חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רב חרדי: "אני יושב ובוכה – יש אנשים ששונאים אותי רק כי אני דתי עם כיפה שחורה"

ההסתה נגד חרדים עוברת כל גבול בתקופה האחרונה ומושתתת על שקרים מניפולטיביים

שתפו :

במציאות הישראלית של 2023 מסתבר שלא פשוט להיות חרדי במדינת ישראל. גל ההסתה הנובע מפי נציגי ציבור, אנשי תקשורת ושלל מפורסמים מחלחל גם לרחוב הישראלי אל האזרח הפשוט.

הרב אליה דוד דרוק התראיין ביום ראשון האחרון בגלי ישראל בתכניתו של ד"ר גדי טאוב. הרב דרוק חשף חלק ממסע ההסתה נגד הציבור החרדי.

"יש פה מסע הסתה שהתגבר בחודש האחרון, לאורך כל מדינת ישראל. כל פעם זה מתפרץ בעיקר לצרכים פוליטיים. כל פעם מחדש זה 'הכה את החרדי והשג את האינטרסים הפוליטיים'. ישנה קבוצה של אנשים שמנסים לעורר את שיח השנאה בחברה הישראלית, מסע שמחלחל דרך התקשורת ומשפיע גם על אנשים נורמטיביים. אני אדם עם חזות חרדית שמתגורר בעיר מעורבת ומעולם לא נתקלתי בגילויי שנאה. ביום שישי האחרון יצא לי באופן אישי לשמוע הערות על רקע שנאה מאנשים שאני מכיר אישית".

הרב דרוק תיאר את תחושותיו אחרי "המצור על בני ברק": "אני יושב ובוכה ובסערת רגשות נוראית. יש אנשים ששונאים אותי רק בגלל שאני דתי עם כיפה שחורה. זה בלתי נתפס אצלי".

לפני מספר ימים נרשם גילוי שנאה נוסף, כך מתאר שלמה פולק, עיתונאי רדיו "קול חי": "ליל שבת בשעה 23:00 באשדוד, חלף לידי אחד שזרק לעברי "אתם החרדים, מוצצי דם". התחלתי לרוץ מהפחד, הייתי לבד ברחוב, הבן אדם החל לרדוף אחרי, ארב לי בצד השני של הרחוב. לפתע הרגשתי חבטה חזקה בפרצוף, אותו אחד המשיך לקלל אותי וברח מהאיזורמסתבר שהוא גרם לי לשבר קל באף. תודה גלית גוטמן".

גילויי השנאה הגיעו גם לרמת גן. כך מתארת עדי רפאלוביץ', חרדית שהעלתה תמונה שלה עם חברתה ריקי: "זו חברה שלי, ריקי. לריקי ובעלה יש עסק שמפרנס למעלה מעשר משפחות ובהן גם שמאלנים שמפגינים בקפלןריקי הותקפה היום בשופרסל מרום נווה כשבתה בת החודשיים על ידיה: "נמאס כבר מכם. אתם חיים על חשבוננו ומביאים 30 ילדים. אנחנו לא צריכים לממן אתכם", הטיחה בה אישה זרהאלו הם פירות ההסתה".

ליאל, שכנה נוספת באותה שכונה ברמת גן, מתארת: "‏‎‎אני גרה בדיוק מעל המרכז הזה שנמצא בו השופרסל המדובר, באותה גינה הייתה גם את התקרית שצילמו לא מזמן בגן השעשועים ועשתה רעש. לצערי, מדובר בשכונה אנטישמית שמחאה כפיים לראש העיר בקורונה כשהציב גדרות בין רמת גן לבני ברק".

להזכירכם, באותה תקרית תושבת רמת גן שלא ראתה בעין יפה את הגעתה של קבוצת ילדות חרדיות לגינה בעיר, תקפה אותן באופן יוצא דופן תוך שימוש בביטויים אנטישמיים חסרי תקדים: "יש לכן את העיר שלכן. אתן לא קשורות בשום אופן וצורה. כמו טרמיטים, אל תבואו לכאן" (בחדרי חרדים).

אמש (ראשון) תיאר המגיש והעורך של רדיו גלי ישראל, אור שיראזי: "שעת ערב. צומת שוקת לכיוון מיתר ניסיון דריסה של בחור חרדי!!! ולא לא מדובר בפיגוע!
מתי תבינו שההסתה נגד הציבור החרדי עלולה עוד לעלות בדם?
הפעם זה היה רק ניסיון או הפחדה (תשפטו בעצמכם) אבל אני מצפה שמשטרת ישראל תשים ידה על הנהג ותביא אותו לפחות לחקירה".

קמפיין חדש עלה לאחרונה לרשת "דם חרדי אינו הפקר" מתוך תקוה שלא נגיע לשפיכות דמים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
27 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חיים
חיים
11 חודשים לפני

שונאים אותך ואת החרדים לא בגלל הכיפה על הראש אלא בגלל שלא רק שאתם לא תורמים לכלכלה ולביטחון ( יש מיעוט שכן) אתם גם רוצים לשנות את חייהם של החילונים, הצטרפותם למנהיג מושחת, שרים עבריינים רק כדי שיהיה לכם טוב.

טומי
טומי
11 חודשים לפני
הגב ל  חיים

דמעון של תנין.
במקום להתקרבן תעשו שינוי.
אפשר לחשוב שבחברה החרדית הכל מושלם.
תצטרפו למעגל העובדים, ותלמדו בערב.

יהודי
יהודי
11 חודשים לפני
הגב ל  טומי

יש אנשים שהעבודה שלהם זה ללמוד וללמד….

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני
הגב ל  יהודי

אי אפשר שכל אדם חמישי במדינה ילמד וילמד תורה ויעשה 7 ילדים (בממוצע) ויחייה בעיקר מתקציבי מדינה של מגזרים יצרניים. זה אנוכי וסוציומטי ברמות מטורפות וגם עושה פיגוע בפרוייקט הישראלי (ובסופו של דבר לא יחזיק מעמד).

יהונתן
יהונתן
11 חודשים לפני

דיעה חצופה גרועה ורעה!!!
דיי לקנאה שנאה
זה לא כל אדם חמישי… הלווואי שכך

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני
הגב ל  יהונתן

כרגע, 21 אחוז מתלמידי כיתות א' חרדים. אז אחד מתוך חמש בקרוב מאוד.איזו קנאה? שאני קורע את התחת ומשלם מאות אלפי שקלים מסים כל שנה ומישהו חושב שיש לו כוחות מיסטיים והוא תורם יותר בזה שהוא לוקח כספי ציבור ועושה 7 ילדים עניים ושולח אותם לבית ספר שמסיימים ללא תעודת בגרות? מה יש לקנא בדיוק?

Last edited 11 חודשים לפני by המלך עופר המשיח
אור
אור
10 חודשים לפני
הגב ל  טומי

יש נקודות בדדבריך שאפשר לשייך אותו לצד החיובי של הדייסה הזו… אלא שבסוף הכל מתנגד לאותה הג׳ורה בבלי ליק ולו מוסכמה בונה אחת לעתיד טוב יותר.מה שחשוב מאוד בזה הקטע הוא שרובנו ישראלים אוהבי הארץ והתושבים בה, המנסים להמשיך לחיות יחד ולהתקדם לרווחת כולם.
אבל….. כל הטוב הזה לא בא ברגל… צריך קודם כל לעשות וךחצור אותו וכאן מתחיה הבעייה המרחיקה אותנו מהעיקר. לא רציתי להתלות בגמד הנאכס שכל הזמן, מתוסכל לכשהו, עושה הכל להחריב את כל החיובי בארצנו…. לא שאני חושב על נקמה…חס וחלילה, כולנו בני עמנו וגם חלק גדול מערביי ו יוכל ורוצה להתאחד אתנו לאופק הרבה יות מנח ש היום. אני רואה זאת , אחרי מאות טיולי בעולם ולימוד מניסיונם של אחרים איך להיות כמותם ולהתחדש בטוב הגלום ברוב בני האדם ובפרט בעמנו המודע לסבל האיום של הריגה ורצח של אומה שלמה. הנושא בוער בעתמותי, לא בגלל שהוא מעניין מאד אלא בביטחון המעשי שלי שאין דרך אחרת להגיע לחברה מודרני מתפתחת ונאורה שיכולנו להיות ואולי גם עוד נוכל… רק לא לאבד את התקווה (באיטלקית זה נשמע יותר נעים…”La speranza è l’iltima a morolfsls

דפנה
דפנה
10 חודשים לפני
הגב ל  חיים

כמה טיפש אתה ושקרן חבל על השם שאתה נושא.
לעולם לא תגיע לרמת החסד בתמיכה כלכלית של החרדים
ומה אתה עובד לעצמך וחי לעצמך
תורם לכלכלה ותחמן בבטחון
לאט לך בשקר שאתה מכרתת

אור
אור
10 חודשים לפני
הגב ל  חיים

אדון יקר, אתה טועה ומטעה….עוד במלחמת השחרור(כשאתה לפי תפיסתי הית תינוק מפליץ ומחרבן ללא כל התחשבות בהוריך והיית בטוח שהכל מגיע לך. לא היה לך המזל לגדול בסביבה אחרת אשא היתה פותחת בפניך אופקים שמעולם לא נסחפת אליהם, גם אפילו לו הית גדל בירושלים של ימי המנדט הבריטי בארצנו ( ובמאמר מוסגר, רוב הקללות שאנו מוקפים בהן, הינן תולדה צהכיבוש הרע ההוא של בריטים שניסו ״לחנך״ את העממים ה ייטיב , שטופי המחלוקות ביניהם, בלי לנסות אפילו לראות את התמונה הגדולה, שכולנו יכולנו להפיק ממנה התפתחותי מליון מצה שהתפתח ו מאז שקיימנו משטר עברי בארצנו.

אני
אני
10 חודשים לפני
הגב ל  חיים

רכשת את השינאה אליכם ביושר.
במקום להתבכיין תפסיקו להתפרזט ותתחילו לתרום למדינה.
במקום להתנדנד כמו לולב כל היום ולקבל כספים שלא מגיעים לכם תצאו לעבוד.
אם החרדים לא היו במדינה היינו מדינה נורמלית.

ליל
ליל
11 חודשים לפני

אשמתה של הממשלה שלכם ששמה אתכם על המוקד בכך שהיא מפלה חילונים עובדים ויצרנים, ברגע שיהיה שיוויון ויהיה ברור לכל אזרח שהוא צריך לעבוד ולשאת בנטל המיסים זה לא יקרה

ירון
ירון
11 חודשים לפני
הגב ל  ליל

ולכן אתה מצדיק את ההסתה שמביאה לרצח של אנשים???
הכל נכון אבל לידרוס את אח שלך?!? תקשיב התקשורת דרדרה אותנו למצב שלא חשבתי בחיים שנגיעה אליו אומר לך את זה אני בתור איש שמאל קיצוני. …

ירון
ירון
11 חודשים לפני
הגב ל  ירון

אני חושב שהממשלה לא בסדר והיא הכי גרוע שיש אבל למצב כזה לא חלמתי בחיים שלי שבמדינה הזאת ידרסו את האחים שלי.

ירון
ירון
11 חודשים לפני
הגב ל  ירון

מתבייש שיש לי כאלה חברים במיפלגה. לאן הגענו???? רצח והסתה

טומי
טומי
10 חודשים לפני
הגב ל  ירון

אתה לא אח שלי.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני
הגב ל  ירון

בכל מגזר יש אנשים לא טובים ועדיף להתמקד בעיקר במקום להסיט את תשומת הלב. מעל 70% מהחרדים מסיימים בית ספר ללא בגרות. עוד 15 שנים הצפי שזה יעלה ל 80% ואז, 18 אחוזים מאזרחי ישראל יהיו חרדים ללא תעודת בגרות. אני לא מסיט לרצח. אני מדווח את העובדות — שלתת עוד כסף למוסדות לימוד שהתלמידים מסיימים בלי בגרות ובלי יכולת להשתכר בכבוד זה פיגוע בפרוייקט הישראלי. קצת ביקורת עצמית לא תזיק.

אלון
אלון
11 חודשים לפני
הגב ל  ליל

בזכות לומדי התורה העולם מיתקיים, שנאמר עים לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני
הגב ל  אלון

מעל 70% מהחרדים מסיימים בית ספר ללא בגרות. עוד 15 שנים הצפי שזה יעלה ל 80% ואז, 18 אחוזים מאזרחי ישראל יהיו חרדים ללא תעודת בגרות. זה לא מסורת יהודית ולא מה שמקיים את העולם. פיגוע בפרוייקט הישראלי. קצת ביקורת עצמית לא תזיק.

יפר
יפר
11 חודשים לפני

די נו מספיק
גם אני בוכה כי שונאים אותי מכיוון שאין לי כיפה ולא פחות שאין לי כפה שחורה.
אומרים עלי שאני בכלל לא יהודי
יורקים על הבנות שבסביבתי
והרשימה ארוכה…
אני לעומת זה לא שונא אף אדם בגלל קבוצת השייכות שלו. לא חרדים לא דתיים לא ימנים לא ערבים וכו…
אדם נמדד אך ורק על מי מה שהוא

אטיקוס.
אטיקוס.
11 חודשים לפני

רב יקר,
אנא אל תשעה לדברי השטנה, השנאה התהומית משוללת ההגיון והפגיעה המחרידה, משוללת המוסר.
התנהגות השמאל וקברניטי השנאה נובעת מצורך קמאי, לא מודע והרסני, בפגיעה, מידור והסתה פרועה כלפי הזולת.
ביטויי השנאה האלה, של יהודים המתעבים את יהדותם או את האחר שמבטא אותה בשונה מהם, נותחו ותועדו במקורות רבים במהלך עשרות השנים האחרונות; ספר אחד שמסביר את תופעת השנאה כלפי יהודים בכלל, ותופעת השנאה העצמית של יהודים לעצמם ולזולתם, הוא "תסמונת אוסלו" של הפסיכיאטר קנת לוין.
לבי נחמץ לנוכח האלימות. זה מכוון נגד כולנו – דתיים וחילוניים כאחד, באשר אנו מחזיקים בעמדות שונות מטלה המקובלות בקרב השמאל האלים.
חזק ואמץ, לכולנו.

תרצה
תרצה
11 חודשים לפני
הגב ל  אטיקוס.

אתם לא מיצגים את היהדות! אתם מתלבשים כמו אנשים ממזרח אירופה בימי הביניים הלא יהודים, אתם לא עובדים מתי בהסטוריה יהודים לא עבדו לפרנסתם? אתם תופעה של המאה ה 18 במזרח אירופה שנבעה מפחד מההשכלה שהביאה להתפתחות במדע. אתם ממש לא מייצגי היהדות. היהדות קדמה את הידע בעולם ואתם? חיים את העבר ומנסים בכל כוח למנוע מישראל להתקדם אל עבר העתיד. אין לי שנאה אליכם. יותר כעס על השקר שרבים מאמינים לו, שאתם מיצגים את היהדות

מעניינת
מעניינת
11 חודשים לפני

אותי החרדים שונאים כי אני אשכנזיה ונחשבת לשמאלנית. שנאה הדדית לצערינו. סטיגמות מרושעות

רונינ
רונינ
11 חודשים לפני

נדהמתי מדמעות התנין של החרדים.צביעות לשמה. אתם מצדיקים כל דבר רשע פדופיליה גניבה ומעילה שנעשו על ידי חרדים. דורשים שאנחנו ובנינו יאפשרו לכם במותם להתרבות.תתביישו.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני

מעל 70% מהחרדים מסיימים בית ספר ללא בגרות. עוד 15 שנים הצפי שזה יעלה ל 80% ואז, 18 אחוזים מאזרחי ישראל יהיו חרדים ללא תעודת בגרות. זו לא מסורת יהודית ולא מה שמקיים את העולם. פיגוע בפרוייקט הישראלי. קצת ביקורת עצמית לא תזיק — ולאף אחד לא אכפת הבגדים שלך. כועסים על מגזר שעושה נזק בכוונה וטוען שיש לו כוחות מיסטיים.

יואב
יואב
11 חודשים לפני

החרדים הפכו להיות המרוקאים החדשים, אף אחד לא שונא אותכם כי אתם חרדים. מקיאים אותכם על זה שאתם משתמטים חזירים, אחרי הכל, חזיר לא כשר , עדיין. כי ביבי מחר יכול להחליט אחרת אם זה ישרת אותו, והעילגים? יישרו קו

דפנה
דפנה
10 חודשים לפני

על מה יושב ובוכה?
נגד רשעים כאלה צריך להגיב בחזרה להנמיך אותם אל מתחת לאפס. ריקים וכלומניקים בלי זהות בלי ערכים טעוני שנאה וטרלול שבמקום מתורקן היו נזרקים מיד לכלא

אור
אור
10 חודשים לפני

זה מה זה מגעיל… איני דתי ואיני מקיים תרייג מצוות, אבל הולדת בארץ הזו והשתלבות מוקנית בכל העושר התרבותי שלה, הקנו לי מדי מצפון, שיתוף והערצה, להרבה מגזרים טשר נחשבו לפעמים כסוטים מקו כזה או אחר … אבל אחר-כך, כשהייתי אני עם עצמי…בהרבה מקרים התביישתי כשהשארתי לעמוד מן הצד ולא התערבתי כדי להוכיח אותם על טעותם. מזלי שנולדתי בשנת 1942 בשכונה ירושלמית מעורבת, של בתי אונגארן וורמת רחל (הקבוצה) ובתוך כל הצבעים והדיעות, הצלחתי תמיד, לגדר בין האיגנורנטים אשר פגעו באחרים מטד בגלל בורותם ונשבעתי לעצמי שלח כשאגדל אעשה כמיטב יכולתי לגישור של חילוקי הדעות במדינתנו …

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

27
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום