חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם גלית גוטמן תמשיך להגיש תכניות בערוץ 12?

מגישת הטלויזיה גלית גוטמן, בהתבטאות אנטישמית שנכתבה על חומות בגרמניה בשנות ה-30, הצליחה להתסיס מדינה שלמה - ונענשה על ידי ההפקה

שתפו :

דוד כהן פלאש 90

בתוכנית הבוקר של ערוץ 12, אותה מנחים יואב לימור וגלית גוטמן, התקיים ביום שישי האחרון דיון בנושא "המאבק על קרן הארנונה". הנושא עלה לכותרות בתחילת השבוע ובאמצעות התקשורת וגורמים בשמאל, הפך להיות סוגיה להסתה נגד חרדים.

במהלך הדיון אמרה גלית גוטמן את הדברים הבאים: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם". בהמשך אף השתמשה במילים "חולבים אותנו".

בפאנל ישב, בין היתר, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ושתק כמו גם שאר חברי הפאנל שנאלמו דום, למעט ברק סרי שניסה למחות נגד דברי הבלע.

הביטוי "מוצצי דם" פגע ובצדק בחרדים בכלל ובאנשי תקשורת חרדים בפרט שזועקים בשמם ובשם הקהל החרדי. רק להזכיר שכתובת של "יהודים מוצצי דם" נכתבה בשפה הגרמנית בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

העיתונאי ישראל כהן: "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים! גלית גוטמן מאשימה את המגזר החרדי ש״מוצצים לנו את הדם״. לי זה מזכיר תקופות אפלות של החיים היהודיים במזרח אירופה. מעניין אילו תגובות היתה מקבלת לו היתה מדברת כך על אתיופים, רוסים, ערבים או כל מיעוט אחר. נורא".

גם עיתונאי חרדי אחר, ישי כהן, שפוקד קבוע את אולפן ערוץ 12 במספר פאנלים, הביע את דעתו:

״גלית גוטמן, את מוכיחה שעוברים עלינו תהליכים מסוכנים ומפחידים. והכל על בסיס שקרים. לא מזכיר תקופה אפלה, אנחנו כעת בתקופה אפלה״.

העיתונאי יאיר לוי, ראה בדברי גוטמן איום ממשי על הציבור החרדי: "ושוב ערוץ השנאה N12 (כמה לא מפתיע), והפעם דבר כזה בעל מח של ציפור המכונה גלית גוטמן, יוצאת במתקפה פראית ואנטישמית נגד המגזר החרדי. אם יירצחו פה חרדים הכתובת הם ערוץ 12, הם יהיו אחראים לזה".

בשבוע זה, עלתה רמת ההסתה כנגד הציבור החרדי בכמה רמות. איורים אנטישמיים הופצו ברשתות החברתיות, בבני ברק היו מספר אירועים אלימים כנגד הציבור החרדי.

היוצר והתסריטאי מני אסייג הציע פתרון: ״תשמעו, אני לא חושב שגלית גוטמן אמורה לקום ביום ראשון לעבודה, כאילו כלום לא קרה. היא צריכה להתעורר לבוקר שבו היא מגלה, שיש חרם המוני על כל העסקים/חברות שהיא מפרסמת, עד שהיא מועפת משם לעזאזל! האוטו-אנטישמיים בתוכנו חייבים לשלם מחיר לפחות כמו גוי באירופה שהיה מתבטא כמוהם.‏ מי איתי?״

עוד לפני כניסת השבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אף הוא לדברי ההסתה של גוטמן: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים!"

כאשר ראש הממשלה מנסה לשדר מסר של אחדות, יש מי שתוקע טריז. אילן לוקאץ', כתב של אותו ערוץ ממש, בחר לגנות דוקא את דבריו של נתניהו: ״אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של בנימין נתניהו נגד חצי מדינה, שמזכירה אמירות אפלות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום. ואני לא אח שלך, ובמובנים מסוימים אפילו אח שלך הוא לא אח שלך״.

נראה כי מי שהתעשת בערוץ 12 היה המנכ"ל אבי ניר שהשעה את גוטמן לשבועיים וזימן אותה לבירור.

גוטמן העלתה לרשת התנצלות כדי לנסות לרכך את הסערה התקשורתית: ״אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים״.

התנצלות שפותחת במילים "אם פגעתי במגזר שלם", זאת לא התנצלות אמיתית. היטיב לנסח עו"ד דוד פורר: ״אם פגעתי״. יכול להיות שלא פגעת? ״במגזר שלם״. פגעת בכל העם היהודי.

גם ההסבר שניסתה לתת באשר להתיחסות לדיון על קרן הארנונה לא מהווה התנצלות כי אם יריקה נוספת בפנים.

מדינת ישראל 2023 נראית מיום ליום יותר ויותר שסועה וחבולה חברתית ומגזרית. חייבים לעצור את הטירוף הזה כי הוא עלול להסתיים בדם לא מטאפורי.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
21 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אמיר יצחק
אמיר יצחק
11 חודשים לפני

יהיה לה צופים—–מלא החופן

רודף צדק חברתי.
רודף צדק חברתי.
11 חודשים לפני

אני לא מרחם עליה טיפשה איפה היתה כאשר חילקו שכל.

משה לוי
משה לוי
11 חודשים לפני

ח'כ טלי גוטליב שיבחה את גוטמן כשאמרה שגוטמן תמשיך להיות יפה ושתשתוק……

רחל
רחל
11 חודשים לפני
הגב ל  משה לוי

כי טלי גוטליב מה זה חכמה!!!

טובה
טובה
11 חודשים לפני
הגב ל  רחל

לידיעתך הכי חכמה ,ושירבו כמוה אמן, ישר כוח טלי יקירתינו, ואתם האתטיסטים עד שלא תאמינו באל ובתורתו ,לאט לאט יפלו בלשונם רבים מכם עד שמרוב בודה לא תוכלו לצאת מהבית

יאיר
יאיר
11 חודשים לפני

תמיד שנאתי אותה עם החנפנות לבת זוגה בטלויזיה צריך לשלוח אותה קיבינמט היא לא אלהים שיער מחומצן יש למיליונים .הדיוטית.

זהבה
זהבה
11 חודשים לפני

אבד לה השכל כשהתחילה לעבוד עם מגישות מטומטמות

ארז
ארז
11 חודשים לפני
הגב ל  זהבה

יש לה שכל יותר מלך .

נורית ב
נורית ב
11 חודשים לפני

עלובה אמרנו

אבי
אבי
11 חודשים לפני

צריך להעיף הביתה החוצה את גלית גוטמן חוצפנית ופה גדול ופוגעני יש לה בושה !

ליאור
ליאור
11 חודשים לפני

אולי שהדוגנית הגרמניה תספר לנו מה היא מצצה כל החיים שלה בתחילת הקריירה שלה כדי להתקדם בתקופות שלה כדי להיות דוגמנית מצליחה את צריכה לפתוח רגליים לחצי תעשייה

עירית
עירית
11 חודשים לפני

לכי הביתה

אלפונסו
אלפונסו
11 חודשים לפני

יותר משמונים אחוז מהחילוניים ויותר באותה דעה כמו גלית גוטמן. אם יותר מחמישים אחוז מהחרהדים עובדים אז למה העסקנים שלהם דורשים תקציבי עתק שכאלה? לכיס של מי הם נכנסים? למה אין לימודי ליבה לכל החרהדים? למה המנהיגים שלהם מתנגדים ללימודי הליבה במגזר?

אלמונית
אלמונית
11 חודשים לפני
הגב ל  אלפונסו

כשתלמדי בבתי הספר החילוניים שלכם מעט תורה גמרא אולי נשקול ללמוד ליבה

מזי
מזי
11 חודשים לפני

החרדים הם יהודים כשרים כיון שהם מחזיקים את העולם ע"י לימוד התורה. כי בלי התורה העולם לא היה קיים… תפנימו ותפנימו… וקיצונית כזו צריך להחרים. מסיתה כנגד העם היהודי. צריך להגלות אותה אין לה מקום בארץ ישראל ארץ הקודש. תפתחי תנך ותביני למי ניתנה הארץ הקדושה…

רות
רות
11 חודשים לפני

המעשה ההגון ביותר לעשות זה להפסיק את העסקתה כמגישה בטלויזיה מאחר וזו לא רק אימרה שהיא אמרה אלא אלו הדיעות החשוכות שיש לה והן תמשכנה.

אריק
אריק
11 חודשים לפני

אנטישמית שפלה מהסוג של 1933 הם הישראלי הנאור מול היהודי המסריח הטפיל…ימח שמה וזכרה יחד חיים הכט

חוה לכל המתלהבים ןהמתלהמים. הטעות היחידה ועליה הת
חוה לכל המתלהבים ןהמתלהמים. הטעות היחידה ועליה הת
11 חודשים לפני

לכל המתלהבים ןהמתלהמים. טעות אחת שעליה התנצלה היא ההכללה הגורפת על כל הציבור החרדי. אבל כולם יודעים שחלק כדול מהציבור לא תורם מאום לחברה בישראל וחי על חשבון הציבור שעובד ומשלם. ואם כבר רוצים לדקדק
בהעלבויות הייתי מציעה להכניס דחוף להסגר את אמסלם,
גלית ושאר חברי הביוב, שמלכלכים פיהם כנגד הצבא, הכלכלנים, אנשי החינוך,אנשי הבריאות וכל העושים מלאכתם אמונה ללא תקציב דמשולם לחרדים על מנת להגן על ביבי.
ולמה לא תקשיבו שוב ושוב מה ביבי אמר על החרדים בשנים האחרונות??? בריצור מספיק לנסות לרצות את הגופים שחולבים אותנו חופשי

דור
דור
11 חודשים לפני

לכול המגיבות תורידו הילוך מה קרה רק למיגזר בדתי מותר לאמר מה שבא לו על כולם? מה קרה

סיגל
סיגל
11 חודשים לפני

שתמשיך להתעסק בבוטוקס .

ירון
ירון
11 חודשים לפני

לבעוט אותה מהמסכים אנטישמית מסריחה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

21
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום