חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האישה שחזרה לחיים: החליטו לא לפנות אותי לבית החולים, הוכרזתי כמתה

תאונת דרכים קשה קטעה את רצף חייה כשהיא הייתה במקום הכי מסופק שאפשר, ומסביב לכולם היה ברור שזה נגמר. אבל אז קרה נס גדול שאפילו הרופאים לא חזו

שתפו :

פלאש 90

אילנית צור אריה היא נס מהלך. היא גדלה בבית דתי בנתיבות, למשפחה חמה אך די תבניתית, כזאת שהולכים בה בתלם ובמסלול.

כל חייה, כך היא מספרת, היא לא עשתה את מה שהלב שלה באמת רצה, וזה התבטא גם בקיום מצוות שנעשה רק בגלל שחייבים, וגם זה לא על הצד הטוב ביותר.

הרב שהעלה אותה על המסלול היה הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, שהמליץ לה ללמוד במדרשת הרובע, ורבנים נוספים שסייעו לה לגלות את עצמה הם הרב ישעיהו צוקרמן זצ"ל והרב איתן צוקר שליט"א. "הרב ישעיהו צוקרמן לימד אותי מה זה חופש פנימי, מה נכון לנשמה שלי. יכולתי לקבל על עצמי מצוות במתיקות".

אילנית החלה ללמוד באוניברסיטה, אך רק במהלך הלימודים במדרשת הרובע הרגישה לראשונה מה זו בחירה. "לאט לאט גיליתי מי אני. סיימתי תואר בהצטיינות, ניהלתי מחלקות רווחה בכל מני מקומות".

אלא שכדי לצעוד קדימה, אילנית הייתה חייבת לעשות צעד אחורה. למרבה ההפתעה, היא מספרת שדווקא בהודו, במקום רחוק כל כך מארץ ישראל, היא הרגישה את הקב"ה בצורה החזקה ביותר. "דווקא בהודו הרגשתי אותו ביערות, בשדה. לא קיימתי מצוות אבל הרגשתי דבקות אלוקית".

במקביל להתפתחות האישית והמקצועית שלה, עברה אילנית תאונת דרכים קשה מאוד באזור הבקעה. "ג'יפ נכנס בי והתרסקתי לגמרי. באיזשהו שלב החליטו לא לפנות אותי בכלל כי חשבו שזה כבר לא רלוונטי. אבל הפראמדיק התעקש להגיע לשטח. הייתי בלי דופק, בלי נשימה ובלי הכרה. הוא הכניס קשית לקנה הנשימה והנשים אותי במשך 50 דקות עם קשית".

אילנית הייתה מאושפזת בבית החולים במשך שבועיים ללא הכרה, לאחר מכן עוד שנה שלמה כשהיא ללא תפקוד – לא מדברת, לא מזיזה את הגוף וללא זיכרון. "אבא שלי אמר לאמא שלי "חוה, זה רק בינתיים. מה אתם בוכים? אילנית תחזור להיות אילנית. זה רק בינתיים". המשפט הזה, "זה רק בינתיים", ליווה את אילנית במשך כל השיקום וגם אחריו.

במשך שלוש שנים של שיקום ארוך, צעד אחר צעד, ובניגוד לכל חוות הדעת של הרופאים, אילנית הצליחה לעשות שיפור משמעותי, אך מצבה הנפשי והתדמיתי היה ירוד והיא לא האמינה שהיא מסוגלת לעבוד, להתחתן, לחיות.

"לפני שנפצעתי הייתי מלכת העולם. בתאונת דרכים למדתי להגיד תודה. תודה על זה שאני אוכלת, הולכת, מדברת. אני כל הזמן מתפתחת בעבודת השם. אין לזה סוף".

היום אילנית מופיעה על במות, ומתמודדת עם הקושי לזכור טקסטים רבים. היא מאמינה שכל אחד שחש משבר בחיים, צריך לדעת שזאת הזדמנות. "כמו שצמח נרקב על מנת לצמוח. הכל ברצונות של הקב"ה".

על הנס הנוסף שקרה לאילנית, הקמת המשפחה שלה והצעת הנישואים שהגיעה כשהכל היה נראה אבוד, תוכלו לשמוע בראיון המלא:

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום