חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלעדי! האם צריך לקיים את פסיקת בית המשפט ולהמנע מתפילה בהפרדה?

כיצד יתכן שבארץ ישראל אי אפשר לקיים תפילה ברחובה של עיר בהפרדה מגדרית? שאלנו רבנים מהציונות הדתית וקיבלנו תשובות מגוונות

שתפו :

תומר נויברג, פלאש 90

עיריית ת"א הורתה לארגון "ראש יהודי" שלא לקיים את תפילת יום הכיפורים הציבורית עם מחיצה להפרדה מגדרית, כשם שעשתה כל השנים עד כה.

עתירה שהוגשה נגד העיריה נדחתה ביום חמישי ע"י בית המשפט המחוזי.

 

 

איך יתכן שבמדינת היהודים לא ניתן לקיים תפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי?

ר"מ במכון מאיר, הרב ד״ר ראובן פיירמן מפריד בין התפיסה הדתית לחילונית. לטענתו המוסר הדתי שואב את ערכיו מהתורה הקדושה. לעומת התפיסה החילונית שהערך המוביל זה "חייה ותן לחיות". אבל "זאת הייתה הקונספציה החילונית כל השנים עם תנאי ברור שזה לא מפריע לאחרים", דברי הרב פיירמן. מי שמפר התפיסה החילונית הוא ראש עיריית ת"א, רון חולדאי. "הוא לא נותן לחיות, הוא מתערב ובעצם ככה מתקיימת דווקא כפייה חילונית".

ראש ישיבת "אור וישועה", הרב ד"ר אליהו זיני מתאר את נסיונו בתקופת כהונתו כרב הטכניון. "אני 43 שנה הייתי בטכניון וראיתי מקרוב שכל מה שמתרחש עכשיו היה כבר קיים אז, אבל הציונות הדתית הייתה עיוורת מוחלטת לזה ולא רק הם אלא כל החברה הישראלית. אני הייתי בעולם האקדמי המוכשר אבל רקוב הרבה פעמים מוסרית. רק עכשיו הכל נחשף על פני המים", תיאר הרב זיני.
בעצם כל מה שקורה היום, מסביר הרב זיני, כבר מופיע בתלמוד במסכת פסחים. "גדולה שנאה ששונאים עמי ארצות את התלמידי חכמים, יותר מהשנאה ששונאים אומות העולם את ישראל".
"בעצם העוינות של האנשים הרחוקים מתורה ומצוות לאלו שכן קשורים לתורה, יותר חריפה מכל אנטישמיות של גויים. כעת זה מתגלה בשטח". מסביר הרב זיני שעוצמת השנאה עוד תתגבר והדבר תלוי בציבור המזוהה עם הערכים של הציונות הדתית כדי לעצור זאת.

"לא נבלום אותם באהבה. הכוונה שלי היא אנשים חושבים שעם ישראל זה שנלך ונחבק את הצד השני, נרגיע אותם אז שישכחו מזה".

הרב זיני מציג דוגמא מחינוך ילדים: אהבה לילד לא מונעת מההורה לגעור בו אם עשה מעשה שגוי. גם כאן – "אלימות לא נבלמת ע"י דרכי נועם אלא ע"י אלימות של עמדה תקיפה ביותר. כלומר, להראות שאנחנו מסוגלים לאלימות אבל לא רוצים להשתמש בה".

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן: "את דעתי בנושא הזה אתה יכול לנחש. אבל לא מעוניין להרחיב בנושא".

 

כיצד יש לנהוג במקרה של ארגון "ראש יהודי". האם לקיים את התפילה למרות הכל?

הרב פיירמן: "אנחנו שומרי חוק ואם החוק אוסר זאת ולא מצאנו בית משפט יותר טוב, אנחנו פועלים על פי פסק בית משפט. אין מקום לעשות משהו בכח כמו שהם עושים – לעצור את התנועה, לחסום את איילון ועוד. הם פועלים בצורה כוחנית ואנחנו לא". לסיום הרב מציע הצעת פשרה: "לקיים את התפילה במרחב הציבורי אבל לא ע"י הפרדה פיזית של מחיצות. יבקשו שגברים יהיו מצד אחד ונשים מצד שני במקום מרוחק קצת וזהו".

הרב זיני: צריך לקיים את התפילה בתנאים שהארגון חושב ולא עיריית ת"א. "אנחנו לא זזים. יביאו משטרה ביום הכיפורים? אני מקווה שלא יעשו את זה ואם כן יהיה להם מאוד קשה מול הקהל העצום שיהיה שם. אלא אם כן יביאו שוטרים ערבים או דרוזים. השוטרים היהודים אם יבואו הם לא יהיו מסוגלים להרים יד ביום הכיפורים".

איזה רב משקף את דעתכם? כתבו לנו בתגובות.

גמר חתימה טובה.

לסיוע לארגון ״ראש יהודי״:

https://bit.ly/TovRoshYehudi

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ארי
ארי
7 חודשים לפני

היו אמיצים להוציא סקר לאומי ושם תגלו את התשובה האמתית והאמיצה של עם ישראל

דבורה ר.
דבורה ר.
7 חודשים לפני

הרב זיני והעיקר לא לפחד כלל.

צביקה
צביקה
7 חודשים לפני

האם האנשים שיבואו להתפלל רוצים הפרדה,והיום מעדיפים תפילה מעורבת ?
עשיתם סקר עם האנשים שיבואו ?
הרי עניין ההפרדה הוא יחסי חדש…בבית המקדש כשבאו להקריב קרבנות בשלושת הרגלים ,לא הפרידו .
גם לא בבתי כנסת הראשונים ,במאה ה 2-7 לספירה .
אולי יותר נחמד שבעל יכול להתפלל עם אשתו וילדותיו ביחד ?

ישראל
ישראל
7 חודשים לפני
הגב ל  צביקה

נחמד לעשות הרבה דברים, אבל זה לא במסורת היהדות וההלכה היהודית, רק אל תקרא לזה כך. וברור שמאז ומעולם היתה הפרדה וצניעות בין גברים לנשים, ולא בשביל להפריד בין הבעל לאשתו אלא בינו לנשים אחרות ובינה לגברים אחרים. וכמטפל זוגי שעובד עם זוגות דתיים וחילונים אומר לך שזוגיות אצל דתיים בבירור מצליחה יותר, ואחת הסיבות זו הצניעות הזו.
ובבית המקדש היתה כמובן עזרת נשים. עדיף לא להוציא שטויות מהמקלדת בנושאים שאינך מבין.

אמרתי
אמרתי
7 חודשים לפני

אני חילוני מסורתי
להחלטה הזו אני קורא
החלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה
וחובה ומצווה להפר אותה !

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני

הרב זייני צודק הושטת הלחי השניה ממש נצרות

אריאל
אריאל
7 חודשים לפני

צריך לקיים את התפילה כדעת הרב זייני. כל כחם של המשפטנים נובע מכך שהציבור קיבל אותם על עצמו. צריך לצאת באמירה ברורה: "אם אתם לא מייצגים את הציבור היהודי במדינת ישראל" שמינה אתכם אין לנו צורך בכם.
וזאת גם התשובה לבג"ץ. תמשיכו לפסוק שאסור לגרש מהגרים בלתי חוקיים, אסור להעניש טרוריסטים ערבים וכדו'. והממשלה והעם יתעלמו מכם. מי קבע שכל פסיקה של שופט מחייבת. נמנה בית משפט אלטרנטיבי שמייצג את העם וערכיו אליו נשמע. ושופטי הבג"צ ותלמידיהם ימשיכו להוציא פסקי דין מלומדים שיעלו אבק בארכיונים.

אריאל
אריאל
7 חודשים לפני

צריך לקיים את התפילה כדעת הרב זייני.
כל כחם של המשפטנים נובע מכך שהציבור קיבל אותם על עצמו. צריך לצאת באמירה ברורה: אם אתם לא מייצגים את הציבור היהודי במדינת ישראל שמינה אתכם אין לנו צורך בכם.
וזאת גם התשובה לבג"ץ. תמשיכו לפסוק שאסור לגרש מהגרים בלתי חוקיים, אסור להעניש טרוריסטים ערבים, אסור להפליל גנרלים שקוראים לשפיכות דמים במרי אזרחי וכדו'. והממשלה והעם יתעלמו מכם. מי קבע שכל פסיקה של שופט מחייבת?
נמנה בית משפט אלטרנטיבי שמייצג את העם וערכיו אליו נשמע. ושופטי הבג"צ ותלמידיהם ימשיכו להוציא פסקי דין מלומדים שיעלו אבק בארכיונים.

גיל
גיל
7 חודשים לפני

בן גביר לוזר לא פועל נגד זה שאלשיך רצח את תמר ויהודה כדורי
למרות שקיבל את הראיות שנמצאות פה docdroid . net / Arh542G צריך למחוק את הרווח

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

9
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום