חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל' עוזי דיין: פעם המלחמה הייתה ברורה – היום היא שונה במהותה

האלוף במיל' עוזי דיין משוחח עם אלעזר שטורם על המלחמה הרב-זירתית שישראל מתמודדת איתה בימים אלה. כיצד עליה להגיב? וכיצד שונות המלחמות היום?

שתפו :

Photo by Atia Mohammed/Flash90

ישראל מתמודדת היום מול שבע זירות שונות: בירושלים, בדרום – מעזה, בצפון, ביו"ש, זירת העומק איראן, זירת העורף, וזירת הפנים עם ערביי ישראל.

לדברי האלוף במיל' עוזי דיין, טיב המלחמה השתנה: "פעם המלחמה הייתה ברורה – ידעו בדיוק מי נגד מי, היום היא שונה במהותה – היא בעלת עצימות נמוכה יותר, אך מגיעה ליותר מקומות". בנושא הרקטות, למשל, טוען דיין כי מגזימים בנזק שהן יכולות לגרום – "הן לא מאיימות על עצם קיום המדינה".

בשל ההבדלים הללו, סבור דיין שיש לנהל אחרת את המערכה: "אפשר לפעול לפני התקיפות באמצעות הרתעה ואיומים. חיזבאללה יודע שאם הוא יעבור גבול מסוים, הוא עשוי שלא להתקיים יותר, אך אנחנו לא מפעילים פרומיל מהכח שלנו".

דיין מוסיף כי חלק מהזירות, כמו זו בירושלים, מתקיימות תמיד, ולכן יש להקים בהן כוחות מיוחדים. כדי להתמודד עם זירת הפנים-ערבית, הוא סבור שיש להקים משמר לאומי ולהחרים נשק.

ומה באשר לזירות החיצוניות?

דיין מציע שבגזרה הצפונית ישראל תסייע לדרוזים בסוריה – שיכולים לעזור לה. עוד הוא מדגיש את חשיבות הבריתות האיזוריות לצורך בלימת איראן, ומוסיף שיש להשקיע במעטפת ההגנה של הטילים נגד טילים.

האם הגיע הזמן שישראל תיזום מתקפה על מאגרי הטילים?

צפו בראיון המלא

 

 

ד"ר אדי כהן: ירדן מאשימה את ישראל בנסיון סחיטה

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום