חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחאה נגד הרפורמה המשפטית היא ההמשך של אלטלנה?!

הסיפור הכואב של מלחמת האחים עם קום המדינה נדחק מהזיכרון הישראלי, ורבים כבר אינם מכירים אותו. מיכאל לובוביקוב, יו"ר "פורום ישראל 2030", על היוזמה שלו בנושא

שתפו :

ויקיפדיה

כחודש לאחר הקמת המדינה, כשהאצ"ל הסכים להתפרק ולהפוך לחלק מצה"ל אך עדיין לא ביצע את המהלך, הגיעה לישראל אוניית אלטלנה – שנרכשה על ידי האצ"ל לפני קום המדינה – והובילה כ-930 עולים, ציוד צבאי וציוד רפואי.

באותה תקופה התחוללה מלחמת העצמאות, ובניגוד לאוניות מעפילים רעועות, כאן היה מדובר בסיפור אחר: "אלטלנה" הייתה אונייה צבאית שהייתה הכרחית ללחימה בצה"ל. היו עליה מעל אלף מתנדבים, רובם ניצולי שואה, ונשק שצה"ל היה זקוק לו נואשות, והיה יכול להכפיל את כוחו.

"כל זה נהרס בגלל תאוות השלטון של השמאל": למרות שהנשק נרכש על ידי האצ"ל ויועד עבור כוחותיו, היה משא ומתן קדחתני לאן יועבר. מנחם בגין הסכים שרובו המוחלט יועבר לצה"ל, ו-20% – לכוחות האצ"ל בירושלים.

אלא שהעניינים הסתבכו והגיעו לידי שפיכות דמים: בעימותים בין כוחות צה"ל ולוחמי האצ"ל נהרגו 16 לוחמי אצ"ל, שלושה חיילי צה"ל, ונפצעו עשרות.

מי שנתן את הפקודה לירות על אנשי האצ"ל היה לא אחר מאשר יצחק רבין.

למרות גודל האירוע הכואב, אין טקסים משמעותיים שמנציחים אותו, והוא כמעט אינו מסופר.

מיכאל לובוביקוב, יחד עם קבוצת יוצאי ברית המועצות, החליטו לקיים טקס בתאריך הלועזי ליד האנדרטה בתל אביב. "אנשים עוצרים לשאול מה זה, ואנחנו צריכים להסביר לצברים – הם המומים לשמוע".

כיצד הגיבו טייסי חיל האויר שנתבקשו לפגוע באנשי האצ״ל?

כיצד יתכן שרבין הגיע לתפקידים בכירים אחר כך?

האם הימין למד את הלקח מאלטלנה?

איך ממשיך השמאל את הלך הרוח של אלטלנה?

צפו בראיון המלא

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נקמת ההסטוריה
נקמת ההסטוריה
11 חודשים לפני

מי שנתן את ההוראה לירות בתותחים על אלטלנה, היה בן גוריון. מי ששמח לירות בתותח (ויש עדויות שאח"כ ירה גם במקלעים על אלו שנמלטו מהספינה והיו במים) היה יצחק רבין. הההסטוריה ישבה וחיכתה בשקט, ואותו רבין, יהודי שרצח יהודים, הפך, בתורו, ליהודי שנרצח על ידי יהודי.

קזימודו
קזימודו
11 חודשים לפני

אין בכלל ספק שארוע אלטלנה היה מעשה נבלה . . ואולי הדרך בה רבין סיים את חייו היא היא התשובה לארוע העצוב הזה . ואולי זה עונשו .אני מבין שיש והייתה שנאה רבה בין מפאי הניסטורית לאצ"ל . ואגב השהאה הזו כלל לא החלה בארץ . זו שנאה היסטורית מלפני קום המדינה . בין פולנים מפאיניקים ברובם לבין ליטאים\רומנים ומעט פולנים שהתנגדו לקומוניזם .נורא מצחיק אותי שמחלקים אותם לשמאל ולימין מדיני כי אין שום קשר . לימין ולאצ"ל . הם מעולם לא היו ימהיים .הם בסך הכל היו אני קומוניסטים . ומפאי היו פרו קומוניסטים או סטליניסטים . אילו העדיפו את המערב ואילו העדיפו את אמא רוסיה . ובנוסף לכך אילו רצו לשלוט ואילו רצו לשלוט . ככל הנראה אילו נוכלים ואילו נוכלים . שם זה מתחיל ושם זה נגמר . ימין אמיתי היו לוחמי חירות ישראל שבתפלגו מאצל . אבל הם היו מעטים מידי שלא באמת נספרו . והיום הימין האמיתי הם כל אותן מפלגות שמימין לליכוד . הליכוד מעולם לא היו מפלגת ימין . ומה מצרפים אותם לאותו גוש ?? לא ברור . למה נראה למישהו שבנימין נתניהו איש ימין ? רק תראו את גדולי השמאלנים שיצאו מתוך הליכוד ותבינו מי הם . ככה סתם רשימה חלקית . ציפי לבני , אהוד אולמרט, מאיר שטרית, רוני מילא , בנימין נתניהו והרשימה עוד ארוכה . אז בבקשה מכם תפסיקו לשייך את הליכוד לאותה רשימה . הם לא יותר מאשר מפלגת מרכז . מה היו פעם בעבר הרחוק מפלגת העבודה . כאשר מפלגת העבודה היו מרכז שמאל . והליכוד מרכז בעבר עם נגיעות קלילות לימין . והיום עם נתניהו הם מרכז שמאל נעל מלא . עם פניה הרבה יותר שמאלה מאשר העבודה ההיסטורית .

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום