חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההפרעה לתפילות השפיעה גם על חלק מהשמאלנים

עו"ד זהבה גור במילים קשות על החלטת העיריה לאסור הפרדה בתפילות בכיכר דיזנגוף, על הקמפיין של רון חולדאי וגם על האפליה ביחס לאירועים אחרים

שתפו :

כמו רבים מעם ישראל, עם צאת יום הכיפורים החדשות מכיכר דיזנגוף על פיצוץ התפילות על ידי אנרכיסטים העציבו רבים למראה התמונות הקשות.

אחת מהן, עו"ד זהבה גור סיפרה להדר מילר על התחושות: "אני לא אדם שומר מסורת, לא דתיה, אני פשוט אזרח במדינת ישראל שמכבד אחרים. כשהסתכלתי על מה שקרה שם אני חייבת להגיד שפשוט בכיתי. הייתי בטוחה שזה לא אמיתי: המשיכה בציציות, הקללות, הבריחה עם בכי בעיניים. זה הזכיר לי את המראות של גרמניה בשנות ה-30. לא יכול להיות שיהודי ינהג בצורה כזו ביהודי אחר שבא להתפלל ולא יכבד את חופש הדת שלו".

יהודה המכבי
רון חולדאי. אבשלום ששוני פלאש 90

 

 

 

 

 

 

גור טוענת כי ההפרעה לתפילות גרמה לפעולה הפוכה גם בקרב מתנגדי הרפורמה: "הטענה המופרכת כאילו הייתה הפרדה היא פשוט הזויה. גם המשטרה אמרה זו. אבל הדיון הזה על ההפרדה הוא פספוס של הדיון. זה פשוט היה סוג של פרעות, רמיסה של הדת. לא מדובר בעניין דתי אלא זה אירוע ציבורי שאליו מגיעים אנשים חילוניים. אני חושבת שהדבר הזה נתן בוקס בבטן גם לכמה שמאלנים. אני חושבת שזה קצת גרם להם להתפכח. שזה לא המחאה, זה לא הרפורמה אלא זה חצה גבולות וזה מדרון חלקלק. זה לא היה צריך לקרות גם לא על ידי קומץ".

גור בחרה במילים קשות כדי לבקר את החלטת העירייה שהחלה את כל הסאגה: "העירייה עשתה מעשה נבלה. גם אם יש להם סמכות הם צריכים לקחת בחשבון את כל הגורמים. העירייה ניצלה את הסמכות שלה וזה לא יסולח. היא עוד הוסיפה חטא על פשע כשהיא שלחה ל"ראש יהודי" הזמנה לשימוע. צריך לראות את הפוסטים של רון חולדאי כדי להבין שהוא בקמפיין של מערכת הבחירות של עצמו והוא בונה על הפגיעה בדתיים כחלק ממסע הבחירות העלוב והפוגעני ומוטב שהוא ילך הביתה".

מהו ערכה האמיתי של החלטת בג"ץ לגבי ההפרדה?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להצטרפות לקהילה הלומדת של שיטת ימימה: https://bit.ly/TovYemima

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום