Search
Close this search box.

חיים רמון: תפסיקו לגייס את החרדים בכח

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, משוחח עם אלעזר שטורם על הפחד מהדמוגרפיה. האם היא אכן תכריע? מה הוא מציע לעשות לגבי גיוס החרדים?

תגיות

שתפו :

Photo by Olivier Fitoussi/Flash90

אנחנו שומעים שוב ושוב שהדמוגרפיה היא שתקבע את גורלנו. בעבר הדיון היה על הדמוגרפיה של היהודים בארץ מול הפלסטינים, ואילו כיום הפך הדיון לפנים ישראלי שדן ביחסי הכוחות הדמוגרפיים בין החרדים לבין הציבור הכללי.

לדברי חיים רמון, "זו בריחה מהבעיות הקיומיות להתעסקות במה שנח – במה שיקרה בעוד עשרים שנה. על כל פנים, בינתיים, העניין הדמוגרפי-חרדי לא בא לידי ביטוי בבחירות לכנסת". רמון מציע להפסיק לנסות לגייס בכח את החרדים, אלא לתת להם את זכות הבחירה בגיל 18 מה לעשות עם חייהם, בלי מימון המדינה – "בדיוק כמו הערבים".

כמו כן, מצביע רמון על הסכנה הדמוגרפית שהמחאה הובילה אליה: מכיוון שאנשי המחאה הודיעו שלא יקרה דבר בישראל ללא הסכמה רחבה, מה שברור שלא יקרה, "תוך זמן לא רב, הפלסטינים יבקשו להצביע ותהיה דמוגרפיה שתכריע את עתידנו. אם כל תושבי מזרח ירושלים הפלסטיניים ילכו לקלפיות – ראש העיר הבא של ירושלים יהיה פלסטיני".

עוד התייחס רמון למאמר שפרסם ב"מעריב", בו דיבר על האסטרטגיה של נתניהו להפרדה בין הרשות הפלסטינית ביו"ש לבין עזה.

כיצד היא חושפת את צביעות השמאל?

צפו בראיון המלא

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
1 שנה לפני

שלא ייתגייסו. בקום המדינה האדם הדתי לא התנהג ככה. דורש שנשים יצאו לו מהמרחב בשביל שיוכל לתפקד. במצב הנוכחי, שהם באים בדרישה שהצבא יהפוך לחרדי החדש שמדיר נשים וחייב שכולם יכבדו אותו ויתנו לו דירה ומכונית על חשבון הציבור. עדיף שיקימו לעצמם מדינה נפרדת עם צבא שיתאים להם. שייקחו את המקומות הקדושים. אנחנו נבוא לבקר — רק שייתחשבו ויתנו לבעלים לבוא ביחד עם הנשים. לעג לנשים: הקואליציה לא רק מדירה נשים כשהיא ממנה 24 גברים בלי אף אישה וכשהיא שוללת תקציבים מנשים וכשהיא מצביעה נגד חוקים להגנה על נשים. הקואליציה גם לועגת להן בריש גלי. לוין מבקש תמיכת נשים ומבטיח שהשופטים שלו … הגברים שתמנה הקואליציה החרדית… יידאגו להן. בן גביר עולה לקרוא שמות של נרצחות בזמן שהוא דורש הרשעה קודמת כדי לאפשר הגנה מאנשים אלימים… אלו נותנים כסף לקיצונים שצועקים "שיקסע מנוולת" ברחוב לנשים חרדיות! אפילו הדירו את טלי הצועקת בראש מהפגנת 15 המיליון אבל הביאו במקומה "משפיענית רשת" בשביל לשכנע את החלציים של המסורתי-כאילו-חרדי שלא ישים לב שלוקחים כסף מהילדים שלו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום