חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אלישע האס: "אנשי אקדמיה מסתתרים כדי שלא יפגעו בקידום ובתקציבים שלהם"

פרופ׳ אלישע האס, הביופיסיקאי מאונ' בר אילן, בראיון לחגי לובר על מכתב ה"אני מאשים" של שר החינוך יואב קיש לראשי האוניברסיטאות

שתפו :

Photo by Yoantan Sindel/Flash90

שר החינוך יואב קיש פנה במכתב חריף לראשי האוניברסיטאות והאשים אותם בפגיעה בחופש הביטוי באקדמיה.

פרופ' אלישע האס פרסם השבוע אף הוא פוסט נוקב בנושא, והוא מבהיר: "כל הכבוד לשר החינוך – סוף סוף פוליטיקאי שמעז לומר את האמת".

לדברי פרופ׳ האס, יש כאן שני משברים: משבר התרבות המערבית שפוגע באקדמיה בכל העולם, ומשבר הציונות שפוגע באקדמיה בישראל עוד יותר. "לא מתייחסים לאמת, ובגלל חוסר הייעוד והבלבול סותמים פיות".

את המהומה באוניברסיטת תל אביב השבוע, עם הגעתו של ח"כ שמחה רוטמן, מכנה פרופ' האס: "אובדן עשתונות. זה היה מצב פסיכוטי. הפלפולים הפנים אקדמיים שעושים כדי להצדיק דברים כאלה אינם שונים מהפלפולים העקומים של בית המשפט כשהוא רוצה לפעול נגד החוק".

פרופ' האס מבהיר שיש כאן בעיה חמורה ויסודית בשל שיטת "שיפוט העמיתים" שנהוגה באקדמיה, אשר גורמת לאנשים שחושבים אחרת להסתתר כדי שעמיתיהם לא יתנקמו בהם בדמות אי-קידום ואי מתן תקציבי מחקר – שיש לציין כי הם מכספי ציבור. אין פיקוח על תהליך קבלת ההחלטות – "בדרך זו, צריך להיות חסיד גדול כדי לעשות את הדברים ביושרה מלאה".

פרופ' האס חושף כי אף הוא שילם מחיר אישי בגלל האמת, והוא קורא להקמת מנגנון אובייקטיבי ומאוזן של מומחים שיאשר את ההחלטות האקדמיות וישמש כתובת לאנשים שנפגעו.

מהי תגובתו לטענת השמאל ש"הימין אינו מייצר מספיק פרופסורים"?

צפו בראיון המלא

 

 

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יגאל גיל
יגאל גיל
10 חודשים לפני

חגי לובר, ראיתי את הראיון עם פרופ. אלישע האס. לצערי, השתתפת בראיון במידה רבה מהרצוי, וכתוצאה מכך, מנעת מהמרואיין שלך לספר את כל המידע שהוא היה מעונין לספר. מטרת הראיון היא לשמוע קודם כל את המרואיין ופחות את המראיין. מידע של המראיין בנושא הראיון ניתן להשמיע לציבור המאזינים והצופים כאשר אתה מדבר שלא בנוכחות המרואיין. נא לתשומת ליבך. יישר כוחכם על הקמת האתר שלכם.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום