חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המאבק שקורע את הציונות הדתית – להתחבר למסורתיים או לאליטה החילונית?

אלישיב רייכנר בראיון עם יוסף רוסו שהפך לוויכוח נוקב על מקומה החברתי והפוליטי של הציונות הדתית בעת הזו

שתפו :

 

אלישיב רייכנר, עיתונאי מקור ראשון ופעיל חברתי מירוחם, שוחח עם יוסף רוסו על המצב הפוליטי בישראל, ועל השסעים של ימין-שמאל, דתיים-חילונים, ספרדים-אשכנזים, מרכז-פריפריה וישראל הראשונה לעומת ישראל השנייה.

רייכנר מסרב לקבל את התפיסה שמייצג רוסו, זו שטוענת כי הברית ההיסטורית של האליטה האשכנזית החילונית (מפא"י) והציונית-דתית (מפד"ל) קמה לתחיה בממשלה הנוכחית. רייכנר טוען שמדובר סך הכל בממשלה שנוצרה כתוצאה מאילוץ גדול, ולא מניסיון לחדש איזו ברית היסטורית רבת-משמעות.

רייכנר מסביר את המה שנראה כהפניית עורף של הציבור הדתי-לאומי לציבור המסורתי: "הברית הטבעית מאוד של הציונות הדתית עם הציבור המסורתי צריכה להימשך, אבל לא על חשבון המשך תפקוד המדינה. הממשלה הזו סיימה סחרור של ארבע מערכות בחירות".

עוד טוען רייכנר כי זו ברית רעועה, כיוון שהציבור המסורתי לא היה שם במאבק על גוש קטיף, ורק כעת מתרפקים על החיבור בין הציבור הדתי-לאומי למסורתי, בהתעלם מהעבר.

יחד עם זאת, רייכנר לא מרוצה מהממשלה הנוכחית "שהממשלה הזאת תתפרק מחר מצדי", הוא מפנה את חיצי הביקורת לרוה"מ לשעבר בנימין נתניהו, וטוען שאם זה האחרון יעזוב את הזירה הפוליטית – תוכל לקום ממשלת ימין בראשות הליכוד, ושהוא תומך בצעד כזה.

רייכנר מציין שלמרות הכל הוא לא מרוצה ממפלגת ימינה, כל שכן שאינו מרוצה מהממשלה הנוכחית, ושהוא בעיקר לא אוהב את העובדה שמפלגת רע"מ המוסלמית היא לשון מאזניים בקואליציה; ועדיין, לדבריו, מציאות זו עדיפה מהסחרור הפוליטי שקדם לה.

כאשר פונים לדבר על הרפורמות שמוביל כעת שר הדתות מתן כהנא בתחומים של הכשרות והגיור, מודה רייכנר כי הרבנים התומכים ברפורמות הללו הם מיעוט בעולם הרבני, אך הוא טוען שאין צורך ברוב על מנת לערוך רפורמות. רייכנר טוען שאף על פי שמדובר במיעוט הרבנים – הוא בהחלט סומך עליהם ועל שיקול דעתם.

 

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום