חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אושפיזין עם הרב שרקי: מדוע המשיח צריך לבוא דווקא ממואביה שהתגיירה?

דוד המלך, אבי השושלת המשיחית של עם ישראל התייחד ביכולתו לשמור על ענווה ועל שפלות בלי להוריד במאומה מהנהגת הממלכה ביד רמה

שתפו :

יום האושפיזין האחרון של חג הסוכות מוקדש לדוד המלך. הרב אורי שרקי, יו"ר ארגון "ברית עולם", בשיחה עם אורנה ישר על תכונותיו של ראש השושלת המשיחית בעם ישראל.

כבר בתחילת השיחה עולה האירוע המורכב כל כך לעיכול שהתרחש בין דוד לבין בת שבע. הרב שרקי מדבר על היכולת שהייתה לדוד לתרץ את המעשה ולהצדיק אותו ברמה ההלכתית, ועם זאת הוא לא פטר את עצמו מעשיית תשובה ומתיקון מוסרי.

 

צילום: פלאש 90

"דוד אומר חטאתי, זו היכולת של המנהיג לקחת אחריות והשושלת המשיחית שעניינה לתקן את העולם יודעת גם לתקן את עצמה. במובן הזה דוד הוא צאצא נאמן לאביו הקדמון יהודה".

הרב מדבר על המשמעות של הייחוס של השושלת של דוד המלך שמתחילה דווקא מרות המואביה שהתגיירה. "האומה המואבית היא זו שמייצגת את הקצה הרחוק יותר והיא זו שמעניקה יכולת של האישיות המרכזית להעלות את כולם, האור שמבהיק מתוך החושך בוהק במיוחד ומאיר את העולם כולו".

"דוד יודע לקנות את אהדת העם, התפיסה שלו היא ממלכתית. והיכולת שלו להכנס לעומק העומקים של האומה – זה מה שעושה אותו למלך הראוי שמרגיש עניו ושפל כלפי האומה".

צפו בשיחה המלאה.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום