חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תנו להיות שוות

שרון רוטר בטור כואב על המצב של אמניות שבוחרות לקיים את ההלכה ולהופיע מול נשים בלבד

שתפו :

שוב אני פותחת את הרשת החברתית ורואה פרסומת לכנס דתי לנשים שמופיעים בו גברים. זו לא פעם ראשונה ובטח לא האחרונה ובכל פעם זה כואב לי מחדש. כאחת שפועלת בשנים האחרונות לקידום נשים שומרות הלכה היוצרות ומופיעות לנשים, וכאחת שעושה זאת בעצמה מתוך בחירה כחלק מתהליך החזרה בתשובה שלי, אני עדיין מתקשה להבין איך המגזר לא מבין שהוא יורה לעצמו ברגל בכל פעם שהוא מתעלם מההשלכות של כנס שכזה.

אני יודעת שזה נעשה מחוסר מודעות, לא כולם חיים את זה כמוני, אבל כשאתם מזמינים את נתן גושן להופיע מול בנות שירות לאומי, ואת חני ליפשיץ ויעל שבח לעשות הרצאה באותו הכנס, אתם בעצם משדרים לדור הבא ״בנות יקרות שלנו, לא כדאי לכן לשמור על ההלכה כי לא תוכלו באמת להיות כמו ישי ריבו, עקיבא, חנן בן ארי או נתן גושן. אם אתן רוצות להגשים את החלום והכישרון ולהיות זמרות יוצרות אז תאלצו למצוא היתר לעקוף את ההלכה כמו נרקיס או שתסתפקו בהרצאה מלאת תוכן משמעותי כמו יעל וחני. סורי, כוכבת נולדת זה לא אופציה למי שבחרה להקשיב לחז״ל״.

זה קורה כל הזמן. כנס ״אמונה״ באילת שמופיעים בו אסף אשתר וננסי ברנדס, אירועי ״צמאה״ בירושלים בהם בבמות הגדולות מופיעים מול אלפי נשים ובנות אולפנה ישי ריבו, אברהם פריד וברי סחרוף (ובשנה האחרונה בזכות הצקות בלתי נשנות עשו לנו טובה ויש גם במה קטנטונת לנשים), וכן באירועים מרכזיים כמו אירוע 40 שנה לפטירת הרצי״ה קוק שבהם כמובן שוב יש רק גברים. זמרות דתיות שמופיעות לקהל מעורב מצליחות יותר, זו עובדה, ולכן גם לוקחים אותן לעשות מוזיקה להצגות של נשים, לכנסים של עיריות גדולות, ועוד.

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%a3-%d7%90%d7%9d-%d7%94%d7%99%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a4%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%96%d7%94-%d7%9c/

תגידו, "מה את רוצה, צריך להביא קהל, את כל הקהל ולא חצי", תגידו: "אתן, שומרות ההלכה, לא מספיק מוכרות בשביל למלא אולמות", וכמובן תצדקו.

אבל רבותיי לא הכל זה כסף, וכמו שאמרתי לעיל ההשלכות הן שהבנות שלנו תאלצנה לפרוץ את הגדר אם לא ננקוט כבר מעכשיו בצעדים לקידום האמנות של נשים לנשים. ובהחלט יש פתרונות, מוזמנים להתייעץ ולחשוב יחד מה אפשר לעשות, כי במצבנו אפילו קצת זה הרבה.

המציאות היא שכולם כבר חשופים לתוכניות הריאליטי והרצון של בנות הדור הבא לקחת חלק בתרבות הכללית ולהשמיע את קולן בעולם האמנות הולך ומתגבר. כולנו גם רואים מה כוחם של אלו שמצליחים לחבר עבודת ה׳ עם יצירה ולאחד את עם ישראל באמת, בטוהר התוכן והמנגינות, לחיבור חוצה גבולות, מגזרים ודעות. 

אז אם הצד הגברי כבר עושה את זה, כדאי גם לתת את הדעת על הצד הנשי המתפתח – שהרי בידוע הוא שבזכות נשים צדקניות יגאלו ישראל.

אז שדולת הנשים סוגרת הופעות בהפרדה זה נכון, אבל גם המגזר סוגר אותנו בדרכו, ועל זה צריך לתת את הדעת גם ברמה הפרטית וגם ברמה הציבורית: ברמה הפרטית פשוט תבואו. תנו כבוד והזדמנות למי שחיה כמוכן ושומרת על ההלכה. וברמה הציבורית: דרך ראשי הקהילות הרבנים, רכזי התרבות במועצות וכל מי שיש לו אפשרות לקדם ולהעצים נשים. אגב, במגזר החרדי יש הרבה יותר תקנות ותקציבים המיועדים לאמנות, נשית וגברית. רק אנחנו נופלים בין הכסאות. למה? כי עוד לא נסגרנו על כך שבא לנו על ההלכה הזאת, ״קול באישה ערווה״ זה לא תמיד בא לנו בטוב אז נדחוף את האישיו הזה מתחת לספסל ונקווה שמתישהו זה לא יתפוצץ לנו בפנים. 

כי בסוף זה יקרה, רקומרת.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יפה
יפה
2 שנים לפני

צודקת ממש! דברים כדורבנות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום