חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוער באולפן: אשת שמאל במשרד ההסברה?

רבים מבוחרי הימין זועמים על החלטת שרת ההסברה גלית דיסטל למנות את גלי סמבירא למנכ"לית המשרד. האם יתכן שהתמונה מורכבת יותר? מגישת TOV ללי דרעי שמכירה שנים את סמבירא, בדיון סוער עם מגישי TOV נוספים - אורנה ישר ועו"ד זיו מאור

שתפו :

ד"ר גלי סמבירא / צילום מסך יוטיוב "דרכים"

עו"ד זיו מאור פרסם פוסט נוקב על ד"ר גלי סמבירא שמונתה למנכ"לית משרד ההסברה, בו טען: "כל פסיק בקורות החיים שלה, כולל השתייכותה לארגון "שחרית", זועק שמאל":

הנקודה הראשונה שמוכיחה זאת היא השקפת השמאל של "פוליטיקת הזהויות", ש"שחרית" נושא על דגלו. הארגון בוחר באנשים על בסיס זהותם – המגדרית, העדתית, המינית – במטרה להעצים כל אחד מתוך הזהות שלו – ומשם את כלל הסקטור שהוא מייצג. הגישה הימנית ההופכית טוענת שדעה נשפטת ללא קשר לזהות של מי שמביע אותה.

הנקודה השנייה היא ש"הקרן החדשה לישראל" אמנם הפסיקה לממן את "שחרית" ב- 2017, אך כעת מתוקצב הארגון על ידי קרן "רוזה לוקסמבורג" שהיא בעלת אג'נדת שמאל קיצונית. "לכן", מבהיר עו"ד מאור – "אם סמבירא נכנסה לארגון "שחרית" אחרי 2010, מה שכנראה קרה, היא למעשה נכנסה בעיניים פקוחות לארגון שמאל קיצוני".

נקודה נוספת: גלית דיסטל פרסמה השבוע פוסט כדי להצדיק את מינויה של סמבירא בפני מצביעי הימין, בו היא ציטטה את כוונותיה של סמבירא במשפט שמאור מכנה: "מילים בעלות ז'רגון פרוגרסיבי וללא כוונה ברורה".

ללי דרעי הייתה חלק מתוכנית עתודה פוליטית ב"שחרית" שהכילה אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית, אך לא לפני שבדקה ש"הקרן החדשה לישראל" כבר אינה מממנת אותה. הסיבה להפסקת התקצוב, טוענת דרעי, היא ש"שחרית" פנתה ימינה.
לגבי "פוליטיקת הזהויות", מבהירה דרעי שהיא מסתייגת ממנה מאוד, אך טוענת שהיא מתקיימת בכל תכנית מנהיגותית.

מהיכרותה בת שמונה השנים עם סמבירא, מצהירה דרעי בתוקף: "היא ממש לא שמאל – היא עברה כברת דרך ארוכה לכיוון הימין. אני פקדתי אותה לליכוד". כמו כן, היא מבקשת לתת קרדיט לשרה דיסטל שפעילה שנים למען הימין, ולא הייתה עושה צעד שיפגע בו.

אורנה ישר מודאגת מאמירות כמו של אראל סג"ל שכתב השבוע: "היא לא שמאל רדיקלי" – "זה ישר מדליק לי נורות אדומות, משום שימין – היא בטוח לא". היא מוסיפה כי "אדם הוא גם הזהות הפוליטית שלו, ובתפקיד כזה יש לכך משמעות. האם במצב קיצוני כל כך במדינה, חסרים אנשי ימין מובהקים למנות לתפקיד?!"

דרעי: "עושים כאן אֵיפָה וְאֵיפָה, ונטפלים דווקא לדיסטל ולסמבירא – משהו שלא נעשה לאף מנכ"ל אחר במשרדי הממשלה". היא מדגישה כי סמבירא מותקפת כעת מכל הכיוונים – גם מהשמאל, ובטח תגיב בקרוב.

לדברי מאור, הסיטואציה מורכבת, אך אינה סימטרית: לאורך השנים, מחאות אגרסיביות מהשמאל ביטלו מינויים פוליטיים של נתניהו. "אני פשוט בהלם לראות שהדרישות מצד בוחרי הימין לא מזיזות לגלית דיסטל".

נושא נוסף שעלה הוא ההפגנה הצפויה מול ביתו של הבעלים של ערוץ 14 בהרצליה. מאור: "זה לא חדש. מה שיותר מטריד הוא שחברי מועצת הרצליה משתמשים בסמכויות העירייה נגדו". עובדה נוספת שאולי לא כולם יודעים היא שאחותה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, משמשת כיועמ״שית של עיריית הרצליה. עו"ד מאור מבהיר כי על פי הנורמות של ניגוד עניינים האחות הייתה צריכה להתפטר מתפקידה בעיריה.

בסיום עלתה התייחסות לריב התקשורתי בין השר איתמר בן-גביר לליכוד. "השריר שבן-גביר מפעיל הוא במקום", אומר זיו מאור. עם זאת, אורנה ישר מציעה שלמרות אכזבת הימין מהממשלה, כדאי לכולם "לנשום עמוק, לחשוב על האלטרנטיבה האסורה – קרי הכנסת גנץ לממשלה במקום בן-גביר, ולהרגע".

האם יש התכנות משפטית לסגירת ערוץ תקשורת?

צפו בתוכנית המלאה

 

 

 

 

 

סילוקה של נטלי דדון – ההיבט המשפטי

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום