Search
Close this search box.

סערת NSO: נחשפו שמות של אנשי ציבור רבים אצלם הושתלה התוכנה

המשטרה לכאורה שאבה טלפונים של אנשי ציבור ללא צו בית משפט

שתפו :

תומר נויברג/פלאש 90

"כלכליסט" חושף הבוקר רשימה ארוכה של אזרחים ובכירים, בהם אבנר נתניהו, שתוכנת פגסוס הושתלה בנייד שלהם. לאחר שנחשף השקר הראשוני של המשטרה בנוגע לשימוש בתוכנה, הבוקר (שני) עיתון כלכליסט מדווח על רשימה של אזרחים שהמשטרה ריגלה אחרי המכשיר הנייד שלהם. בין השמות ברשימה נמצאים ראשי הערים מרים פיירברג-איכר ראש עיירית נתניה, יעקב פרץ מקריית אתא, איש העסקים רמי לוי, בנו של ראש הממשלה לשעבר אבנר נתניהו ומקורבים נוספים למשפחת נתניהו ואף נחקרים בתיקי בזק ו-4000-איריס אלוביץ', שלמה פילבר ואבי ברגר. התירוץ לריגול אחרי אבנר נתניהו היה "חשד" ששרה נתניהו משתמשת במכשיר לצרכים אישיים.

לטענת "כלכליסט" התוכנה הותקנה אצל פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות, יועצי ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובני משפחתו. כמו כן נאמר כי "התכנה הושתלה גם בטלפונים של תושבי יהודה ושומרון סמוך לפינוי של מאחזים ביהודה ושומרון".

ככל הנראה המשטרה כבר שנים חודרת למכשירי טלפונים של אזרחים בצורה דורסנית ובלתי חוקית, בין השאר לקראת הפגנות ומחאות ואף חודרת למכשירים של נערי גבעות ומשתמשת במידע שנשאב נגד הנערים. על פי מקורות במערכת, רוב מוחלט של החריגות בשימוש בתוכנה התרחשו בתקופת מפכ"ל המשטרה הקודם רוני אלשיך.

בעקבות החשיפה על ריגול אחר עדים בתיקי נתניהו, סנגורי הנאשמים אלוביץ', פילבר ישועה והנדלר ביקשו לדחות את המשפט ולהקדיש את יום הדיונים שאמור היה להתרחש היום לצורך בירור הטענות. בקשתם נדחתה, אולם בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לתביעה להגיב עד מחר לשאלות הסנגורים על השימוש בתוכנת הריגול בחקירות תיקי האלפים.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%95%d7%a2%d7%96-%d7%94%d7%a2%d7%a6%d7%a0%d7%99-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%94%d7%a8%d7%a1-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f/

מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור ששמה נכלל אף הוא ברשימת ההאזנות התראיינה הבוקר לתוכנית קלמן ליברמן ואמרה: "הופעלה עליי רוגלה כי ביקרתי את המשטרה יותר מדי"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה, "איילת, בחסות רעידת האדמה הזו את והשותף שלך גנבתם את השלטון. אם נותרה בך מעט יושרה ואם את חרדה באמת לדמוקרטיה הישראלית את צריכה להפיל את הממשלה הזו ולהביא לבחירות מידיות שיחזירו את הדמוקרטיה ואת השלטון שנגנבו מאזרחי ישראל". הוא הוסיף "אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל חייבת לקום וועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי."

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום