חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש מוסד לשעבר: אהוד ברק השתמש באנשים וזרק אותם

סא"ל במיל' יאיר רביד, איש מודיעין ומוסד לשעבר, היה האדם שאנשי צד"ל פנו אליו כדי לקבל הגנה. כעת הוא מאשים את מי שידע לנצל אותם ואחר כך לנטוש - עד היום

שתפו :

Photo by Flash90

נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000 היא נושא שנוי במחלוקת בישראל עד היום. סא"ל במיל' יאיר רביד היה מפקד המרחב הצפוני של יחידת המודיעין באותה תקופה.

הוא מוצא היגיון רב בעצם ההחלטה לסגת, אלא שאת מה שקרה בפועל הוא מכנה "בריחה", וטוען כי היו לה השלכות קשות על ההרתעה באיזור ועל התנהגות הפלסטינים באינתיפאדה השניה.

נקודה מרכזית נוספת היא שבמשך 25 שנים נלחמו לצד צה"ל בלבנון בעלי ברית לבנונים – צד"ל, וישראל ברחה מלבנון מבלי לעדכן אותם.

רק אחרי מחאה אפשרו לכ-7,000 לוחמי צד"ל לחיות בישראל. אחרים שנשארו בלבנון איבדו את כספם לטובת שוחד ואחרים מתו בעינויים בחקירות.

היום רביד פועל בהתנדבות כדי לסייע ללוחמי צד"ל ולילדיהם שחיים בישראל.

סא"ל במיל' רביד מאשים, בין היתר, את ראש הממשלה דאז אהוד ברק בבגידה בלוחמי צד"ל. "הוא התאמן בבגידה כבר עם החייל הדרוזי מדחת יוסף שדימם למוות".

 

ומה עם אלה שטוענים כי לא "הגיע להם" (לצד"ל) שישראל תשקם אותם?

אנשי צד"ל בכלל לא ביקשו להצטרף ללחימה. הכל התחיל כשבשנת 76' הם פנו לרביד ולאנשיו וביקשו עזרה בהגנה על עצמם בשל מלחמת האזרחים שהשתוללה בלבנון. "צה"ל ראה בכך אינטרס ועל הראש שלהם הוקם צד"ל".

אם הם היו נשארים בתור מיליציה שפונה לצה"ל בבקשת הגנה עצמית, הם היו נשארים בלבנון אחרי נסיגת צה"ל כמו מאות מיליציות אחרות שלא אירע להן דבר. אלא שהפיכתם לצד"ל סימנה אותם כבוגדים שסייעו לאויב.

במשך כל השנים מפקדי צד"ל והפוליטיקאים הישראליים לדורותיהם הבטיחו להם שאם צה"ל ייסוג מלבנון, הם יוכלו להצטרף, ויקבלו "בית תמורת בית ועץ תמורת עץ". מה שנתנו להם בפועל היה "עיזים ולא בתים", אומר רביד.

מה היה הפשע הגדול ביותר של אהוד ברק ואנשיו כלפי אנשי צד"ל שעברו לישראל?

כיצד סייע הרב פירר לאנשי צד"ל?

מי היה הגנרל היחיד שהתגייס לטובתם?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום