חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אישה. אדמה. במה

מופע של במות פתוחות לנשים יוצרות דתיות בשיתוף מכללת אמונה - המכללה האקדמית לאומנויות ועיצוב

שתפו :

בהמשך לטור שכתבתי פה על חשיבות עידוד היצירה המקורית של נשים שומרות הלכה, מצאתי יוזמה מעניינת ומשמעותית בתחום בו ניתנת הזדמנות לנשים יוצרות לחשוף את היצירה שלהן בנושא האקטואלי של "שנת שמיטה״. הפרויקט מופק על ידי מכללת אמונה ו״במה לאישה״- ארגון שמקדם נשים יוצרות בארץ ובעולם. דיברתי עם אנני אורנשטיין, המפיקה ומנהלת הארגון שהגתה ויזמה את שיתוף הפעולה עם רחל שוורץ מיימון ראש מגמת תיאטרון ועם ד״ר אפרת גרוסמן מנהלת המכללה. 

 

איך התחיל הרעיון?

״החלום לשת"פ עם מכללת אמונה התחילה לפני 5 שנים, כדי לספק לסטודנטיות של המכללה פלטפורמה לבטא וליישם את הלימודים במה מקצועית ולשתף את היצירות שלהם עם קהל נשי רחב יותר, אבל רק לפני כחצי שנה הוא הפך סוף סוף למציאות כשנפגשתי עם  אפרת גרוסמן ועם רחל מימון שוורץ והתחלנו לסלול את הדרך עם המפיקה רחל נענה״. 

למה זה חשוב?

״יש חשיבות להמשכיות של כוחות היצירה והכשרונות שגילו בעצמם ולהשקעה ארוכת השנים במכללה.  

בד בבד חשוב לייצר מקום לקהילת היוצרות הרחבה וכמה שיותר במות לכמה שיותר נשים. הבמות הפתוחות מאפשרות מסגרת תומכת הפקתית לחשיפת קול היוצרות גם אם הן לא מוכרות לקהל או היצירה שלהן אינה מוכרת״.

איזה יצירות יעלו במסגרת המופעים?

״זמרות עם שירים מקוריים וקאברים, משולבים עם ריקוד, משחק וספוקן-וורד בנושא שנת השמיטה והחיבור לאדמה״

 

מה המטרה של הערבים הללו?

״לספק חממה ליוצרות להביע את קולן במרחב אינטימי המעודד יצירה נשית בלי שיפוטיות, לקדם אותן הלאה ולהשפיע על עולם היצירה הנשי בהרחבת מעגלי החשיפה״.

 

נשים שיופיעו בערבים הללו מה מצפה להן בהמשך?

״הן צוברות ניסיון במה, בונות לעצמן רפרטואר ומתקדמות בתהליך שנכון להן. יש פה הזדמנות לחדד את המסרים בביצועים ולהעצים את הקהל הנשי הצופה בהן״.

 

מה מיוחד בערבים האלו? 

״בכל במה פתוחה יבוצעו יצירות בכורה שלא הוצגו לפני. יש כאלו שכותבות במיוחד למופע ויש כאלו שמנצלות את הבמה לחשיפה ראשונה של קטע קיים. החיבור של יוצרות שונות מאפשר חיבור, למידה ושילוב כוחות. זה קצת כמו כמו חדר לידה למוזיקה וחממה ליצירה נשית״.

 

כבר שנים את משקיעה בבמות פתוחות, למה?

״כמפיקה מעל 15 שנים זו הזדמנות לגלות עוד יוצרות ולספק יותר במות. יצרתי מין אקו-סיסטם שמאפשר ליוצרות לתת ולקהל לקבל ולתמוך ביצירות שלהן מרגע לידת השיר. המרחב האינטימי מאפשר לנשים ליצור בלי לחץ ובאווירה מפרגנת״.

 

מה יהיה בפועל?  איך זה יעבוד? 

״הוצאנו קול קורא וביקשנו מנשים להירשם והמופעים התמלאו די מהר. הנשים שיופיעו יקבלו הזדמנות לשתף קטע בין 3-5 דקות. כל אחד תציג את עצמה ואת הקטע שלה בקצרה. כל הקטעים יהיו בנושאים אדמה, טבע, שמיטה, שורשים, ושבת ובליווי ועדה אומנותית. המופעים יתקיימו בימי שני ב2 תאריכים שונים- כ׳ ו-כז׳ באדר א (21.2 ו-28.2) במכללת אמונה ירושלים כפיילוט ואנחנו מקוות להתחיל מסורת מתמשכת״. 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום