותו.

"אמרתי להם: הוא הגן עליי, תנו לו להיות בשיעור. בשיעור דיברתי על מעלת האישה ביהדות. הוא ישב, הקשיב ושאל שאלות. בסיום השיעור הוא ניגש אליי ואמר: אני מסתערב, אני מהמפגינים, אני לא מהקבוצה. אני מהקהל שמפגין בחוץ. הייתי סקרן לשמוע מה אתה אומר באמת, ונהניתי מאוד מהשיעור", כך סיפר הרב לוינשטיין לעלון השבת "עולם קטן" בגיליון האחרון.

גיא דקל טייטלבאום: "לראשונה בחיי בחרתי להניח תפילין ולבקש סליחה ולעשות ולו את ההשתדלות הכי קטנה ולהראות למי שמעוניין שיהודי הוא יהודי ויש לו את היכולת להבין גם את זה שלא יכול להבין אותי היות ודתו אמונתו! אני לא מלאך ולא צדיק, אותי בבית חינכו לסבלנות. ואני בוחר להיות סבלני".

המועמדת לראשות העיר ת"א, אורנה ברביאי, אמרה בשבוע שעבר: "מי שלא יעמוד בסטנדרטים שאני אוביל כעיר ליברלית לא יהיה כאן. יהיה כאן רק מי שיבין שאירועים בהפרדה מגדרית לא יהיו פה. לא יהיה מצב כזה".

עו"ד כנרת בראשי, השיבה לה:

"בוקר טוב גב׳ ‎אורנה ברביבאי, נעים מאוד, כנרת בראשי אם חד הורית לגבריאל בת 8.5, חילונית יהודיה על מלא. נוטלת ידיים בבוקר, מברכת ברכת השחר בבוקר ושמע ישראל בלילה. בכיפור אני צמה ומתפללת. פסח רק כשר [הרבה בזכות האנטגוניזם שלכם], אוהבת אהבת אמת את השם יתברך. יש לי חברים טובים מאוד דוסים [עובדים ומשלמי מיסים] ‎אברהם גרינצייג תרים יד כפרעליך. לא מתחברת לטרנד של חצי עירום ברחובות, רוצה בית כנסת באיזור מגוריי, קפה ומסעדות בשבת זה אחלה. יאיר לפיד לא סגן של אלוקים שלי כמו שהוא שלך, האם אני עומדת בסטנדרטים שלך או לחפש גטו? אגב אני בוחרת לך את ש״ס על הראש סתם שתדעי".

 

הזמר אייל גולן לא נשאר אדיש לכל מה שמתרחש במדינה. זה מה שהיה לו להגיד לקהל באחת מההופעות שלו:

 

 

 

 

 

לסיום, "ניצוץ" יהודי נדלק אצל היהודי היקר בסרטון הבא בלי בכלל שהתכוון.

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פזית
פזית
6 חודשים לפני

כתבה מאוד מרגשת!!!
כתב מוכשר!!

לירון
לירון
6 חודשים לפני

ראשי תיבות שמאל:
ש-שנאה
מ-מרירות
א-אנרכיזם
ל-לשון הרע
ראשי תיבות ימין :
י-יהדות
מ-מורשת
י-יראת השם
נ-נשמה
תבחרו תמיד בימין .

משה רובינשטיין
משה רובינשטיין
6 חודשים לפני

תודה רבה לשמאל הרדיקאלי- אתם עושים ליהדות שירות מצוין!

אסתר שמואלי
אסתר שמואלי
6 חודשים לפני

התיקון של כל מי שביזה את היום הקדוש,ליהודים.החברה שלנו חטפה,שייעור לכל ימיי לייה.וומ7 באוקטובר כל היחס,לספר הקדוש,לאלוהים,לכל מתפלל יהיה מכבד ומחבק כי כולנו עם אחד ודם אחד,לכולנו.ובאחדותינו ננצח

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום