חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל׳ גרשון הכהן: הציונות הדתית טועה כשהיא מסמנת איש צבא דתי כ״משלנו״

הרוחות רוגשות סביב המינוי המבושש לבוא של תת אלוף עופר וינטר - כשנודף ריח של מינויים פוליטיים והשתייכות לקליקות הנכונות. האלוף במיל' גרשון הכהן שופך אור על מינויי בכירים בצה"ל

שתפו :

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

האלוף במיל' גרשון הכהן מבקש להזכיר שלא עופר וינטר הוא העניין, אלא דרך מינוי האלופים בצה"ל. "מינוי של תתי-אלופים ואל"מים – אין דומה לו במערכות פוליטיות: לרמטכ"ל יש את הסמכות העליונה במינוי, אין דמוקרטיה – אבל לפני ההחלטה הוא מקשיב לדיונים נרחבים לגבי מועמדים". מינוי אלופים הוא שונה ואינו כולל פרוטוקול מוקלט.

האם בסופו של דבר זה לא עניין של קליקות?

"אי אפשר להגיד שאין דבר כזה, אבל מרמטכ"ל מצופה להתעלות מעל זה". בדרך כלל הבחירה היא בין כמה מועמדים לגיטימיים שמתאימים מאוד – התהליך דומה לליהוק של במאי לשחקנים בסרט.

עם זאת, הכהן אינו מתעלם מהעובדה שיש "חבורות" בצבא שיש להן כח. היו, למשל, דתיים שרצו ולא התקבלו לתפקידים בכירים כמו, אפי איתם. "חששו שבחירה בו תעורר התנגדות". דוגמה נוספת שמוכיחה את הבחירה הסלקטיבית היא העובדה שיאיר גולן קודם למרות דעותיו, בעוד שאת עופר וינטר חסמו בשל עמדותיו.

הכהן מודה שבצבא יש קבוצות שמפחדות מהדתה, ומצביע על טעות אסטרטגית שהציונות הדתית עושה כשהיא מסמנת איש צבא דתי בתור "משלנו", מה שפוגע בו. לעומת זאת, כשבתנועה הקיבוצית מסמנים מישהו – זה עושה לו טוב.

עוד מוסיף גרשון הכהן כי המסננת בצה"ל עובדת כבר משלב קורס פיקוד ומטה (פו"מ) – שאינה שומרת על הפרופורציה של אחוז חובשי הכיפות שקיימת בשלבים שלפניה, כשהרבה מהלחצים מגיעים דווקא מחוץ לצה"ל.

כיצד הגיב עופר וינטר?

צפו בראיון המלא עם אלעזר שטורם

 

 

 

אומנות – למלא את הנפש או גם את חשבון הבנק?

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אליהו
אליהו
1 שנה לפני

אני חושב שהתמקדמות ב"אי מנויו" של וינטר, פוגע בעקיפין במינויו של זייני.

תיזהרו בדיבריכם !!!

שלמה
שלמה
1 שנה לפני

בצה"ל בוחרים אלופים לפי אג'נדות פוליטיות, ואי אפשר להסתיר את זה. 40% מתגייסים דתיים, ו-0% דתיים במטכ"ל זה עוול שרק שמאלנים יודעים היטב איך לעשות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום