חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב והפרופסור: עימות סוער – האם החרם על מאפיית אנג'ל מוסרי?

והפעם בתוכנית "הרב והפרופסור", דנים הרב אורי שרקי ופרופ' דן שיפטן בחרם על מאפיית אנג'ל - האם מדובר במהלך מוצדק? ומה מכעיס כל כך את פרופ' שיפטן בנוגע לחרדים?

תגיות

שתפו :

Photo by David Cohen/Flash90

הרב שרקי מסרב להתרגש: "אנחנו בעולם כוחני של מאזני כוחות – שבו משתמשים בנשק הקיים – כמו חרם. בסך הכל מדובר במשהו די מינורי שמבטא עמדה של ציבור שרוצה להראות שרירים".

פרופ' דן שיפטן טוען שהחרדים משתמשים בחרם מכיוון שהם "ציבור ממושמע". הוא מוסיף שהיה רוצה לראות את החילונים מתאגדים בחרם דומה כדי לכפות על החרדים דברים מסוימים, כמו ביטול כשרויות מהודרות ש"מייקרות את מחירי מוצרי המזון על חשבון אלו שלא מעוניינים בהן בכלל".

הרב שרקי עונה בתגובה: "בעולם הדואלי שלך – שבו המאבק הוא בין "טובים" ל"רעים" – אתה טוען שכספך שהולך אליהם (לחרדים), הוא על חשבון הערכים שלך. אבל הם יכולים לומר את אותו הדבר עליך".

פרופ' שיפטן מבהיר כי הוא אדם מאמין, וכי "אמונתו אינה לוהטת פחות משל אף אדם אחר". כעסו הוא על כך ש"לוקחים ערך שיקר ללבי – הזהות היהודית – ומשחיתים אותו, כשחברה שלמה חיה על חשבון זיעת אפי" .

הרב שרקי מודאג מכך שמעבר לחילוקי הדעות בעם, מתגלה לאחרונה גרעין מסוכן של שנאה: "צרות האופקים והעיוורון ביחס למכלול הערכים של העם היא מגמה שהולכת ומנצחת".

צפו בראיון המלא

 

"גם בקורונה אמרו שהחרדים מפיצים מחלות. תמיד אנחנו אשמים"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

לסגור כבישים הפגנות חסימות מעצרים כלפי חרדים זה בסדר להביע מחאה דרך הרגליים פתאם לא בסדר מונופולים על השווקים בארץ זה מצויין הפגנה ברגליים זה אסור לחרדים אין שום דרך להסביר למי שלא נמצא בחיק התורה

מאור
מאור
1 שנה לפני

הפרופסור לא מבין שלא ניתן לנצח אמונה בחרמות , גם אם כיכר לחם יעלה 30 ₪ וחלב 25 ₪ ערכינו גדולים בכמה מידות , מה גם שכשרות לא שייכת רק לחרדים גם לציונות הדתית ולרבנות יש חלק והרבה מעמך ישראל חשוב לו לכל הפחות רבנות , הנקודה שהוא טען שאין לו בעיה עם חרדי עובד ומשרת ולאחר מכן עדיין רצה להחרים אותו בגלל הכשרות מראה שהבעיה היא החרדי כדמות ולא משנה מה הוא יעשה . מהשיחה הזאת הבנתי שאנחנו בנקודת אל חזור בדברים מסויימים

יהודי
יהודי
1 שנה לפני

לרוב אני באמת מסכים אם הצורך באמונה וערכים יהודיים אך תפס אותי משפט של הפרופסור שאם יום אחד החרידים ייעלמו לא יקרה שום דבר רע למדינה כמדינה אולי הגיוון שלה ירד אבל היא בהחלט לא תחדל מלהתקיים אך אם יקרה מצב הפוך אז בהחלט היא תחדל מלהתקיים כמדינה. שוב אני אומר חשוב יהדות אבל היהדות לא מלמדת לא לעבוד לא לשרת ולקבל כסף כי הכסף לא מגיע מהשמיים הוא מגיע מאדם אחר שעובד קשה.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום