חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"המחאה דועכת בגלל הכיוונים הקיצוניים שהלכה אליהם"

עטרה גרמן, פרשנית פוליטית ב"מקור ראשון", בשיחה עם אורנה ישר על העברת התקציב. האם נשקפת לו סכנה? האם השר לוין יתעקש לחוקק את הרפורמה?  

שתפו :

Photo by Flash90

הנושא הבוער שעל הפרק הוא העברת תקציב המדינה, שיש לו חשיבות מכרעת ליציבות הממשלה. הפרשנית הפוליטית עטרה גרמן מציינת את ההסכמות המשמעותיות שנרשמו בנושא:

הוחלט ש"אגודת ישראל" תתמוך בתקציב המדינה, זאת לאחר שיו"ר המפלגה – השר יצחק גולדקנופף – איים להתפטר לאחר שדרש תוספת רטרואקטיבית של מענקים לאברכים ולתלמודי תורה – וסורב. נמצא לו פתרון בדמות מענק חד פעמי לאברכים.

מנגד, שרי "עוצמה יהודית" זעמו על כך, שלטענתם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' משתמש במשרד של השרה סטרוק כדי להעביר תקציבים רבים להתיישבות, תוך הזנחת הנגב והגליל. לדברי גרמן, "אני לא חושבת שהם יגיעו להפלת ממשלה, אבל הם בהחלט מאיימים ומזהירים מפני פעולות שהם יכולים לעשות". היא מסכימה שהדרישה שלהם צודקת, אך מבהירה כי אי אפשר לפתוח מחדש את התקציב.

יחד עם זאת, להעברת התקציב יש רוב יציב של שמונה מנדטים, כך שגם אם יהיו כמה נמנעים בהצבעות – הוא עדיין יעבור.

עוד התייחסה גרמן לרפורמה המשפטית ולאי קיומן של שיחות ההדברות השבוע: "השיחות האלה הגיעו לשיא מסוים וממנו צריכים להחליט האם ממשיכים בסיכום האחרון בין הצדדים או שלא".

באשר לשר לוין – גרמן מסבירה כי הוא מאוד רוצה לחוקק את הרפורמה, וגם אם לא תושג הסכמת האופוזיציה, הוא יחוקק את סעיפיה, לפחות את חוק היועמ"שים שמאוד חשוב לו.

מה צפוי לאחר העברת התקציב?

צפו בראיון המלא

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני

בקום המדינה האדם הדתי לא התנהג ככה. דורש שנשים יצאו לו מהמרחב בשביל שיוכל לתפקד. במצב הנוכחי, שהם באים בדרישה שהצבא יהפוך לחרדי החדש שמדיר נשים וחייב שכולם יכבדו אותו ויתנו לו דירה ומכונית על חשבון הציבור. עדיף שיקימו לעצמם מדינה נפרדת עם צבא שיתאים להם. שייקחו את המקומות הקדושים. אנחנו נבוא לבקר — רק שייתחשבו ויתנו לבעלים לבוא ביחד עם הנשים. לעג לנשים: הקואליציה לא רק מדירה נשים כשהיא ממנה 24 גברים בלי אף אישה וכשהיא שוללת תקציבים מנשים וכשהיא מצביעה נגד חוקים להגנה על נשים. הקואליציה גם לועגת להן בריש גלי. לוין מבקש תמיכת נשים ומבטיח שהשופטים שלו … הגברים שתמנה הקואליציה החרדית… יידאגו להן. בן גביר עולה לקרוא שמות של נרצחות בזמן שהוא דורש הרשעה קודמת כדי לאפשר הגנה מאנשים אלימים… אלו נותנים כסף לקיצונים שצועקים "שיקסע מנוולת" ברחוב לנשים חרדיות! אפילו הדירו את טלי הצועקת בראש מהפגנת 15 המיליון אבל הביאו במקומה "משפיענית רשת" בשביל לשכנע את החלציים של המסורתי-כאילו-חרדי שלא ישים לב שלוקחים כסף מהילדים שלו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום