Search
Close this search box.

תל חשמונאי קבור תחת טונות של עפר – הפלסטינים מוחקים לנו את המורשת

במהלך מתוכנן ואסטרטגי מנסים הפלסטינים להרוס אתרי מורשת ביו"ש כדי לטשטש את הקשר העמוק של עם ישראל לארצו

תגיות

שתפו :

ארגון שומרים על הנצח

הרשות הפלסטינית קברה בשבוע שעבר את המבצר החשמונאי "תל ארומה" תחת אלפי טונות של עפר והעלימה ראיות רבות לקיומו של האתר היהודי ההיסטורי. הפלסטינים ביצעו עבודות עפר מסיביות באתר החשמונאי, במסגרתן נשפכו אלפי טונות עפר על מדרונות המבצר החשמונאי הקדום. בעקבות הדיווח על ההרס, קמ"ט ארכיאולוגיה פעל לעצירת העבודות, אך במהלך אחר הצהריים העבודות שבו לסדרן.

ארגון ״שומרים על הנצח״ הוקם בדיוק בגלל אירועים כאלו, כדי לפתח את אתרי המורשת ביהודה ושומרון. זהו מקרה אחד מתופעה מאוד רחבה וממוסדת של הרס אתרי מורשת ביהודה ושומרון.

 

חברת הארגון עדי שרגאי מספר על המקרה: "בתל ארומה הייתה עיר של אבימלך ואחר כך מבצר חשמונאי שהיה על התל. לפני מספר שנים הפלסטינים שדדו את האתר ובנו שם את "מסגד השהידים". בניין בן 6 קומות, תקעו שם תורן של דגל פלסטין בראש התל, גילחו את פני התל לצורך עבודות תשתית וההרס רק הולך ומתקדם שם".

שרגאי מספרת כי המדינה, למרות תקדימים קודמים וסמכות, לא פועלת במקום: "האתר נמצא בשטח B ובאחריות פלסטינית אזרחית ומבחינת מדינת ישראל קשה יותר לאכוף שם למרות שלפי הסכמי אוסלו יש למדינה אפשרות לעשות את זה במקרה של הרס. במקרה של תל ארומה המדינה לא עושה את זה. הם שפכו שם אלפי טונות של עפר באופן שהרס שם בור מים באיזור".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

זה בגלל שוכחים את הקדוש ברוך הוא אז מנסה להעיר אותנו ככתוב אתם קנאוני בלא קל אני אקניאם בלא עם זה אספסוף ללא מורשת ללא מקור ללא עם ההמצאה הפלסטינית הגיע הזמן לחשוף את האמת שהערבים לא היו פה ולא שייכים לפה
הכל תלוי בנו

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום