חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלדד יניב: "המחאה תוכננה ותוקצבה עוד לפני הקמת הממשלה והצגת הרפורמה המשפטית"

אלדד יניב בראיון לאלעזר שטורם על המחאה הגוועת. היכן אנשיה טעו בדרך? ומדוע על גנץ לחבור לנתניהו?  

שתפו :

צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אלדד יניב פותח את דבריו בציטוט של גלעד שר, מראשי המחאה, שהתראיין לפודקאסט, בו הבהיר כי "המחאה הזו תוכננה ותוקצבה מיד לאחר תוצאות הבחירות, עוד לפני שהרפורמה המשפטית הייתה בתמונה, וזאת במטרה להפיל את הממשלה".
לדברי יניב, אל המחאה הצטרפו רבים וטובים שנבהלו מנאומו של השר לוין, אך ברגע שראו שיש הדברות בבית הנשיא – הפחד שלהם נעלם. מי שנשאר כעת זו אותה קבוצה שמראש תכננה להפיל את נתניהו.

יניב עצמו אינו ממצביעי גוש נתניהו, אך הוא מבהיר כי יש לכבד את תוצאות הבחירות ולהציף מול הממשלה הנבחרת את הנושאים הזקוקים לרפורמה – אך לא על ידי מחאה ש"לא תתמיד בגיוס אנשים". לדברי יניב, כמוהו – "יש רוב נבוך שמכבד את תוצאות הבחירות, אך מפחד להשמיע את קולו". כמו כן, הוא סבור כי על גנץ להסיר את החרם מנתניהו, ולחבור אליו: "אם רבין ופרס, או בגין וממשלת אשכול יכלו – גם גנץ ונתניהו יכולים לזנוח את הפוליטיקות הקטנות ולשבת ביחד".

על המחאה שנמשכת תחת כותרות מתחלפות אומר יניב: "הם לא יכולים להגיד לציבור את האמת, ולכן מוצאים סיבות שונות". עם זאת, מובילי המחאה הבינו שבמאבקם בחרדים הם מתחו את הגבול יותר מדי: "ברגע שהופכים את המחאה לשנאת הכלל וקוראים לחרדים "פרזיטים" ו"מוצצי דם" – זה בדיוק כמו לומר "מוות לערבים" ו"שמאלנים בוגדים" – הציבור נרתע מהמסר הזה, ולכן תוך מספר ימים הוא הוסר מהשולחן".

עוד התייחס יניב למו"מ בבית הנשיא, ומבהיר כי הוא אופטימי: "יש הסכמה בין הצדדים על "עילת הסבירות", ועל מעמד היועמ"שים במשרדי הממשלה, אך זה תלוי בהסכמה בנושא מינוי שופטי העליון".

כיצד הסכמות כאלו ישפיעו על הממשלה ועל יאיר לפיד?

צפו בראיון המלא

 

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
י. כאוס
י. כאוס
11 חודשים לפני

מר שטורם הנכבד
לא נתניהו "הונה ושיקר" את גנץ, אלא להיפך. האיש הזה נכנס לממשלה כמו מחתרת חבלנית, הכריח את נתניהו לתת את תיק המשפטים לניסנקורן שחנק את הממשלה יותר אפילו מבהרב מיארה הפדיסטית, ועד שלא אושר המינוי הארור הזה גנץ לא איפשר לייבא חיסונים לקורונה.
מדהים שגם בערוץ הזה מאמצים את עיוותי תעמולת השמאל ושקריה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום