חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מאפיית אנג'ל צריכה להתנצל על הפגיעה ברב אדלשטיין?

בזווית נוספת על החרם על מאפיית אנג'ל, אפשר לגלות שיש פה התנגשות בין ערכים. התנגשות כזאת שנראית רק כמערכה הראשונה בין החברה ללקוחותיה

שתפו :

אביר סולטן פלאש 90

בס"ד

הפגנה אחת יותר מדי, במקום שהוא קו אדום אל מול מנהיג קהילה – זה בקצרה סיפור החרם על מאפיית אנג'ל.

השר לשעבר עמר בר לב שכיום מכהן כיו"ר דירקטוריון של אנג'ל, נתפס כמזלזל וכפוגע בכבוד הרב בן ה-100, מרן הרב גרשון אדלשטיין. זאת לאחר שבא למחות בהתרסה מתחת לביתו של הרב. מכאן המחאה והחרם נגד החברה פשטו מהר יותר מאשר בשדה קוצים. מה גם, התחלת חרם על מאפיה יום לפני ערב שבת, לא מהלך חכם כלל.

התיעודים מהמאפיות ומהחנויות הראו שציבור גדול, בעיקר חרדי ודתי, מנע עצמו מלקנות את החלות ואת מוצרי החברה. אחד הסרטונים שממחישים את המאבק הזה, צולם בבני ברק. אדם חילוני רכש כמות גדולה של חלות מחברת אנג'ל והציב אותן בסמוך לחנות. כל מי שהגיע, הציע לו לקחת מאותן חלות בחינם!! אבל אף חרדי לא קנה. ברגע שהתודעה כלפי החברה נתפסה כחברה שנותנת יד לפגיעה בגדול הדור, אזי על פי ההלכה יש צורך למחות כנגד אותה פגיעה. מי שלא מוחה נתפס כשותף לאותה פגיעה בגדול הדור. עכשיו אתם מבינים למה החרם הזה היה כה יעיל בזמן כה קצר?

סיכום ביניים:  האם בשם הערך של כבוד חכמים, החרם על המאפיה הותיקה יתחזק ויתרחב? או שמא בגלל הפגיעה בעובדי החברה ופגיעה בפרנסתם, תהיה פה דווקא התקפלות מצד הרחוב החרדי?

כעת נתמקד בצד השני של החברה עצמה. עד לכתיבת שורות אלה, לא נמסרה התייחסות רשמית מצד החברה למשבר הגדול הזה. אדרבה, אחד מהנכדים של החברה רק העמיק יותר את השבר בפוסט שקרא לחרדים "פרזיטים" ועוד שלל הגיגים ממש לא מקרבים. מתברר שמנכ"ל החברה, ירון אנג'ל הוא חבר קרוב מהצוות של בר לב בשירות הצבאי שלהם בסיירת מטכ"ל. כנראה משם נסללה דרכו של בר לב לחברה, לאחר שלא נבחר לכנסת האחרונה. הערך של הרעות והחברות של המנכ"ל והיו"ר הוא כנראה זה שעד עכשיו לא הביאו לסיום דרכו של בר לב בחברה. אולי מהלך כזה היה מפחית קצת את האנטגוניזם כלפי החברה מצד הלקוחות. עם זאת, אולי מהלך חד צדדי של הדחת בר לב, יכול פתאום להביא קהל יעד אחר לחרם על החברה. אותו קהל יעד מצד בר לב, לא רק יחרים אלא גם יעשה מיצגים ויתנהג אולי בדרכים של איבוד הרסן.

יכול להיות שבגלל המילכוד הזה, לא יצאה שום התייחסות מצד החברה. יש פה מורכבות נוספת שגיליתי תוך כדי קריאת כתבה שהתפרסמה בגלובס לפני כשנתיים – בכתבה מובא שאותו ירון אנג'ל העדיף לשבת חמישה חודשים בכלא עקב פרשת "קרטל הלחם" ובלבד שהחברה לא תיפגע. אותו מהלך שלו כנראה פיצה אותו גם במענק כפול, שנתיים לאחר מכן.

סיכום ביניים: האם  בשם ערך הרעות והחברות, החברה מוכנה לספוג הפסד כספי רב ובלבד שלא לפגוע באותו בר לב? או שמא פגיעה ישירה בחברה תגרום לניתוק החברות ביניהם?

אם כן, כרגע החברה נמצאת במצב של "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי". החברה יכולה פשוט לעשות מהלך מפשר בין אותם קצוות. מהלך שלא ידיח את בר לב אבל גם שיתן הכרה והתנצלות על הפגיעה בגדול הדור. במילים אחרות, החברה יכולה וצריכה לבחור בערך של "בקשת סליחה" ו/או "הכרה בטעות". עדיף לחברה להיות חכמה ולא צודקת. קצת להוריד אגו, תמורת החזרת השקט והמזומנים לחברה עצמה.

מהלך פשרני יכול להתקיים ועדיף שיתקיים כמה שיותר מהר. אחרת, החרם יחריף ומבחן הערכים רק יעמיק את השבר של החברה עם הלקוחות. בינתיים, לאט לאט עוד ישיבה ועוד ארגון גדול מבטלים התקשרות עם המאפיה. אני מאוד מקווה שהם לא יתחילו מהלך של "שימוע" לעובדי החברה לאור ההפסדים, כי זה רק ימחיש שהחברה תעדיף לפגוע בעצמה ולא להתעלות על עצמה. מהלך כזה יוביל למערכה שניה והרסנית יותר לחברה בפרט ולחברה הישראלית בכלל, ששסועה וחבולה כבר ממילא.

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
17 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ששי
ששי
11 חודשים לפני

שיפטרו את חסר לב ויתנערו מאמירות הנכד האידיוט משם נמשיך

אני
אני
11 חודשים לפני

החרדים הם אלה שצריכים להתנצל, על שוד הקופה הציבורית, על חיים על חשבון אחרים ועל הדת שהם כופים על אנשים שלא מעוניינים בה. אחרי ההתנצלות הזאת אפשר יהיה להתחיל לדבר על ההמשך.

יוסף
יוסף
11 חודשים לפני
הגב ל  אני

חבל על שכמותך כי כשתצטרך עזרא תמיד תפנה לחרדים כי היהיר וחבריו לא יעזרו לך יהפכו אותך כשעיר לעזאזל כמו פאינה ודומיה

זהבה
זהבה
11 חודשים לפני
הגב ל  אני

נראה אותך ושכמותך מאושפזים בבי"ח בזמן שביתה של כוח עזר או אחרים, לדוגמה. מי בא להפעיל את מכבסת בי" ח ? – מתנדבים מב"ב.
פצוע לע"נ בתאונת דרכים.
מי נחלץ ראשון לעזרתך ? – ארגון ה "הצלה"
ח"ו בן משפחה חולה במחלה קשה.
עם מי מתיעצים ? – הרב פירר.
ועוד…. .
זה מדגם קטן

גם אני
גם אני
11 חודשים לפני
הגב ל  אני

אני מתכנתת בכירה וזכיתי להיות אשת אברך. יכול מאוד להיות גם שאני מרוויחה כפול ממך. איך אנחנו חיים על חשבונךממש לא ברור לי- ההפך הוא הנכון – אני במיסים הרבים שאני משלמת ממנת את ההבל והטימטום של התרבות הנועה קירלית שלכם (כן גם בנות ציון יודעות לנפנף איברים כמו בנות שאר האומות- ממש גאווה לאומית שלא לאמר פמינזם טהור…ממש כבוד ועוצמה נשית…פחחחחח) איבדתם את היכולת לחשיבה עצמאית . אתם שטופי מוח שמונעים מאג'נדות שמטרתן אחת – עקירת היהדות מהמדינה. לולא החרדים- דמוגרפית כבר היתה כאן ממשלה ערבית – וכבר כמעט והגענו לכך, לולא החרדים תוך 20 שנה לא יהיה זכר ליהדות של מדינת ישראל שקמה כבית הלאומי של העם היהודי. טול קורה מבין עינך ואם לא טוב לך סע. אנחנו כאן מאז ולעולם בין אם זה בא לכם בטוב ובין אם לא. היינו כאן לפניכם ונהיה כאן גם אחרי שעברו לברלין.רק תעשו טובה קחו איתכם את גלית, השוגר דדי שלה והבוטוקס שכניראה זלג לה למוח (גם ככה לא היה שם צפוף מי יודע מה).

ישראלי
ישראלי
11 חודשים לפני
הגב ל  אני

אתה מתכוון לזק״א? יד שרה ? או סתם מצטט מהעיתונות הגרמנית של 1939

יאיר כו
יאיר כו
11 חודשים לפני
הגב ל  אני

תפסיקו עם הדמגוגיה השקרית הזו. ראשית יש הרבה חרדים משרתים ועובדים. גדודים שלמים שאותם ״שכחתם״… מכללות שלמות המלמדות אקדמיה לחרדים ואף מסגרות המכשירות אחיות ( מכללת קרית אונו, שערי משפט, מבחר ועוד). יש גם שמאים עורכי דין מהנדסים רואי חשבון אנשי פיננסים אחיות מורות מחשבים ועוד. אגב התפוקה של נשים חרדיות עובדות פי כמה מנשים חילוניות כי אין להן סביבת אינטרנט אתרים וואטספ אינסטגרם וכו…. והן מרוכזות בעבודה נטו.
שנית למפעלי החסד והגמחים הרבים שהקימו החרדים אין מקבילה ראויה בעולם החילוני העסוק בנהנתנות….
שלישית תציגו אחת ולתמיד את נתוני ההשתמטות של החילונים מטעמי מצפון כמו גם את מספר המשוחררים משירות (מחזורים שלמים) כי הצבא לא צריך אותם.
רביעית תשווה בין התקציבים לתרבות חילונית, לערבים (שכחתם את המיליארדים) ואפילו לחתולים….
מה שכתבתי הוא רק רצה קרחון אלא שאתם מרוכזים בעצמכם ונוקטים בדמגוגיה בזויה וחמורה שלא מביישת שונאי ישראל לדורותיהם בהסטוריה ואף גרוע מהם…. אז כשיש שנאה בלב הופכים עוורים אמת נעדרת ובונים מגדלי קלפים שקריים… ״תחליפו תקליט״….

יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

לרדת על הברכיים ולבקש מחילה מהרב כי לא פגעו ברב פגעו בתורה שבו שהוא ותורתו אחד

גם אני
גם אני
11 חודשים לפני
הגב ל  יוסף

ניראה לכם שאדם בדרגתו של הרב אדלשטיין שם פס על האידיוטים האלה? זה הרי לא מעניין אותו בכלל. והוא גם אמר בעצמו – להתעלם מהם. עדר פרות מצפצפות

אור
אור
11 חודשים לפני

כשהתחלתי לקרא עוד לא הבנתי הרבה , אבל כשהגעתי לשם המאפיה הזו כבר הבנתי הכל. זכותם או לא זכותם של הצרכנים לעשות מה עשו, ממש אינו חשוב. אבל שאפו גדול מגיע להם כי הוכיחו שארצנו ארץ חוק וסדר וכל מי שעובר על חוקותינו, יקבל ״תגמול״ ראוי לו״ זה מה מלמדת אותנו ההסטוריה הארוכה שלנו כל ההקדמה הארוכה הזו, נכתבה מתוך הרוגז שלי בתקופה האחרונה, כאשר קומץ של אזרחים דפוקים מנסה להשתלט על ארצנו ועל שליטיה שנבחרו ברוב. אסור בתכלית האיסור לתת להם להשתולל ככה. להכניס את כולם לקלבוש כולל כל המאיימים על החוק הציבורי.22

אור
אור
11 חודשים לפני
הגב ל  אור

אצל שכנתנו טורקיה, נשיאה מר ארדוגאן, טיפל בצורה דומה בפושעי הפוטש שעשו עליו ומשטרו לפני כשנתיים…. מיד לאחר שחזר והשתלט על ארצו ודיכא את המרידה, זרק במיידית חבורה גדולה של גנראלים ופושעים אחרים מצבאו, כולל עוכרי הדין שהשתתפו בקשר… ואף אחד לא פתח פה וצפצף וגם בארצות מסביב לא נשמע צפצוף אחד… ולמה? מאחר והוא פעל ממש כראש מדינה המכבד קודם כל את עצמו… ביבי לעומת זאת, ברח לחו״ל לאחר שאבירי חיל האוויר שלנו הודיעו לו שהם מתפטרים מחיל האוויר ועןד עוכרי דין רבים בחרו פעלו כמוהם… מאז לא שמענו מאף אחד מהם והמצב בטורקיה יותר טוב מקודם. מי זנותן למישהו לטפס עליו ולא עושה חובתו להגן על המולדת והשלטון הוא בוגד מתועב שחייבים לקרוע אותו לסדר… מדינה ריבונית זה לא הפקרות. כולל מפלגת בג״ץ שח״חבר מביא מאפיונר.1

אור
אור
11 חודשים לפני

כולללה בגלל שלא סובבו את השלט ״ אנג׳ל״ ??? אילו היו אומרים למה עשו מה עשו…אילו … האמת שהם מרגישים את עצמם מאד חשובים, אז שיתכבדו ויבקשו סליחה ומחילה ויבטיחו קבל עם וקהילה שמיתה יהיו ילדים טובים, כי אם לא, יפסידו פחות לו סגרו כבר היום.

בניומין
בניומין
11 חודשים לפני

החרדים כקהל הינם פרזיטים על גב האומה . כמו החרדים , ישנן עלוקות שמשמשות להליכים רפאיים אבל ברובן העלוקות חיות על גב הנשא . אם לא נפרוט את החברה החרדית לפרוטות הרי רוב הקהילה הינה נטל מאוס .

בנימין
בנימין
11 חודשים לפני

אני לא מאמין שהרב נפגע!!!
הרב איש חכם מאוד ישר צנוע והגון
והוא לא ביקש את החרם המטופש הזה.
חבל שהתחילו כי שום דבר טוב לא יצא מזה.
עוד זמן קצר יודיעו באנגל על צמצומים וקיצוצים ויפסיקו ליצר את הלחמים הזולים לחרדים ואז מה יעשו?

מיכאל
מיכאל
11 חודשים לפני

איך הגענו לזה שכדי להנות מלחם אמיתי וטוב צריך לשלם 26 ש"ח ? תודה למי שמיצר כזה לחם !
המבין יבין .

אנשים ארורים
אנשים ארורים
10 חודשים לפני

ניתן לנקוט באלף דרכים נגד הקהילה לדכא אותה עד עפר. צריך למסות כל רומנטי שהיא מקבלת מתוך חברי
הקהילה ומחוצה לה ב300% מס הכנסה. לבטל להם את כל העמותות. למנוע מספקים ו גדלים ויצרנים לספק להם סחורה. למנוע מהם קרקעות ורשיונות בניה. להלאים להם את כל מבני הציבור. למרר להם את החיים ברחובות של שכונות מגוריהם. להחריב כל חור מגורים שעשו לעצמם בחניונים וחלוקות דירות. ואם אפשר למנוע מהם אויר לנשימה. לסלק אותם מכל הערים המרכזיות בארץ. לבטל להם את האזרחות ועוד ועוד ועוד. והרב-פגר שלהם שילך לעזאזל או למאסר עם עבודה. שילמד לעבוד פעם אחת בחיו

יק היי ירג פלורקה
יק היי ירג פלורקה
10 חודשים לפני

ממליץ להכניס לפחות קורטוב של הומור להטרלה שלך.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

17
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום