חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרדים ודתיים לאומים – יש סיכוי לשיתוף פעולה אמתי?

בתכנית החדשה "רב שיח", משוחחים רבנים ואנשי רוח על סוגיות תורניות אקטואליות, והפעם עם הרב אהרן אגל-טל ואלעד צדיקוב

שתפו :

 

לציבור הדתי בישראל יש ללא ספק אתגרים רבים, מהמרכזיים שבהם – הפילוגים. חרדים ודתיים-לאומיים, אשכנזים וספרדים, דתיים מבית וחוזרים מתשובה – בכל אלו אנחנו חצויים ומפולגים.
נפגשנו עם שני אנשים מיוחדים, שפשוט לא היו מוכנים להשלים עם זה.

האחד – הרב אהרן אגל-טל. הרב אהרן הוא תלמיד חכם, מבכירי גידוליה של הציונות הדתית התורנית. הוא שימש במשך כחמש עשרה שנה כראש הישיבה לצעירים "מעלה חבר", וכעת הוא מכהן כיו"ר המכון לאסטרטגיה חינוכית יהודית.
השני – הרב אלעד צדיקוב. אלעד חזר בתשובה בגיל 29 ועבר ללמוד בישיבה החרדית "נתיבות עולם". לפני זה הוא הספיק לשרת בצבא בשייטת 13, לעשות תואר ראשון במנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה ולצלול עמוק אל תוך עולם העסקים הישראלי. כיום אלעד מכהן כמנכ"ל ארגון "אופק ישראל" לזהות יהודית וכחבר מועצת העיר הרצליה, והוא מהדוברים הבולטים של תנועת התשובה בציבור החרדי.

לכאורה, הם הכי שונים שאפשר לדמיין. האחד חרדי והשני דתי לאומי, האחד חוזר בתשובה והשני דתי מבית, האחד ספרדי והשני אשכנזי. כיצד ממרחקים גדולים כל כך הצליחו הרב אהרן והרב אלעד לצלוח את הדרך וליצור קשר מיוחד שמוליד שיתופי פעולה מדהימים?

הקשר ביניהם התחיל מהנחיית תכנית רדיו משותפת בגלי ישראל, ומשם – הם גילו כמה רב המשותף על המפריד ורב הדומה על השונה. שאלנו אותם איך נוצר החיבור המיוחד ביניהם, ולאן הוא מוביל. על הדרך זכינו גם לתובנות רוחניות על החברה הדתית, על זהות יהודית ועל הכיוון שאליו צועדת החברה הישראלית . יצאנו עם מסקנה שעם הרבה ענווה ויראת שמיים בהחלט אפשר, ואולי גם חובה, לשתף פעולה בפעילות חוצה-מגזרים למען הזהות היהודית של עם ישראל, וכן, גם למען הציבור הדתי עצמו, מכל המגזרים, שהחיבורים יכולים לעשות לו ללא ספק רק טוב.

צפו בפאנל המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום