חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איסור מופעים בהפרדה: "משרד המשפטים התחיל את כל הטרללת הזו"

ראיון עם עו״ד צפנת נורדמן שמייצגת את הזמרות דין דין אביב ושרון רוטר התובעות מעיריית ת"א לאפשר להן לקיים הופעות נפרדות לנשים

שתפו :

צילום: Meir Vaknin

שרון רוטר ודין דין אביב הגישו תביעה נגד עיריית תל אביב, זאת לאחר שבעיריה סירבו לאפשר להן להופיע מול נשים בלבד.

לטענת הזמרות, שמיוצגות על ידי עו"ד צפנת נורדמן, מדובר באפליה פסולה מטעמי דת, מכיוון שהן אינן יכולות להופיע בפני גברים בשל האיסור ההלכתי.

לפני כחודשיים פנתה שרון רוטר למרכז ענב לתרבות וביקשה לשכור את האולם לטובת מופע משותף עם דין דין אביב. בפנייתן הבהירה כי המופע הינו לנשים בלבד מכיוון ששתיהן דתיות. בתשובה ענה תומר כהן, מנהל המרכז: "אנחנו לא מקיימים מופעים בהפרדה".

"הוגש כבר כתב הגנה מטעם עיריית ת"א", מספרת עו"ד נורדמן, "ושם הם טוענים שצריך ללכת להליך מנהלי כי יש ניסיון לשנות סדרי בראשית ומדיניות. הראינו שלא רק שזה לא אסור, אלא שיש פסיקה של העליון ושאם מנסים להנהיג הפרדה בלי כפיה צריך אפילו לעזור להם כי זה מיסודות הליברליזם, חופש הדת.

בעיריית ת"א טוענים ש'זה ידוע שהפרדה אסורה' ולכן צריך לנהל אותה כהליך מנהלי ולא כהליך אזרחי שבסך הכל מבקש פיצוי. הטענה שלנו היא שהעיריה מושתקת מלטעון דבר כזה והראינו שלל אירועים שהעיריה מקיימת בהפרדה, כמו שייט לנשים, סטנד-אפ לנשים, מירוץ לנשים, ולא על רקע דתי".

לסיכום מזכירה עו"ד נורדמן כי "אם אנחנו מחפשים את מי שיצר את הכאוס זה משרד המשפטים. הוא הוציא דו"ח שהתחיל את הטרללת הזו לפני יותר מעשור שקבע יש מאין שהפרדה היא הדרה ומאז זה נמשך. ההכוונה לא נמצאת רק בידיים של בית המשפט אלא גם בדרג המקצועי במשרד המשפטים שמעליו הדרג הפוליטי".

האם עו"ד נורדמן מאמינה כי תזכה להליך שיפוטי הוגן? 

צפו בראיון מלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
8 חודשים לפני

בעה תמשיכו וה' יצליח דרככן כי בזכות נשים צדקניות נגאלו עם ישראל
כן ירבו כמותכן

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום