חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רפורמת הגיור יוצרת בעיית התבוללות ולא פותרת אותה

הרב מנחם נוביק מספק את התשובות לטענות של תומכי רפורמת הגיור של כהנא-מלינובסקי

תגיות

שתפו :

תומכי רפורמת הגיור שואלים – איננו רוצים להקל את הגיור סתם כך, אנו מוכרחים לעשות זאת מפני שיש המוני גויים וגויות שחיים בתוכנו וביום מן הימים יתחתנו עם ילדינו. אתגר ההתבוללות הזה מכריח אותנו לגייר כמה שיותר מהם. אתם החולקים עלינו פשוט עוצמים את העיניים מלראות את הבעיה. ואם כן מהו הפתרון הנכון ל'בעיית הגיור'?

ננסה לענות לטענה הזו באופן ענייני ועובדתי. ראשית, חשוב לדעת שרוב ככל הגויים והגויות שבתוכנו כלל לא מעוניינים להתגייר במובן של "להיות יהודי", אלא רק לקבל זכויות אזרחיות וחברתיות שוות במדינת ישראל, כולל האפשרות להתחתן עם מי שיבחרו, ולהתקבל בחברה באופן לגיטימי. אם כן, גיור שכזה איננו כלום, וממילא גם מי שיתחתן איתם לאחר "גיור" כזה – יבולל את זרעו. הגיור הוא כניסה למילוי התפקיד של היהדות בעולם, ומי שלא מתחבר לתפקיד זה של הארת העולם על ידי התורה והמצוות – הרי שאיננו בכלל ישראל גם לאחר התהליך. אם כן, ה"פתרון" המוצע כלל לא יעזור, לא מבחינה הלכתית ולא מבחינה מהותית.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%99%d7%9d/

שנית, גם אם נגייר חצי מיליון גויים ממוצא רוסי, מה יהיה עם האריתראים, והערבים שכבר כאן, ואולי גויים נוספים שיגיעו מרחבי העולם בדור הבא? אין כאן פתרון, אלא הנחת פלסטר על פצע שזוקק ניתוח וכניעה לחולשות ההווה.

שלישית, לא כל פתרון עדיף על להישאר ללא פתרון. פתרון שיש בו זיוף של ההלכה והליכה נגד רוב ככל הפוסקים בעם ישראל אינו פתרון, ועדיף שלא לקלקל אם לא יודעים איך לתקן.

ובכל זאת, האם יש פתרון?

נשאל את עצמנו: לו היינו חוזרים בזמן והיינו יכולים לעצור את גל ההגירה הגויית לארצנו – האם היינו עושים זאת? התשובה שקבלתי לשאלה זו מכל מי ששאלתי הייתה תמיד "כן" מהדהד. לכן הפתרון האמתי צריך להיות כזה שימנע מהגויים המהגרים לראות במדינת ישראל יעד סוציואקונומי אטרקטיבי בלבד. אם המדינה תהיה בעלת זהות יהודית חזקה בפרהסיה הציבורית, ומדיניות הגיור תהיה ברורה, הלכתית ואמתית, ניתן לצפות לשינוי מגמה. למשל, הקשחת מדיניות הגיור מבחינת ליווי המתגייר גם בשנים הראשונות לאחר הגיור (ליווי שלא קיים כלל כיום), והמשך נישואין וגירושין על ידי הרבנות הראשית, עשויים לעודד הגירה מהמדינה חזרה לארצות המוצא או לארצות אטרקטיביות וליברליות יותר. לטווח הארוך, זהו הפתרון הנכון וככל הנראה היחיד. אלו שיישארו יהיו הרבה יותר מדורבנים לעבור גיור אמתי, בראותם שזו הדרך היחידה להצטרף לרוב היהודי במדינה, ותהליך ארוך ומשמעותית, עם ליווי אמתי, יהווה אינדיקציה אמתית לרצון הכן של המתגייר להיכנס תחת כנפי השכינה באמת.

 

הרב מנחם נוביק הוא רב היישוב משכיות בבקעת הירדן 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום