חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו"ר "ראש יהודי" בראיון מיוחד: "לא הפריעה להם המחיצה. הם מפחדים מזה שעם ישראל צמא לתורה"

לאחר שקומץ אנרכיסטים ובריונים טרפדו את התפילה של ארגון "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף מספר יו"ר הארגון ישראל זעירא בראיון מיוחד לערוץ TOV על התחושות הקשות, כיצד הקפידו על החוק, מה צריכה להיות התגובה בחג הקרוב וגם סיפור אחד אופטימי על בחור שבכלל לא התכוון להגיע לתפילה

שתפו :

קומץ אנרכיסטים מהשמאל מנע תפילה בהפרדה מגדרית בכיכר דיזנגוף, תוך שהם קוראים קריאות "בושה" אל המתפללים ושורקים במשרוקיות.

יו"ר ארגון "ראש יהודי" והבעלים של ערוץ TOV, ישראל זעירא מספר בראיון ראשון על התחושות בעקבות המאורעות שקרו: "הרגשה קשה ומצערת לא רק על העמל שירד לטמיון. במקום לראות כמו בשנה שעברה את התמונות המרוממות והיפות של 2500 איש שרים התקווה אחרי תקיעת שופר, עומדים מרוגשים מימין ומשמאל דתיים וחילוניים, קיבלנו מופע אימים ובלהות של כמה עשרות בריונים אלימים שמנצלים את הכח שלהם באופן מאורגן – לצרחות. בגלל הקללות, הנאצות והמשרוקיות, לא יכולנו להתפלל למרות שהייתה שם משטרה ולמרות שהיינו בכמות פי – 5 מהם החלטנו להכנס לבית הכנסת ולקרוא לאנשים להצטרף. כמובן שלא היה מקום".

"הם הצליחו במזימתם", אומר זעירא, "הם הקימו מטה של טרפוד כל ענייני היהדות במרחב הציבורי, הם הפריעו למקומות נוספים וזה נורא ואיום. אנחנו פעלנו במדויק במסגרת החוק, שלמרות שהוא חוק סדום שאסור להעמיד מחיצה. רוב המרחב בין הגברים לנשים היה פתוח וגם באיזור שנתלו בו דגלים היה אפשר לעבור בקלות מעזרת נשים לגברים".

ישראל זעירא בשיחה עם המתפללים בצאת החג

 

 

 

 

 

 

לזעירא היה חשוב להדגיש כי שמרו על החוק ועל פסיקת בג"ץ: "לא עברנו על החוק בשום דרך כפי שהודענו מראש. אין איסור לעמוד בנפרד. האיסור היה לשים מחיצה פיזית באופן שמונע מעבר בין עזרת גברים ונשים כדי למנוע כביכול את הכפיה שבדבר. עוד לפני שהגענו לכל נדרי הם כבר היו שם מאורגנים ופוצצו את התפילה ומאות אלו שחיכו שהתפילה תתחיל, באו בשקט כדי להגיד לנו שמאוד כואב להם שטרפדו לנו את התפילה. יש עכשיו הרבה פוסטים של השכנים של כיכר דיזנגוף שמביעים את הכאב והצער על זה שטרפדו להם את התפילה".

בסופו של דבר, זעירא קובע כי המחיצה הייתה רק התירוץ אלא הכל נובע מהפחד שהיהדות הולכת ותופסת מקום בליבם של יותר ויותר תושבים: "לא הפריעה להם המחיצה. הנושא הוא שהם לא רוצים תפילה במרחב הציבורי. הם מפחדים מזה שעם ישראל צמא לתורה ולתפילה וחילונים רוצים להתחבר יום אחד לקודש, לרוממות, לאחדות לנשמה שרוצה להתפלל ולשמוע קול שופר. הם מפחדים שזה הולך וגדל. הם רואים שעם ישראל מתחבר לקב"ה ולצערי הרב רוממות הדמוקרטיה בפיהם, אבל באמת הם פנאטים שמפחדים ומוכנים לגלוש לאלימות".

מה החשש הגדול של זעירא בעקבות האירועים בשבוע האחרון כנגד פעולות "ראש יהודי"?

מה צריכה להיות התגובה של הדתיים לטרפוד התפילה?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

לסיוע לקמפיין ״ראש יהודי״

https://bit.ly/TovRoshYehudi

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ימין על מלא
ימין על מלא
7 חודשים לפני

יהודים תתעוררו המשטרה לא מתפקדת חייבים להתגונן מהעברייני השמאל האנרכיסטי ( ילדי הכפות )

ישראל
ישראל
7 חודשים לפני

נראה לי שבסופו של דבר אירועים כאלו של רדיפת היהדות גורמים להתחזקות וקירוב בע"ה. כאשר יענו אותו…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום