חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתקרבים להסכם הגרעין: לפיד תקף, בליכוד הזכירו לו נשכחות

ברקע הדיווחים על התקרבות בין ארה"ב לאיראן וחתימה על הסכם גרעין חדש, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף ואמר: "כשלון קולוסאלי של הממשלה" וקיבל תגובה

שתפו :

בעיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווחו על התקרבות במגעים בין ארה"ב לאיראן במסגרת "מיני הסכם גרעין" שיביא לרגיעה במתח בין המדינות. לפי הדיווח, ההסכם ייחתם בטווח הזמן המיידי.

בתנאי ההסכם, איראן תסכים לא להעשיר אורניום מעבר לרמת הייצור הנוכחית שלה העומדת על 60%, תפסיק את המתקפות של שלוחיה על כוחות אמריקניים בסוריה ובעיראק, תרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם פקחי גרעין בינלאומיים ותמנע ממכירת טילים בליסטיים לרוסיה. בתמורה, ארה"ב תוריד חלק מהסנקציות שהוטלו על המדינה וכידוע מקשים עליה מאוד.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה ואמר בתגובה לדיווחים: "למרות כל הניסיונות לקרוא לזה בשמות אחרים, מה שארה"ב ואיראן עומדות לחתום הוא הסכם גרעין. בגלל ההפיכה המשטרית נתניהו איבד את הקשב האמריקאי ואת היכולת להשפיע על עצירת הסכם רע ומסוכן. הוא צריך להודיע שההפיכה המשטרית מבוטלת, לטוס לוושינגטון ולעשות הכל כדי שההסכם לא ייחתם. כמו בעבר, אנחנו נתגייס לעזור גם מהאופוזיציה".

בליכוד לא נשארו חייבים והזכירו ללפיד כמה עובדות מעברו: "יאיר לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן ומסר שדות גז בחינם לחיזבאללה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים מוביל את המאבק הבינלאומי הנחוש נגד הגרעין האיראני. בניגוד ללפיד שהתחייב לארה״ב למדיניות ״אין הפתעות״, רה״מ נתניהו לא היה מוכן לתת התחייבות כזאת ואף הבהיר שעם הסכם או בלי הסכם, ישראל תפעל למנוע מאיראן נשק גרעיני".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
10 חודשים לפני

תגובות מילוליות כבר לא עובדות וזה בעיקר תוצאה ישירה של מתוסקלי כנופיית הלפידיוט.

קזימודו
קזימודו
10 חודשים לפני

על זה אומרים זה נבלה השני טרפה . זה רע וזה רע יותר . זה פחדן השני שפן . זה שמאלן מוצהר השני שמאלן שקרן . שניהם עלובים ומסוכנים. עם שניהם האטום זה רק עניין של זמן עד שיודיעו יום שחור שאירן הפכה למדינת אטום . אין אמון לא בזה ולא בשני . לשניהם לשון מפוצלת ואיבר יעקובסון . ולמי שלא מבין באיזה בעל חי מדובר תעשו גוגל ותהנו מהעניין .

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום